Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Problemet er at skiltene står der når det ikke arbeides, så da mister man til slutt respekten for slikt tull

Nå har det seg sånn at det gjerne er flere grunner enn bare sikkerheten til arbeiderne som er årsak til nedjustering av hastighet. Som f.eks veianlegg ikke kan fysisk oppfylle kriteriene for sikkerhetsoner for trafikanter.

 

Så om fartsgrensen fortsatt et nedjustert etter endt arbeidsdag så er det en grunn til dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Grunnen er at de er for late til å dekke til skiltene

50 sonen på Sandmoen er der sikkert for en grunn, men de fleste kjører i 60+

 

På sandmoen er jo veistandarden åpenbart vesentlig lavere enn normalt, det er svingete og trangt.

 

AtW

 

Like trangt andre plasser og der er det 70 sone

Skjønner heller ikke vitsen med 70 sone mellom 50 sonene, rekker knapt å komme opp i 60 før en må bremse igjen

Lenke til kommentar

 

 

Grunnen er at de er for late til å dekke til skiltene

50 sonen på Sandmoen er der sikkert for en grunn, men de fleste kjører i 60+

 

På sandmoen er jo veistandarden åpenbart vesentlig lavere enn normalt, det er svingete og trangt.

 

AtW

 

Like trangt andre plasser og der er det 70 sone

Skjønner heller ikke vitsen med 70 sone mellom 50 sonene, rekker knapt å komme opp i 60 før en må bremse igjen

 

 

Nei, det er det ikke, det er langt trangere enn veibredden som er angitt i håndboka for 70-soner. I tillegg er det svingete og dårligere sikt enn normalt mange steder. 70-sonene er vel for sånne som deg, som helt sikkert hadde klagd om de delene av strekningene der det ikke må være 50 hadde hatt 50, du klaget jo bare et par innlegg siden over 50-soner der det ikke var veiarbeid akkurat der det var 50.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Herre faen. I dag kom jeg på mc østover på e18, og var på vei mot underkjøringen på Bygdøy og ligger i venstre felt. Det er såpeglatt, så jeg kjører rimelig forsiktig og bremser litt ekstra fordi svingen er brå, og jeg ser høyre felt bremser mye opp. Plutselig står det en helt mørk gærning i svingen ned mot underkjøringen midt i veibanen med en varseltrekant han bøyer seg ned for å plassere.

 

Bruk refleksvest når du går på motorvei for faen og plasser i det mindye varseltrekanten så langt unna at folk faktisk har sjans å se den før de er der...

Lenke til kommentar

Dagens bullshit:

 

Du synes vel det ikke er rart at det er kun du og busser samt elbiler i feltet ditt, BMW?

 

IMG_4674.jpg

 

Lå i kollektivfeltet (taxi/el) i flere hundre meter.

 

 

Til det andre.

 

I dag fikk jeg fingeren av et utlendingpar som bestemte seg for å gå midt i veien i sentrum. De gikk bak en bil som ventet på rødt, sånn skrått og ikke rett over som andre normale gjør hvis de skal gå UTENOM fotgjengerfeltet, så jeg ristet på hodet når jeg kjørte og de gikk forbi. Fotgjengerfeltet var 10meter bak dem (:

 

Greit du ikke er fra Norge men å gi fingeren når du går midt i veien? Ærlig talt. Har dem ikke fotgjengerfelt i Spania elns. Idiot.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snikere på heimdalsmyra, avkjøringa til City Syd, hvor de kjører ned rampa, gjennom rundkjøringa og opp igjen og jeg skjønner de godt, for de sparer 20 minutter, men de lager bare mer kø

 

Vegvesenet må sette opp gjennomkjøringsforbudt skilt og deretter må politiet ha kontroll noen dager senere

Er det like mange biler som kjører der da så vil staten håve inn hundretusener

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...