ATWindsor Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Dagens bullshit: Du synes vel det ikke er rart at det er kun du og busser samt elbiler i feltet ditt, BMW? Lå i kollektivfeltet (taxi/el) i flere hundre meter. Til det andre. I dag fikk jeg fingeren av et utlendingpar som bestemte seg for å gå midt i veien i sentrum. De gikk bak en bil som ventet på rødt, sånn skrått og ikke rett over som andre normale gjør hvis de skal gå UTENOM fotgjengerfeltet, så jeg ristet på hodet når jeg kjørte og de gikk forbi. Fotgjengerfeltet var 10meter bak dem (: Greit du ikke er fra Norge men å gi fingeren når du går midt i veien? Ærlig talt. Har dem ikke fotgjengerfelt i Spania elns. Idiot. Skjønte ikke helt problemet? Folk sto stille og ventet når det var rødt lys? De er jo ikke i veien? AtW Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 El-billistene vil ha feltet for seg selv og ikke sitte bak en BMW, eller andre biler for den saks skyld Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 (endret) Dette taxi/buss/el-feltet BMWen er i på bildet, begynte for flere hundre meter siden. Dvs han har ligget der en stund, i feil felt og lunket. Det er tydelig markert og blir noen tusenlapper i bot for å bryte dette. Endret 9. september 2017 av Lami Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Dette taxi/buss/el-feltet BMWen er i på bildet, begynte for flere hundre meter siden. Dvs han har ligget der en stund, i feil felt og lunket. Det er tydelig markert og blir noen tusenlapper i bot for å bryte dette. Taxien ligger da i feil felt Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Taxien ligger da i feil felt Og hvor mange ganger har egentlig du strøket på teorien? 9 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Taxien ligger da i feil felt Og hvor mange ganger har egentlig du strøket på teorien? 0 feil på alle mine førerkort tester (Mangler bare buss) Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Det skulle man ikke tro 7 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 (endret) 0 feil på alle mine førerkort tester (Mangler bare buss) Mtp mengden utsagn du blir irettesatt på, og noen av de særdeles hårreisende, så tror jeg faktisk at du lyver nå. Endret 9. september 2017 av Hansien 8 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. september 2017 Del Skrevet 9. september 2017 Kanskje fordi alle andre har feil? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Styrmann Smisk Skrevet 9. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 9. september 2017 Selvinnsikt = 0 15 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Lenge siden sist jeg har hatt en støtfangersnuser nå, men kjørte kjærringa på jobb idag tidlig, ut på E6, kjørt ca 10km så kommer en skranglete Peugeot og legger seg klistra opp i støtfangeren, ligger i 90 i 80 sona og bremser lett ned for å få kjøtthue til å legge seg lenger bak, og det så ikke ut som det var noen reaksjon med det første, da det virket som han skvatt til å bråbremsa, trøtt eller rus er det første jeg tenkte. Hadde jeg bråbremsa hadde han 100% sikkert kjørt meg rett i ræva, min 2009 Accord har garantert betraktelig bedre bremser enn en gammel liten Peugeot. Han legger seg bittelitt lenger bak, men er opp i støtfangeren igjen. Jeg slepper gassen, legger meg ned i 50-60, å da tok han hintet (Det var ingen biler bak han igjen, så jeg tok meg friheten til å senke farten betraktelig..).. Idioten svingte av på neste avkjøring. Endret 10. september 2017 av Simkin 3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 10. september 2017 Del Skrevet 10. september 2017 (endret) Dagens bullshit: Du synes vel det ikke er rart at det er kun du og busser samt elbiler i feltet ditt, BMW? (bilde) Lå i kollektivfeltet (taxi/el) i flere hundre meter. Til det andre. I dag fikk jeg fingeren av et utlendingpar som bestemte seg for å gå midt i veien i sentrum. Hvilken by er dette? Virker kjent. Ja har ofte sett utlendinger fra flere nasjoner som driter i både gangfelt og biler. Så der har nok utlendinger noe å lære av oss. Men det virker som om Trondheim har lånt sykkelkultur fra kontinentet. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sett en syklist som har syklet som en komplett idiot. Endret 10. september 2017 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Stort irritasjonsmoment ja! Folk som ligger under fartsgrensen med en enorm luke til bilene foran.https://www.nrk.no/hordaland/transportforsker_-_-mange-bilister-kjorer-feil-i-ko-1.13675233 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Dagens bullshit: Du synes vel det ikke er rart at det er kun du og busser samt elbiler i feltet ditt, BMW? (bilde) Lå i kollektivfeltet (taxi/el) i flere hundre meter. Til det andre. I dag fikk jeg fingeren av et utlendingpar som bestemte seg for å gå midt i veien i sentrum. Hvilken by er dette? Virker kjent. Ja har ofte sett utlendinger fra flere nasjoner som driter i både gangfelt og biler. Så der har nok utlendinger noe å lære av oss. Men det virker som om Trondheim har lånt sykkelkultur fra kontinentet. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sett en syklist som har syklet som en komplett idiot. Bergen by 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Stort irritasjonsmoment ja! Folk som ligger under fartsgrensen med en enorm luke til bilene foran. https://www.nrk.no/hordaland/transportforsker_-_-mange-bilister-kjorer-feil-i-ko-1.13675233 Er ikke hele poenget med å lage luke, at man plutselig har nok stoppplass, til å gamble med å ikke stanse, kun for å unngå tut og stans kjøring? Må innrømme at jeg har ikke kjørt i latterlige korker enda, bare max kvarter med litt kø. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Stort irritasjonsmoment ja! Folk som ligger under fartsgrensen med en enorm luke til bilene foran.https://www.nrk.no/hordaland/transportforsker_-_-mange-bilister-kjorer-feil-i-ko-1.13675233 Er ikke hele poenget med å lage luke, at man plutselig har nok stoppplass, til å gamble med å ikke stanse, kun for å unngå tut og stans kjøring? Må innrømme at jeg har ikke kjørt i latterlige korker enda, bare max kvarter med litt kø. Når køen går i 10 til 20 km/t, trenger en ikke 50 meter for å stanse. Det går mange biler inn på slike unødvendige luker og køen blir lengre enn hva den trenger å være. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Joda, men betyr det at de som ligger bak luka kommer nevneverdig saktere frem? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Det her er barnehagematte. Hvis en bil er 5m lang og luka foran er på 30m bruker den bilen 35m av veien. Hvis luka er på 15 m bruker bilen 20m av veien. Gang det opp med 100 biler nå. Første køen er på 3,5 km og den andre er på 2 km. Førstenevnte køen vil dermed sperre for avkjøringer i 1,5 km bakover så biler som ikke en gang hadde trengt å stå i køen lager enda mer kø. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Men i den lengste køen er det jo luker som slipper inn biler. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 En trafikkforsker i TØI sa en gang at hvis køen beveger seg saktere enn ca 40 km/t, så er veikapasiteten sprengt, og ethvert tilfelle av "snillisme", altså å slippe inn trafikkanter fra sideveiene ville føre til enda saktere kø og muligheter for trafikkork. Hans oppfordring var derfor å ikke slippe inn trafikkanter fra sideveier til en saktegående kø ...Så lenge køen beveger seg fortere enn ca 40 km/t er det ikke fare for at trafikken korker seg, selv om enkelte skulle ha ei romslig luke til forankjørende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå