trinity89 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har definitivt hatt noen episoder hvor jeg bare har lyst til å stå på hornet, men har av en eller annen grunn aldri brukt tuten. Kjørte en gang inn i en rundkjøring, uten at det var noe spesielt kø fra noen kanter. Idet jeg skulle kjøre ut kom det en idiot i full fart fra høyre, jeg måtte nesten stå på bremsen og han titta bare dumt på meg mens han kjørte forbi uten å bremse i det hele tatt. Skulle seriøst bare tatt og vist'n finger'n, men det ble med tanken dessverre. En annen gang kom jeg kjørende mot et kryss og skulle til venstre. TAKK GUD hadde jeg relativt liten fart pga dårlig sikt mot høyre, men da jeg hadde forvissa meg om at det var klart og skulle til å kjøre ut i krysset kommer DEN jævla idioten i full fart fra venstre og bare ser tett på meg, selv om han må gjøre en rask unnamanøver for å ikke treffe siden på fronten min. Hadde jeg kjørt en halv meter lengre frem hadde han definitivt truffet meg. Finnes noen som bare gir faen i vikeplikta virker det som. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Har vel vært i tre epsioder der jeg har måttet bråbremse for taxisjåfører som ikke holder vikeplikten. Hadde jeg stått på mitt hadde det blitt storkollisjoner. En gang var det en drosje som kom i 50-60 (i 40-sone) nedover i en slak nedoverbakke og hadde meg på høyresiden, litt dårlig sikt inn i veien jeg kom fra, men hadde han tatt det litt roligere hadde han sett at kom kjørende ned mot utkjørselen. Han gjorde ingen tegn til å bremse, og måtte legge seg over i venstre kjørefelt for å unngå å kollidere. Det var sleipt vinterføre. De to andre var lignende situasjoner, bråbrems og tuuuuut. Jævla hastverksyrke. Irriterer meg også over folk som ikke blinker generelt, og særlig ut av rundkjøringer. Hadde de blinket ut kunne jeg holdt farten og giret. Alternativet blir å slure opp i fart på andregiret eller å bremse og sette den i første. Rånebiler er selvfølgelig gjengangere, men det er ikke noen regel. Ser de ikke hjelpen i at folk blinker ut, eller ser de ikke etter i det hele tatt? Endret 9. februar 2009 av kjaks Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg HATER å ta buss nå. Hver dag tar jeg bussen til skolen, og bytter halveis til en buss som går direkte til skolen. Tide presterte i dag å sende en minibuss. En minibuss, med 13 sitteplasser. Gjett om vi var 25 stykker som skulle inn på den? Joda. Det ble faktisk plass til alle, men vi sto ganske trangt. Har Tide egentlig lov til det? Å kjøre med en så full minibuss? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har Tide egentlig lov til det? Å kjøre med en så full minibuss? Hvis den er registrert med stå/sitteplasser til alle, er det lovlig. Men det er (alt for) mange sjåfører som tar med seg flere passasjerer enn bussene er registrert for. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Tviler på at minibussene til tide er registrert for ståplasser. Har ikke sett etter når eg har kjørt de vel og merke. Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hvis den er registrert med stå/sitteplasser til alle, er det lovlig. Men det er (alt for) mange sjåfører som tar med seg flere passasjerer enn bussene er registrert for. Tviler på at den i det hele tatt er registrert med ståplasser. I så fall må det være for lave personer, jeg er 1.90 måtte bøye hodet for å ikke ta oppi taket. Men jeg hadde blitt enda mer forbanna om bussjåføren hadde sagt at det var fullt, og jeg måtte stå igjen og vente en 45 min på neste buss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 I dag tuta jeg faktisk to ganger. Første gangen på en som absolutt ikke skulle holde høyreregelen. Det er liksom litt seint å bremse når du allerede har passert halve bilen min. Den andre gangen var i en rundkjøring der personen heller ikke ville overholde sin vikeplikt. Jeg tar selv noen småfrekke i rundkjøringer, men jeg kjører aldri ut når bilen fra venstre er en meter fra meg, da er det for sent. Jeg vil si terskelen min for å tute er høy, men noen ganger føler jeg bare at jeg må Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hva er mer irriterende enn å ligge i kø bak en traktor i 45 km/t (80- og 70-sone) over 15 km? Kødden skjønte visst ikke han skulle ha stoppa på en busslomme i ny og ne for å slippe forbi folk. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) på 2 uker har jeg sett: en Kjøre MIDT i veien, så jeg måtte legge meg nesten ut i grøfta en som ikke hadde særlig respekt for vikeplikt, bare kasta seg uti og foråsaket en nesten kollisjon (3-4 meter med bremsespor) og idag, en som kjørte feil vei i rundkjøringa utført av alt for gamle gubber, med sikkert alzheimer, grå og grønn stær ja til flere slike i trafikken! Endret 9. februar 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kjørte bak en som lå skummelt mye inn i feil kjørefelt idag. Det er noe galt når man i en knøttliten bil må svinge brått til siden når det kommer biler imot. Ekkelt å se på, spesielt når det fyker puddersnø og sikten ikke når to biler fram engang. Tydeligvis mange som ikke tør å ligge ut mot hvitstripa i disse dager. Sporene var ca. en halvmeter innpå sperretlinje/malt øy på flere plasser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 utført av alt for gamle gubber, med sikkert alzheimer, grå og grønn stær Det fikk meg til å huske ENDA en ting jeg så i dag. Gammel gubbe var det ja. Bilder sier mer enn tusen ord, sier de som har greie på sånt. Jeg kjører gjennom Tjensvollkrysset (verste rundkjøringen i Stavanger), mot Tasta og Randaberg. Rett etter rundkjøringen er det 50, før farten økes til 70 der hvor bildet er fra. Bilde jeg har tegnet inn forklaring på. Hybrid-bilde som viser hvordan veiene går. På denne veien er det mye trafikk på den tiden (rundt 16.00). Den røde klossen representerer gamlingens bil, inklusiv to stykk gule blinklys til venstre. Vi, som faktisk på ærlig vis har skaffet oss førerkort, ser at gamlingen ikke kan kjøre inn den veien pila peker. Fartsgrensa er, som sagt, 70, og de to påkjørslene har stoppskilter grunnet dårlig sikt. Gamlingen stopper opp og blinker, og står der ganske lenge (ingen vil slippe ham frem, det sier seg jo selv), før han plutselig trår på gassen, slik at bilen som kommer i motsatt kjøreretning må bremse hardt. Og vi ungdommer er liksom så farlige... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 OI! Det var en skikkelig gjennomført Trafikalsk klage Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg synes godt han kunne mekket en rekonstruksjonsvideo av hendelsen Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Vi, som faktisk på ærlig vis har skaffet oss førerkort, ser at gamlingen ikke kan kjøre inn den veien pila peker. Jeg tror nok han fikk førerkortet på ærlig vis. Det var nok bare ikke så mange plandelte kryss og flettefelt på den tiden da han fikk det. JA til etterutdanning av eldre bilførere! Lenke til kommentar
trinity89 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 HATER når folk driter i vikeplikt og bare kjører som de vil! Var nettopp ute en liten tur og kom kjørende i 40 km/t på forkjørsvei. Det er litt snø på veien og en del minusgrader, så det er ikke det ideelle føret for å bråbremse akkurat... 20-25 meter foran meg kommer en bil kjørende ut fra høyre, og selv om ho ser meg, bare kjører ho rett ut! Jeg bremsa hardt ned og tuta, hadde jeg vært nærmere eller kjørt fortere hadde det nok blitt en krasj... Godt mulig ho trodde det var vanlig høyreregel på stedet, men da skulle ho snudd hodet sitt litt opp og sett vikepliktskiltet gitt. Dumt å lese skilt vettu... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Tro gjør man i kirken sier jeg bare, hvertfall ikke i trafikken.. Tviler du, stopp!! Uansett burde hun lest situasjonen når du kommer kjørende, ikke gir tegn til å stoppe eller blinker = bli stående uansett, om du har forkjørsrett (som hun tydeligvis trodde), har du fortsatt ikke påkjørsrett, selvom jeg vet mange tror det.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Angående vikeplikt, dersom noen trenger nye skjermer til bilen er det bare å ta seg en tur ut i krysset Skippergata/Festningsgata i Kristiansand. Her har trafikken i Festningsgata vikeplikt for trafikken fra Skippergata fordi lyskrysset nå ikke fungerer, og Festningsgata ikke er en forkjørsvei. Altså er det vanlig høyreregel her. Problemet er at 9 av 10 sjåfører ikke har fått med seg dette, og kjører på. Trafikken fra Skippergata tror også ofte at det faktisk er dem som har vikeplikt. Et kremeksempel på at nordmenn ikke tenker når de kjører bil. Har krevd forkjørsretten min ved flere anledninger her, og møtt forskrekkede og paniske blikk fra bilister som kommer på låste hjul. Direkte underholdende er det. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Trodde trafikken i Skippergata hadde avtatt kraftig etter 1.januar, jeg... Lenke til kommentar
trinity89 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Tro gjør man i kirken sier jeg bare, hvertfall ikke i trafikken..Tviler du, stopp!! Uansett burde hun lest situasjonen når du kommer kjørende, ikke gir tegn til å stoppe eller blinker = bli stående uansett, om du har forkjørsrett (som hun tydeligvis trodde), har du fortsatt ikke påkjørsrett, selvom jeg vet mange tror det.. Er helt klart en fordel hvis begge parter tar litt forbehold, iallefall på det ræva føret som har vært her de siste dagene. F.eks kjørte jeg i 40 istedet for 50 som er grensa, ettersom jeg var alene på veien og det kunne være glatt. Men fortsatt, å kjøre rett ut på forkjørsvei når du SER at det kommer en bil som må stå på bremsene og det er glatt flere steder, er fy! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Idag klager jeg på mamma. Handsfree skal brukes, ikke ligge igjen hjemme. Blir skremt når jeg ser hvor rotete hun kjører samtidig som hun prater i mobilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå