Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

På de 3-feltsveiene med retningsbytte i midten som du referer til trenger jeg jo ikke å bry meg om de som kommer inn fra høyre. De stopper jo alltid, med mindre de har et ønske om å dø. I Oslo holdt jeg på å få et par biler i siden når ikke gjorde som jeg skulle. 

Det jeg har irritert meg over i Oslo og til dels Trondheim er disse bilistene som bytter fil fram og tilbake som en kule i en pinball-automat, som kun bidrar til at det går enda litt tregere fordi dem presser seg inn og får andre til å bremse ned. Bet meg merke i enkelte biler som etter å ha passert meg på motorveien ikke kunne være mer enn 100m framfor meg etter å ha kjørt nærmere en mil i kø. 

Dette slipper vi i stor grad i Nord-Norge. Å kjøre i det tredje kjørefeltet innebærer en reel risiko for eget liv. Da blir folk vanligvis litt mer tålmodige.  :thumbup:

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H*n skulle brukt øynene og sett at det gikk over til å bli heltrukken sperrelinje lenger frem. Da må h*n krysse den for å få langt seg inn igjen. Noe som ikke er lov.

 

Og jeg skjønner ikke hva som gjør at folk tror de har rett til å snike i køen på den måten. Det er ingen som er viktigere enn andre i trafikken på den måten..

Lenke til kommentar

Folk som tar nøkler og riper opp en nesten ny bil bare fordi det er en el-bil (skjedd flere ganger og senest denne uken). Gitt opp menneskeheten for lenge siden og vurderer om jeg skal omskolere meg selv til et gjennomført rasshøl  :)

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

H*n skulle brukt øynene og sett at det gikk over til å bli heltrukken sperrelinje lenger frem. Da må h*n krysse den for å få langt seg inn igjen. Noe som ikke er lov.

 

Og jeg skjønner ikke hva som gjør at folk tror de har rett til å snike i køen på den måten. Det er ingen som er viktigere enn andre i trafikken på den måten..

 

Det er alltid lov til å krysse sperrelinje for å komme tilbake i riktig kjørebane, bare så det er sagt. 

 

Sånne folk som på videoen tror nok bare som du sier at de er viktigere, og har det mye mer travelt enn alle andre.

Lenke til kommentar

WTF. Hvor bor du som opplever dette? Har aldri skjedd meg eller noen jeg kjenner som kjører alt fra e-up til Tesla X og parkerer mye i byen.

Oslo vest og akershus øst er stedene jeg ferdes/parkerer. Hjemme har jeg garasje så der skjer det ikke.

 

Ikke store greiene men eks. ripet opp taket ved topplista på døra med nøkkel (opp ned bevegelse). Og noen smågreier på siden av dørene. Jeg har heller aldri opplevd dette før de tidligere 4-5 årene jeg har hatt elbil. Men siste året har det skjedd 2 ganger. Og aldri opplevd det de 20 årene jeg har hatt bensinbil.

 

EDIT:

Jeg har opplevd noe lignende 1 gang for 22 år siden når jeg parkerte min første bil i gaten I oslo sentrum over natten på besøk hos en kompis. Da hadde en ungdomsgjeng sparket en bulk i ene døra (vitner). Bilen var ellers helt feilfri i lakken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Folk som tar nøkler og riper opp en nesten ny bil bare fordi det er en el-bil (skjedd flere ganger og senest denne uken). Gitt opp menneskeheten for lenge siden og vurderer om jeg skal omskolere meg selv til et gjennomført rasshøl  :)

 

Hvordan kjenner du hva motiv de hadde for hærverket?

Lenke til kommentar

Det er selvsagt en antakelse etter å ha opplevd en del hets/merkelig oppførsel som elbilsjåfør siste årene. Og spesielt når man parkerer gratis på komunale parkeringsplasser i Oslo. Har opplevd noen SUVer som slenger med leppa om elbil når det er trangt med ledige plasser.

 

Det går på at man gjerne vil finne en årsak til at folk gjør slik og jeg har ingen fiender så det er ingen som ville gjort slik av den grunn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan når noen skal kjøre forbi i 30 sone og fartsdumper tidlig på morran og det i tillegg ferdes unger i området. Vet hvem kvinnfolket er, men bruke tid på slike idioter orker jeg ikke...

Det tar lang tid før mange forstår at det ikke hjelper å råkjøre når man er sent ute.

Lenke til kommentar

På vei fra Larvik sent i går kveld på gamle E18 - møtte en syklist uten lys og refleks midt i veien; kunne gått riktig ille hadde jeg ikke vært fokusert på veien. Møter jeg han igjen på kveldstid skal han få tilbud om gratis refleksvest og en lyskilde jeg har til overs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...