Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

"Johnny" med forsetet helt tilbakelent, nesten liggende, i sin sorte, ti år gamle BMW-stasjonsvogn der hverken blinklys tilsynelatende funker og bilen har to modi: max gass eller hard brems, og rett oppi ræva (heelt opp) på bilen foran for å stresse dem til siden sånn at "Johnny" kan kjøre forbi. Kommer tett bak meg i det foretar en forbikjøring av en semitrailer (to felt samme vei). Limer seg opp i ræva mi, gasser og bremser sånn for å vise at han vil at jeg skal kjappe meg, blinker med fjernlysene og limer seg heeelt opp i venstre veiskulder. Han har ikke engang tid på å vente på at jeg skal bytte felt igjen så han drar forbi i det halve bilen hans får plass på skulderen, tuter og viser fingeren opp igjennom soltaket før han drar avgårde med max gass i et par hundre meter før han treffer rushtrafikken og blir stående i køen med alle de andre.

Håper han la merke til at jeg kunne kjøre forbi ham i høyrefeltet som der blir et kollektivfelt i elbilen min. Var fristende å utføre diverse gestikulasjoner gjennom soltak/vindu, men holdt meg for god for det. Ville ikke legge meg på hans lave nivå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idiotisk stenging av E18 igår. Gikk over på motsatt kjørefelt, og åpningen var rett ved avkjørselen jeg skulle av. Men de hadde fader meg parkert selve 'pilskiltbilen' halvveis i avkjørselen i starten, selv om avkjørselen var åpen. De kunne flyttet denne 10 meter fram og 2 meter til venstre så kunne folk tatt avkjørselen også. Sorry meg, men jeg kjørte gjennom to kjegler og rett på avkjørselen. Ikke snakk om alt jeg skal kjøre 15km omvei pga jeg skal rett ved avkjørselen, og da i tillegg hadde måttet betalt 33kr i bomvei...

Lenke til kommentar

Tetter seg til med svett kø over Langangenbrua på E18 i Porsgrunn - gleder meg til de er ferdige med det prosjektet der...

 

Pendler Arendal Oslo litt for oftere enn det jeg har lyst til å si, og herregud som jeg er lei av Langangenbrua nå. Og omkjøringen i Brevik, og tunellarbeidet ved Grelland. 

Lenke til kommentar

Sto parkert for å vente på noen da jeg ble vitne til en gammel kar komme i susende fart i kondomdress, hvor han hadde vikeplikt fra høyre som alle andre kjørende, det var ikke det minste tegn til å slakke av for å se om det kom bil, han bare dundra rett over krysset. Hadde det kommet bil der så hadde det blitt jævlig stygt.

 

Skulle vært obligatorisk med et minimum av kjennskap til trafikkregler før man setter seg på en sykkel, for det er jævlig mange som tror at biler har plikt til å stoppe for dem samma faen hvor de sykler, helt merkelig å se på alle disse idiotene, skjønner de virkelig ikke at når de selv er midt i veibanen sammen med biler og andre kjøretøy så gjelder trafikkreglene også for dem?

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Så en kar på ski i kondomdress komme i susende fart ned skilløypa mens barn lekte - livsfarlig"

"Så en idiot i kort kondomdress som nærmest løp oss ned når vi var ute å gikk en sommerlig søndagstur".

"Så noen 35-åringer som spilte fotball i full idrettsbekledning, skulle tro de skal delta i VM".

 

Det er merkelig at det er så mye fokus på hvordan en syklist kler seg? Det dreier seg om klær som er praktisk anlagt for aktiviteten man holder på med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Artig at de stenger veier i Trondheimn i lang tid før alternativer er ferdige.

Blir mye unødvendig kø av sånt.

 

Hvilke alternativer er det du tenker på? De større prosjektene jeg først tenker på har ikke noen (nye) alternative ruter planlagt i nærmeste framtid.

 

AtW

 

Tengte blandt annet på stengningen av Industriveien og stopp for gjennomkjøring i Sivert Tonstads vei.

Gjennomkjøring i Sivert tonstads vei blir det ingen erstatning for og tverrforbindelsen mellom Heimdalsveien og E6/Tiller er lenge til blir ferdige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tetter seg til med svett kø over Langangenbrua på E18 i Porsgrunn - gleder meg til de er ferdige med det prosjektet der...

 

 

Pendler Arendal Oslo litt for oftere enn det jeg har lyst til å si, og herregud som jeg er lei av Langangenbrua nå. Og omkjøringen i Brevik, og tunellarbeidet ved Grelland.

Har gitt opp tilværelsen i Grenland for en stund, takk for hjemmekontor på utfartsdager.

Lenke til kommentar

"Så en kar på ski i kondomdress komme i susende fart ned skilløypa mens barn lekte - livsfarlig"

"Så en idiot i kort kondomdress som nærmest løp oss ned når vi var ute å gikk en sommerlig søndagstur".

"Så noen 35-åringer som spilte fotball i full idrettsbekledning, skulle tro de skal delta i VM".

 

Det er merkelig at det er så mye fokus på hvordan en syklist kler seg? Det dreier seg om klær som er praktisk anlagt for aktiviteten man holder på med.

 

Ja det er rart det der, at det som regel er de i "kondomdress" som er de som driter i alt som heter trafikkregler. Nei det er ikke bare de, men jeg føler de er overrepresentert i å gi faen, både av egne erfaringer å når man ser en sak i media så er det som regel en eller flere av disse som har vært på ferde,

 

Til å med de fleste unger har mer trafikkvett enn disse tullingene.

 

  :)

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tetter seg til med svett kø over Langangenbrua på E18 i Porsgrunn - gleder meg til de er ferdige med det prosjektet der...

 

Pendler Arendal Oslo litt for oftere enn det jeg har lyst til å si, og herregud som jeg er lei av Langangenbrua nå. Og omkjøringen i Brevik, og tunellarbeidet ved Grelland.

Har gitt opp tilværelsen i Grenland for en stund, takk for hjemmekontor på utfartsdager.

 

 

Det, som du sikkert har merket er like ille uansett om det er en vanlig tirsdag eller ei utfartsdag. Lett trafikk før det plutselig samler seg opp. 

 

For å gi tråden noe vesentlig; Sykklister (de er vi vel enige om uansett) og biler i motsatt kjørefelt som plutselig innbiler seg at jeg skal vike for dem når de bestemmer seg for å kjøre forbi. Uten blinklys i en 70-80 sone. Ellers er det som regel mangel (totalt fraværende) på blinklys i Arendal. 

Lenke til kommentar

Jeg vurderer nesten å sende klage til fylkeskommunen snart. De to siste dagene har det vært minimum 8-10 grader om nettene, og likevel så har de saltet veiene her på vestlandet, når kalenderen min snart sier Juni. Vanligvis er ikke jeg han som syter over salting av veier, men dette grenser til forurensning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

"Så en kar på ski i kondomdress komme i susende fart ned skilløypa mens barn lekte - livsfarlig"

"Så en idiot i kort kondomdress som nærmest løp oss ned når vi var ute å gikk en sommerlig søndagstur".

"Så noen 35-åringer som spilte fotball i full idrettsbekledning, skulle tro de skal delta i VM".

 

Det er merkelig at det er så mye fokus på hvordan en syklist kler seg? Det dreier seg om klær som er praktisk anlagt for aktiviteten man holder på med.

 

Ja det er rart det der, at det som regel er de i "kondomdress" som er de som driter i alt som heter trafikkregler. Nei det er ikke bare de, men jeg føler de er overrepresentert i å gi faen, både av egne erfaringer å når man ser en sak i media så er det som regel en eller flere av disse som har vært på ferde,

 

Til å med de fleste unger har mer trafikkvett enn disse tullingene.

 

  :)

 

 

Kanskje fordi majoriteten av syklister i Norge tilhører de som trener/trimmer på sykkel? Ergo benyttes treningstøy for sykkel som i alle andre trimformer.

Nordmenn, inntil vi har sykkelveier som danmark og nederland, benytter sykling først og fremst som trim, selv når det gjelder transport til og fra jobb. Dette medfører treningstøy og dusj/skift i etterkant.

 

Akkurat som en del drittsekker kjører dyre SUVer vil du også finne drittsekker blant de dyreste syklene og klærne.

Det eneste som er merkelig her er voksne som ikke klarer å tenke logisk. "Nesten alle drittsekker blant advokater er de som kler seg i dress!".

 

Og på siden av det hele:

Prøv gjerne å møte opp på helsestudio i olabukse og kortermet skjorte for å trene ;).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lurt på dette med bilmodell og drittsekk-stempel.

 

Hvert eneste foreldremøte vi har i barnehagen snakkes det om parkeringsplassen og situasjoner i forbindelse med henting og levering.

Det gjentas at det SKAL rygges inn på plassene, og at det kun skal parkeres på oppmerkede plasser.

 

Dagen etter står det en Porsche Cayenne parkert med nesa inn, og utenfor oppmerka plass slik at den blokkerer sikten mellom P-plassen og fotgjengerfeltet som går over veien og bort til barnehagen.

 

Slike ting gjør at man biter seg merke i det, og forsterker sikkert inntrykket av de som velger å kjøpe slik biler.

 

Jeg tenker for meg selv at de sikkert ikke gadd å gå på møtet engang, og derfor ikke har fått med seg informasjonen.

Likevel er det sunn fornuft de glatt har skippa.

 

Hver gang jeg ser en bil som har dobbelparkert der, eller stilt seg på HC-plassen eller foran P-forbudt-skiltet ved søppelcontainerne, så er det en dyr Audi, BMW e.l.

 

Hadde jeg lagt merke til det like mye dersom det stod en Oper Zafira der istedet..?

Lenke til kommentar

 

Prøv gjerne å møte opp på helsestudio i olabukse og kortermet skjorte for å trene ;).

 

 

Prøv å møte opp på helsestudio i kondomdress for å trene :rofl:

 

Det finnes en mellomting mellom jeans og Thor Hushovd-drakt, gjør det ikke?

De gangene jeg sykler til jobben bruker jeg joggebukse og hettegenser e.l.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...