Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Når det er sagt så er det ikke særlig HMS-vennlig å bare jekke opp en bil og krype under om du ikke har rett utstyr.

 

Når dekslet ble revet ned i front på min gamle e46, grunnet at jeg hadde en sprekk nederst på fram fangeren og kjørte gjennom en litt for dyp vannpytt under flommen noen år tilbake, tok jeg bare noen selvborende skruer og festa på nytt. Ingen jekking nødvendig og eneste verktøy var skruer og en drill, noe som burde være overkommelig for de fleste. Det er ikke så vanskelig å finne noe å feste dekslet i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dessverre ikke dashkamera, men opplevde noe unikt igår. Kjørte i rekke på 4-5 biler i ca 40 i 70 sone pga moped som lå foran og sperret. Kommer til en busslomme og mopeden blinker inn og stopper. Bilene kjører forbi og jeg registrerer at mopeden blinker inn på veien igjen og kjører videre!

Som sagt, fikk ikke festet det på film, men jeg bløffer ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På mine kanter er faktisk de fleste mopedistene ganske flinke til akkurat det der. Værre er det med bøndene som dragser med seg traktoren sin, gjerne med en gjødselspreder hengende bakpå ut i veien akkurat i det folk skal hjem fra arbeid hver singla dag... Har enda til overs å se de svinge ut å slippe folk forbi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror deg ikke Roger!!! Det er ikke mulig

 

Noe jeg opplevde i dag, som jeg jo alltid opplever, i mine 3 timer med pendling hver dag er at motorsykler f*** ikke klarer å ligge bak.

 

Jeg skal moderere meg litt da. Motorsyklister på choppere, touring, cruiser etc er ikke værre enn bilister. Det er disse svina på sport/racingsykler som gang på gang på gang måker forbi både meg og andre bilister. Tro meg, jeg er ikke en sinke og disse forbikjøringene skjer om man ligger 10 over, 20 over eller 30 over. De skjer i svinger, rett før bakketopper eller i sentrum. Fellesnevneren er at det er disse forbaska racingsyklene som skal forbi. Bokstavelig på død eller liv.

 

Får håpe de treffer et autovern eller fjellvegg og ikke møtende bil når det først går gale.

Endret av Downhill
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror deg ikke Roger!!! Det er ikke mulig

 

Noe jeg opplevde i dag, som jeg jo alltid opplever, i mine 3 timer med pendling hver dag er at motorsykler f*** ikke klarer å ligge bak.

 

Jeg skal moderere meg litt da. Motorsyklister på choppere, touring, cruiser etc er ikke værre enn bilister. Det er disse svina på sport/racingsykler som gang på gang på gang måker forbi både meg og andre bilister. Tro meg, jeg er ikke en sinke og disse forbikjøringene skjer om man ligger 10 over, 20 over eller 30 over. De skjer i svinger, rett før bakketopper eller i sentrum. Fellesnevneren er at det er disse forbaska racingsyklene som skal forbi. Bokstavelig på død eller liv.

 

Får håpe de treffer et autovern eller fjellvegg og ikke møtende bil når det først går gale.

 

Nå skal jeg ikke uttale meg om akkurat situasjonene du har opplevd, men generelt så undervurderer bilister hvor ekstremt raskt og lett man kjører forbi med motorsykkel, det er ofte en langt tryggere forbikjøring en folk oppfatter det som, det er feks ikke noe problem å kjøre forbi i sving om man har sikt (utover at det kan overraske den du kjører forbi), og man har ofte bedre sikt over bakketopper enn i en bil.

 

Når det er sagt, så finnes det selvfølglig folk som kjører tåpelig med MC også.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mercedes er jo også tysk premium, men opplever at disse kjører i fartsgrenser da de som regel blir kjørt av pensjonister. Da snakker vi altså om nyere biler.

 

Selv synes jeg forsatt BMW kanskje er 'raskest' men ikke alltid frekkest i trafikken. Føler disse blir kjørt av menn i midtlivskrisen, mens Audi blir kjørt litt mer av fedre og har ofte sett disse er mest brutale/pressende.

Lenke til kommentar

Eller viser det at nordmenn har bias for å tro at tysk premium betyr frekke sjåfører? Det forklarer også plass 4 som er Volvo som de siste årene virkelig har endret profil fra familie til premium-bil.

 

Eller så mangler det mange bilmerker i undersøkelsen også.

 

Det kan være, jeg prøvde her i trondheim å telle hvor mange som snek i kollektivfelt en dag, og da var "tysk premium" overrepresentert, men kan jo kun ha vært den dagen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Frekkeste sjåførene:

 

http://www.tv2.no/broom/9180368/

 

Overrasket? Nop.

Så av alle de over 100 merkene som tilbys så er 3 av de 6 mest frekkeste Volvo, Volkswagen og Toyota som også er 3 av de mest rolige. Snakker om å være ambivalent i trafikken (og snakker om seriøs "nyhet"). Tyske premiumbil-eiere med BMW i teten vet du nå ihvertfall hvor du har  :rofl:

Og så tror jeg det er litt populært henge ut eiere av merker man ikke har råd til selv som følge av misunnelse.

Lenke til kommentar

 

Frekkeste sjåførene:

 

http://www.tv2.no/broom/9180368/

 

Overrasket? Nop.

det er litt populært henge ut eiere av merker man ikke har råd til selv som følge av misunnelse.
Det tror jeg er i svært liten grad. Kanskje før, men ikke nå.

Alle kan ta opp lån. Alle kan lease. Mange har det som firmabil. Hvordan vet man om eieren av bilen har gjort dette? Man vet ikke.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Det kan være, jeg prøvde her i trondheim å telle hvor mange som snek i kollektivfelt en dag, og da var "tysk premium" overrepresentert, men kan jo kun ha vært den dagen.

 

AtW

 

I min erfaring fra Oslo er arbeidsbiler(Caddy/hiace/med mer) overrepresentert når det kommer til sniking i kollektivfeltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...