nebrewfoz Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 "Sunn fornuft" tilsier at man så raskt som mulig (= i stor fart) skal komme seg ut av den potensielt farlige situasjonen ... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Gammel dame som kjørte 55-60 på 80-veier, jeg fant meg ikke i dette, og det begynte å samle seg kolonne bakover, så ga to korte blink med fjernlysene for å hinte litt om å gi gass, og ble sikkert oppfattet som det største rævhullet i hele fylket. Hun tolket mine blink som at hun skulle kjøre over på skulderen for å slippe meg forbi, noe jeg ikke kunne gjøre forsvarlig. Jeez lady, er det så vanskelig å kjøre litt fortere? Endret 3. august 2017 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Hvorfor bremser noen før hver sving og for hver bil de møter på veien?Har jeg og lurt på. Får nok aldri svaret på det.Det skyldes individuelle risikovurderinger, noen vurderer det tryggere å senke farten ved potensielle faremomenter.Selvfølgelig overdriver noen og er altfor forsiktige, men tilsvarende er det mange i andre ytterkanten som ikke senker fart i svinger og uoversiktlige strekninger. Lå bak en fra Seljord oppover til Høydalsmo i går som bremset for hver bil og hver sving. Selv på strake strekker og bred vei, var det bremsing. Men da er det jo i grunn bare å legge seg litt bakpå og holde avstand. Endret 3. august 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Jeg syntes det er jævlig å sitte på med mormor og bestemor når de kjører. Føler at jeg er en skikkelig douchebag om jeg kommenterer alt de gjør galt, så da lukker man øynene og synker så lavt ned i setet at ingen utenfra ser at du eksisterer 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Hvis man hele tiden irriterer seg over bilen foran kjører ujevnt er det lurt med litt større avstand. Da kan man regulere gasspådraget i stedet for hele tiden bremse og speede. Hold tilstrekkelig avstand til forankjørende helt til det kommer en forbikjøringsmulighet. Endret 3. august 2017 av Roger_Moore 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Pyse. Morsom. Hvorfor bremser noen før hver sving og for hver bil de møter på veien?Har jeg og lurt på. Får nok aldri svaret på det.Det skyldes individuelle risikovurderinger, noen vurderer det tryggere å senke farten ved potensielle faremomenter.Selvfølgelig overdriver noen og er altfor forsiktige, men tilsvarende er det mange i andre ytterkanten som ikke senker fart i svinger og uoversiktlige strekninger. Hvis det er faremoment å møte en annen bil, burde man da ha lappen, siden trafikkjøring nettopp involverer å møte andre biler? Heldigvis sjeldent jeg møter noen som bremser når dem møter andre biler. Opplever mest at folk bremser når de skal ut og inn av tuneller. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Pyse. Morsom. Hvorfor bremser noen før hver sving og for hver bil de møter på veien?Har jeg og lurt på. Får nok aldri svaret på det.Det skyldes individuelle risikovurderinger, noen vurderer det tryggere å senke farten ved potensielle faremomenter.Selvfølgelig overdriver noen og er altfor forsiktige, men tilsvarende er det mange i andre ytterkanten som ikke senker fart i svinger og uoversiktlige strekninger. Hvis det er faremoment å møte en annen bil, burde man da ha lappen, siden trafikkjøring nettopp involverer å møte andre biler? Heldigvis sjeldent jeg møter noen som bremser når dem møter andre biler. Opplever mest at folk bremser når de skal ut og inn av tuneller. Selvfølgelig kan det være faremoment å møte biler, masse veistrekninger i kongeriket som ikke er dimensjonert for trygg passering av to biler. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Hvis man hele tiden irriterer seg over bilen foran kjører ujevnt er det lurt med litt større avstand. Da kan man regulere gasspådraget i stedet for hele tiden bremse og speede. Hold tilstrekkelig avstand til forankjørende helt til det kommer en forbikjøringsmulighet. Eller kjøre forbi Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Hold tilstrekkelig avstand til forankjørende helt til det kommer en forbikjøringsmulighet.Eller kjøre forbi Bra råd. Bare kjør forbi uten å vente på en god mulighet! 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Hold tilstrekkelig avstand til forankjørende helt til det kommer en forbikjøringsmulighet.Eller kjøre forbi Bra råd. Bare kjør forbi uten å vente på en god mulighet! Kan alltids presse den du kjører forbi uti grøfta Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Jeg liker at det kommer fra samme person som skulle "jobbe frivillig for politiet og skrive ut bøter om han fikk ha blålys på bilen" for ca. 5 sider tilbake i tråden. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Jeg liker at det kommer fra samme person som skulle "jobbe frivillig for politiet og skrive ut bøter om han fikk ha blålys på bilen" for ca. 5 sider tilbake i tråden. Med blålys så vil jo bilen kjøre uti grøfta selv Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Hold tilstrekkelig avstand til forankjørende helt til det kommer en forbikjøringsmulighet.Eller kjøre forbi Bra råd. Bare kjør forbi uten å vente på en god mulighet! Som en fører av en Caravelle som var ett par sekunder fra å ta en familie på ferie inn i en frontkollisjon i går kveld. Ville vært nr to på skadestedet - satan i japan noen kjører hardt med varebiler. Så "Hello Kitty" solskjermer på bakvinduene på de som nesten fikk Caravella i fronten.... Pulsen sitter i en god tid etterpå etter en sånn opplevelse, rimelig forbannet og oppgitt. Endret 3. august 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg har alltid lurt på hvorfor folk skal omtrent ut i grøfta når det kommer en ambulanse i mot, uten at det er biler i veien for ambulansen? Er det i tilfelle ambulasen har lyst til å kjøre over i det andre kjørefeltet "just for fun"? 2 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Hold tilstrekkelig avstand til forankjørende helt til det kommer en forbikjøringsmulighet. Fun fact: på strekninga frå heimen min til arbeid (og tilbake, sjølvsagt) finst det faktisk ikkje ein einaste trygg forbikøyringsmoglegheit. Eg blinker ofte med langlyset til 55-køyrarar dersom dei køyrer forbi fleire lommer der dei kunne stoppa og slept meg forbi, og eg skammar meg ikkje for det heller. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Håper føreren av bilen får kraftige konsekvenser. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/tre-syklister-truffet-av-tilhenger-i-sandefjord/a/24110834/ Alt for mange som rett og slett ikke gidder dette på henger ordentlig. Mange gidder ikke henge på kjettingen/bremsevaieren i tilfelle henger av en eller annen grunn skulle løsnet, og mange gidder ikke styre med å sette på lysa en gang. Kan ikke se for meg en henger bare hopper av uten videre om man kjører helt normalt og har gjort alt ifølge boka... mest sannsynlig kun latskap som er årsaken her. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Fy faen.. Det er vel førers feil uansett? Bilen skal være i stand, henger skal være i stand og henger skal være tilkoblet riktig? Er vel lite annet enn uansvarlig kjøring, dette her? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Det hender feil oppstår uten forvarsel selv om det er svært sjelden. Så sent som i fjor opplevde jeg at en tilhenger jeg trakk fikk en alvorlig feil vi ikke kunne forutsett. Dette var i lav hastighet og medførte derfor ingen stor risiko. Det er også et problem på mange nyere biler at det ikke er noen krok å feste sikringswiren i, den festes da bare rundt tilhengerfestet og dette er opplagt ikke optimalt. Det kan rett og slett føre til at wiren følger med tilhengeren hvis den hopper av, og den vil da ikke få aktivert tilhengerens brems. Å dra den to runder rundt tilhengerfestet gjør det en del tryggere. Det er klart det uansett til syvende og sist må være førerens ansvar. Å kjøre med tilhenger burde betinget at man tar førerkort for dette fra første kilo.. Endret 4. august 2017 av Snylter Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 i USA så er det visst krav om 2 kjettinger i tilfelle hengeren detter av (ikke sikkert alle stater) Da er det 3 ting som må feile samtidig Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 I USA har de bremsesystem bygd opp litt annerledes også (ihvertfall på de tunge tilhengerne man bruker bak personbiler..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå