Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I likhet med enkelte syklister møter jeg daglig bilister som tar feil av trafikkregler. Innimellom i retrospekt skulle man jaggu tro selv man tok feil ;)

 

EDIT:
En banebrytende artikkel (pun intended) kan fortelle at mange bilister også er syklister, ingen grunn til fremmedfrykt langs veien altså. Om det ikke er kjønn, hudfarge, fedme, røykere, annerledes utseende, hårfarge, handikap, sykdom, doktriner, troende/ateister, elbiler eller klasseskiller så har enkelt mennesker et sterkt behov får å finne en gruppe de kan skille ut og hate (velg ordet som passer deg). En særdeles primitiv, generaliserende og lite intelligent adferd som de fleste vokser av seg etter ungdomskolen og før de henter førerkortet.

 

Dette kan muligens forklare en del av dette, men tar ikke høyde for alle man ser langs veiene (både på sykkel, MC og i bil).

http://mentalhealthdaily.com/2015/02/18/at-what-age-is-the-brain-fully-developed/

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Liten Nissan Micra skulle til venstre i ett kryss og jeg bak til høyre. Hun hadde plassert seg midt i krysset akkurat slik jeg ikke kunne kjøre opp og ut på veien uten å dra med meg kantsteiner og annet rask.

 

Fristelsen for å stappe hele Micraen i bagasjerommet på Pajeroen og kjøre bort med den var tilstede...

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Jo mindre bil jo større plass trenger dem. Har en oppi gata her som kjører en GMC av et slag som fyller nesten hele veien ved første øyekast, men aldri noe problem å passere på det smaleste punktet på veien. Kommer det en Hyundai i20 eller en Fiat 500 er det så vidt det går.

 

Dagens frustrasjon er folk som kjører rundt med bunndeksel under motoren hengende å slenge. Er da ikke så vanskelig å jekke opp bilen og skru det fast igjen.

Lenke til kommentar

Her i Portugal så kjører de ganske ekstremt sammenlignet med Norge, motorveiene er heller ikke bedre. Likevel, 120 overalt på motorvei. Med våres veier burde vi hatt det samme, og vi burde hatt flere hundre kilometer mer med skikkelig motorveier (EDIT: i Norge)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Her i Portugal så kjører de ganske ekstremt sammenlignet med Norge, motorveiene er heller ikke bedre. Likevel, 120 overalt på motorvei. Med våres veier burde vi hatt det samme, og vi burde hatt flere hundre kilometer mer med skikkelig motorveier (EDIT: i Norge)

Der i Portugal dør det ca. dobbelt så mange pr. 1000 innbygger i trafikken i forhold her til Norge.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nordmenn er i en egen klasse... vi kan ikke bruke speil og vi slipper ikke frem heller. For det å leggge seg inn etter forbikjøring er det nesten ingen som gjør. Vi skal helst ligge i venstre kjørefelt selv om det ikke er eneste bil i høyre...

Spør folk i alle land og mange vil si at deres land er i en egen klasse med dårlige sjåfører. Jeg antar grunnen er liten erfaring med andre land og selektiv hukommelse. AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Nordmenn er i en egen klasse... vi kan ikke bruke speil og vi slipper ikke frem heller. For det å leggge seg inn etter forbikjøring er det nesten ingen som gjør. Vi skal helst ligge i venstre kjørefelt selv om det ikke er eneste bil i høyre...

Spør folk i alle land og mange vil si at deres land er i en egen klasse med dårlige sjåfører. Jeg antar grunnen er liten erfaring med andre land og selektiv hukommelse. AtW

 

Har kjørt i Danmark, Sverige og Tyskland denne siste uka. Og til og med medsjåfør blir oppgitt over hvordan folk ter seg så fort vi er på E18 og slikt her. Bare på ene motorvegen med 3 felt var ene feltet helt tomt og det var ikke det venstre... nei... kunne kjøre forbi hele køen på feil side

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...