Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang BMW-eiere: Whitetrash-Rånny og Ole-Jonny i denne BMW'en ut av Oslo i går. Lå i kollektivfeltet hele veien fra Alnabru opp til Furuset. Inn i vanlig kjørefelt (turte vel ikke å kjøre busslomma ved Furuset) og så inn i kollektivfeltet uten å sjekke blindsonen så de holdt på å treffe en buss. Videre opp kollektivfeltet til rett før avkjørsel Lillestrøm. Krysser to felt uten å følge særlig med og limer seg opp i bilen foran. Jeg tar av til høyre mot Lørenskog, men ser at de kjører inn i kollektivfeltet på E6 i retning Olavsgaard etter krysset.

 

post-116700-0-97910700-1497517593_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det burde være generelt forbud mot å føre fylkesveier, riksveier og europaveier gjennom tettsted uten at det var forkjørsrett på de veiene. Folk klarer å respektere den røde og hvite trekanten som står i kryssene, men å få med seg hva den gule og hvite firkanten med en sort strek gjennom betyr tror jeg det er heller få som skjønner betydningen av. I det aller minste glemmer de den så snart den er passert.

Der jeg bor går det en fylkesvei rett gjennom et boligfeltet og det er ikke forkjørsrett på den veien. Det resulterer i at jeg enkelte ganger bare må slippe dem forbi fordi dem ikke har sjans til å stoppe, folk som stopper, men får spasmeanfall fordi dem tror jeg brøt vikeplikten og bare gav meg totalt faen i at de stoppet for å avverge en kollisjon, eller at det faktisk blir en kollisjon.

Lenke til kommentar

Opplevde i dag at det stod en unge på sykkelen ved et fotgjengerfelt en hel barneskolengde fra fortauskanten i dag, jeg stoppet pent opp og ventet. Og ventet litt til. Så kom moren rullende bortover med dattera, alle gikk av syklene, og begynte å rusle over. Bak meg begynte damen å tute idet de begynte å gå over veien, samtidig som at hun kastet armene opphisset opp i været. Klokken var 19:00. Jeg angrer på at jeg ikke gikk ut av bilen og tok en "kjapp" prat med henne :)

Lenke til kommentar

Det burde være generelt forbud mot å føre fylkesveier, riksveier og europaveier gjennom tettsted uten at det var forkjørsrett på de veiene.

 

For noen år siden ble det foreslått å erstatte høyreregelen med en regel som er mer utbredt nede på kontinentet, nemlig at de som kommer fra mindre veier har vikeplikt for de som ferdes på større veier. Men det ble droppet, fordi man anser at høyreregelen er så innarbeidet.

Lenke til kommentar

 

Det burde være generelt forbud mot å føre fylkesveier, riksveier og europaveier gjennom tettsted uten at det var forkjørsrett på de veiene.

 

For noen år siden ble det foreslått å erstatte høyreregelen med en regel som er mer utbredt nede på kontinentet, nemlig at de som kommer fra mindre veier har vikeplikt for de som ferdes på større veier. Men det ble droppet, fordi man anser at høyreregelen er så innarbeidet.

 

Ikke så vanskelig å glemme noe man stort sett ikke bruker uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Opplevde i dag at det stod en unge på sykkelen ved et fotgjengerfelt en hel barneskolengde fra fortauskanten i dag, jeg stoppet pent opp og ventet.

 

Kudos til deg, men jeg er mest interessert i det nye lengdemålet ditt. :huh:

 

Han hadde på seg barnesko, og øyemålet mitt var en sånn til, så stod han på kanten. Aner ikke hvor langt, 12-15 cm?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller viser det at nordmenn har bias for å tro at tysk premium betyr frekke sjåfører? Det forklarer også plass 4 som er Volvo som de siste årene virkelig har endret profil fra familie til premium-bil.

 

Eller så mangler det mange bilmerker i undersøkelsen også.

 

Det er helt klart en feilaktig generalisering, man finner selvsagt drittsekker blant alle bilmerker. Samt også i gamle shabby drittbiler.

Det er absolutt ikke slik at 90% av de som kjører en av disse bilene er drittsekker det er bare at sannsynligheten er høyere for å finne en drittsekk i en såkalt dyr statusbil. 

 

 

Majoriteten er bare ålreighte folk med eller uten penger.   :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I morges: pappa tydelig stressa i en Mercedes GLC DR22048 , med kidden i baksetet. Han skulle frem, om det så var over sperrelinjer, litt innom kollektivfelt bare for å snike tre-fire plasser i køen, veiskulder og null hensyn til andre trafikanter. Jeg er en sindig person, men akkurat denne drittsekken fikk meg til å bli rimelig irritert. Var mer enn en gang at det holdt på å gå små-galt der han tvang seg frem inn foran andre biler som måtte bråbremse. Håper den dagen han krasjer at han har satt av ungene i barnehagen først..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...