Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

 

 

Prøv gjerne å møte opp på helsestudio i olabukse og kortermet skjorte for å trene ;).

 

 

Prøv å møte opp på helsestudio i kondomdress for å trene :rofl:

 

Det finnes en mellomting mellom jeans og Thor Hushovd-drakt, gjør det ikke?

De gangene jeg sykler til jobben bruker jeg joggebukse og hettegenser e.l.

 

 

Nå er det vel strengt tatt svært få som faktisk sykler i kondomdress, om man skal være teknisk, det brukes jo om "treningsklær" mer generelt virker det som.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Prøv gjerne å møte opp på helsestudio i olabukse og kortermet skjorte for å trene ;).

 

 

Prøv å møte opp på helsestudio i kondomdress for å trene :rofl:

 

Det finnes en mellomting mellom jeans og Thor Hushovd-drakt, gjør det ikke?

De gangene jeg sykler til jobben bruker jeg joggebukse og hettegenser e.l.

 

 

Tor Hushovd drakt var BMC og jeg tviler på at mange trimmere får tak i det. Jeg har ikke sett noen.

 

Men ja det er forskjell på LSK drakt og oldboys laget også. De fleste på oldboys burde jo ha vett til å trene i hettegenser og joggesko i følge din logikk. I følge din logikk har de også "tippa over" om går på XXL for å kjøpe fotballshorts, fotballtrøye, fotballsokker, fotballsko og kanskje tom. leggbeskyttere. Geezus christ, skulle tro de spilte på ManU.

 

Du forstod forøvrig tydeligvis ikke hva som var ment med "de fleste"  ;). Det finnes selv de som trimmer uten å dusje. De fleste som trener pleier dog å gjøre det.

Sykler du 20+km til jobb vil jeg anbefale klær som er sømsydd for sykling og en dusj+skift etterpå. Triller du sykkelen 1.5km ned til kontoret er nok ikke behovet der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tenkte bare å dra den til ytterpunktet siden du gjorde det samme med jeans i treningsstudio ;)

Å kritisere folk som sykler med tøy sømsydd for sykling, for hvordan de kler seg, er å dra det til ytterpunkter og derav ble eksemplene i samme ånd ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De gangene jeg sykler til jobben bruker jeg joggebukse og hettegenser e.l.

 

Jeg tipper du bruker samme antrekk uansett? Når du kjører bil, går på ski, renner på snøbrett, står på rullebrett, går på fest, drar på ferie, alt sammen. I såfall er ikke du noe godt eksempel. :hrm:

Lenke til kommentar

Hvis sykler skal være som bilister. Hvorfor gir dere ikke ut armen for å signaliere når dere skal til siden?

Tror jeg har sett det 3 av xxx ganger. I dag så jeg to.

Omtrent like ofte som bilister bruker blinklys m.a.o. 

 

P.s. syklister må ofte holde i styret, se om du ikke får noen hint fra plassering i veibanen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis sykler skal være som bilister. Hvorfor gir dere ikke ut armen for å signaliere når dere skal til siden?

Tror jeg har sett det 3 av xxx ganger. I dag så jeg to.

Jeg har alltid gjort det og gjør det alltid.

 

Bruker armene for å signalisere og titter før jeg skifter posisjon. Har også vurdert å montere små speil som henger inntil på undersiden av holkene på sykler jeg bruker mye i trafikken. Men ikke funnet noen ålreighte.

Faktisk er det ingenting i veien for at sykler som ferdes i trafikken også får påbudt å ha en liten 5cm arm på setepinnen med blinklys.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg vurderer nesten å sende klage til fylkeskommunen snart. De to siste dagene har det vært minimum 8-10 grader om nettene, og likevel så har de saltet veiene her på vestlandet, når kalenderen min snart sier Juni. Vanligvis er ikke jeg han som syter over salting av veier, men dette grenser til forurensning.

Whaaaat? Jeg har for lengst droppet underspyling hver 2. uke. Helt utrolig at de salter i mai?!
Lenke til kommentar

 

Jeg vurderer nesten å sende klage til fylkeskommunen snart. De to siste dagene har det vært minimum 8-10 grader om nettene, og likevel så har de saltet veiene her på vestlandet, når kalenderen min snart sier Juni. Vanligvis er ikke jeg han som syter over salting av veier, men dette grenser til forurensning.

Whaaaat? Jeg har for lengst droppet underspyling hver 2. uke. Helt utrolig at de salter i mai?!

 

 

Det er helt sprøtt. Men de får vel betalt etter hvor mye salter, så er nok noen som sparer til båt til å ha på hytta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg setter veldig pris på sykkelister som bruker armen for å signalisere når de skal skifte retning, veldig lett å se og gir ingen overaskelser så ære være dem som gjør dette.

 

Det hjelper sjelden. Mange bilister hiver seg forbi på venstre side, selv i uoversiktlige kryss i bykjernen, selv om jeg har strekt ut venstre arm for å svinge til venstre og lagt meg helt ut mot gullinja. Jeg har opplevd å måtte trekke til meg arma for å ikke bli truffet og måtte stoppe midt i krysset for ikke å bli nedkjørt i slike situasjoner. Mange bilister er noen skikkelige trafikkbøller og selv om de ikke er det til vanlig våkner monsteret hvis de får øye på en syklist i gul jakke (som jeg kun bruker for å være mer synlig i trafikken).

 

Dessuten bør det ikke skje noe uventet foran mens man strekker ut arma, f.eks at bilen foran bråbremser for en fotgjenger, for å bremse med kun ei hånd på styret kan lett føre til at syklisten mister styringen. Av samme grunn må man vanligvis trekke inn arma rett før man svinger, som noen bilister oppfatter som et signal om at man har ombestemt seg. Med hissige bilister rett bak kan et velt foran eller i et kryss lett føre til snipp snapp snute for syklisten.

 

Så det er tryggest å ikke strekke ut armene, men heller bare se seg kjapt over skulderen for å se om manøvren kan gjennomføres trygt og deretter gjennomføre den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Må si jeg setter veldig pris på sykkelister som bruker armen for å signalisere når de skal skifte retning, veldig lett å se og gir ingen overaskelser så ære være dem som gjør dette.

Det hjelper sjelden. Mange bilister hiver seg forbi på venstre side, selv i uoversiktlige kryss i bykjernen, selv om jeg har strekt ut venstre arm for å svinge til venstre og lagt meg helt ut mot gullinja. Jeg har opplevd å måtte trekke til meg arma for å ikke bli truffet og måtte stoppe midt i krysset for ikke å bli nedkjørt i slike situasjoner. Mange bilister er noen skikkelige trafikkbøller og selv om de ikke er det til vanlig våkner monsteret hvis de får øye på en syklist i gul jakke (som jeg kun bruker for å være mer synlig i trafikken).

 

Dessuten bør det ikke skje noe uventet foran mens man strekker ut arma, f.eks at bilen foran bråbremser for en fotgjenger, for å bremse med kun ei hånd på styret kan lett føre til at syklisten mister styringen. Av samme grunn må man vanligvis trekke inn arma rett før man svinger, som noen bilister oppfatter som et signal om at man har ombestemt seg. Med hissige bilister rett bak kan et velt foran eller i et kryss lett føre til snipp snapp snute for syklisten.

 

Så det er tryggest å ikke strekke ut armene, men heller bare se seg kjapt over skulderen for å se om manøvren kan gjennomføres trygt og deretter gjennomføre den.

Ser desværre mye bølling mot sykkelister og det ser ut som mange tar for gitt at sykkelisten kan forsvinne inn i en annen dimmensjon om noe plutselig skulle skje.

Forbikjøring av sykkelister i uoversikrlig sving for eksempel er rene idiotien.

Det ingen tenker på der de legge ut rett før svingen er "hva skjer om det kommer en ungdom rundt svingen i hundre og helvete".

Ikke helt usansynlig og kan bli stygt for både bilisten som kjører forbi og sykkelisten som blir på skviset når bilisten febrilsk forsøker å komme unna.

For min del setter jeg pris på sykkelister som rekker ut armen.

Lenke til kommentar

2 kjerringer i 50-60 årene som går møtenede side om side i hvert sitt hjulspor på en lang skogsvei slette. Ser meg hele veien, sykler i rundt 20-25kmt. De nekter å flytte seg. Jeg legger meg ut på kanten på ene siden (holder farten) og hun ene flytter seg bitte litt i siste liten  med et "herregud da blikk".

 

Det kan virke som alle tror de eier veien. Når man har blikket på en møtende syklist i så lang tid så ville de fleste normale mennesker gitt plass i god tid. Vanligvis hilser alle jeg møter og jeg hilser på alle i skogen inkludert disse, men ikke snakk om noe annet enn et surt blikk :p.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...