Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Har hun 8 prikker fra før og lappen er viktig for henne burde hun ta det med ro og i hvertfall til de prikkene hun allerede har er borte.

Det er en grunn til at prikksystemet blei innført.

For å si det enkelt, hadde prikksystemet eksistert da jeg var ung hadde jeg blitt lapplaus jeg også med den kjørestilen jeg hadde da.

Kanskje et prikksystem hadde virket litt mere dempende en bare å måtte betale for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må klage litt på meg selv, fordi jeg skapte en kjip situasjon.

 

Skulle nå i kveld kjøre ut fra en vei og til venstre inn på en litt større forkjørsvei. Venter på klart, ser at jeg har god klaring på veifila jeg må krysse, men ser en bil komme ut av rundkjøringen og mot meg litt oppi veien jeg skal inn på. Til mitt forsvar skal det sies at denne bilen hadde blinklyset på mot venstre, som jeg tolket som at han skulle inn veien jeg kom fra. Anser det dermed som at jeg kan kjøre siden han fremdeles er et stykke unna, og gir litt gass. Idet jeg er kommet halvveis ut i veien slutter kommende bil å blinke, og gir plutselig gass. Tenker i denne brøkdelen av sekundet at her har jeg egentlig ikke noe valg siden jeg allerede er uti veien, og gasser på for fullt for å komme meg foran ham. Bilen min brølte litt, og jeg så et som smått forferdet fjes i bilen bak som måtte bremse litt, men det gikk jo heldigvis veldig bra.

Men jeg blir irritert på meg selv når jeg skjønner at jeg irriterer i trafikken, eller skaper farlige situasjoner :/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.vgtv.no/#!/video/140167/her-klikker-det-for-lastebilsjaafoeren

 

Ser ut som golfen blinker til høyre og bråbremser for å ta avkjøringen likevel i siste sekund uten å i det hele tatt sjekke speilet...

 

Hatt lignende før, trafikk på E18 i 70-80, jeg tar avkjøringen som er litt lang og kjører litt fortere enn selve fila igjen, og noen få meter før avkjøringen får sperrefelt kaster en bil seg ut avkjøringen uten å blinke og bråbremser så jeg må hive meg på bremsen

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Må klage litt på meg selv, fordi jeg skapte en kjip situasjon.

 

Skulle nå i kveld kjøre ut fra en vei og til venstre inn på en litt større forkjørsvei. Venter på klart, ser at jeg har god klaring på veifila jeg må krysse, men ser en bil komme ut av rundkjøringen og mot meg litt oppi veien jeg skal inn på. Til mitt forsvar skal det sies at denne bilen hadde blinklyset på mot venstre, som jeg tolket som at han skulle inn veien jeg kom fra. Anser det dermed som at jeg kan kjøre siden han fremdeles er et stykke unna, og gir litt gass. Idet jeg er kommet halvveis ut i veien slutter kommende bil å blinke, og gir plutselig gass. Tenker i denne brøkdelen av sekundet at her har jeg egentlig ikke noe valg siden jeg allerede er uti veien, og gasser på for fullt for å komme meg foran ham. Bilen min brølte litt, og jeg så et som smått forferdet fjes i bilen bak som måtte bremse litt, men det gikk jo heldigvis veldig bra.

Men jeg blir irritert på meg selv når jeg skjønner at jeg irriterer i trafikken, eller skaper farlige situasjoner :/

Bra du ble irriterert på deg selv. :)

 

Jeg ble irritert på meg selv og fikk kjempedårlig samvittighet da jeg skapte en farlig situasjon på motorveien fordi jeg ikke sjekket blindsonen. Har vært ops på blindsonen etterpå, og det har heldigvis ikke skjedd igjen.

 

Kjedelig å skape farlige situasjoner, men bra at man er klar over feilen og blir irritert på seg selv.

 

Opplevde engang at jeg skulle gå over gangfeltet, og da kom det en gjeng med ungdommer i full fart mot gangfeltet og som lo da jeg måtte stoppe opp halvveis i gangfeltet. Morsomt å nesten drepe noen...

Endret av m20k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy fader som jeg ble illsint og fulgte etter en bil inn på gårdsplassen Istad.

 

Landevei med litt hus her og der som er 60 sone, bil kjører i rundt 50-60 men gassrt på veldig sakte i alle kryss jeg lå bak på hovedveien først, så skulle kjøre forbi han. Idioten blinker til venstre og legger seg midt på veien og vil ikke slippe meg forbi, jeg tuter han tuter tilbake, prøvde to ganger til og han kuttet meg rett bort hver gang og bremset så ned til 40 og holdt meg bak han, helt uprovosert, ikke kjørt nærme bak han eller noe. Til slutt kjører han inn en gårdsplass, jeg fulgte etter, han går ut av bilen sin og sier det er 60 sone her og jeg roper hva i all verden han driver med som prøver å presse meg av veien. Jeg setter så bilen i park og går rett bort til ham og ser ned på ham (jeg er veltrent, 190 høy og 105kg og passe bred) og han ble ganske stille her mens jeg ropte alt mulig til han om at det han gjør er jo livsfarlig og det er ikke han som er politi her og han heller får ringe politiet, og ba han tenke om to ganger hvem han gjør noe slikt på neste gang før han treffer noen enda mer sint. Eneste han sa da var 'skal du slå meg eller?' og bare fniste av han, før han sa '(-firmanavn AS- på arbeidstøy da jeg var på vei hjem fra jobb' jeg skal ringe sjefen din jeg!' og jeg bare svarte 'gjør det' mens jeg gikk tilbake...

 

Var ikke slik at han forsiktig blokkerte meg, han kastet seg regelrett ut til andre siden flere ganger så han nesten fikk sleng på bilen, viste fingeren og tutet og hele pakka, helt uprovosert... Nå angrer jeg fælt på alt jeg ikke hadde dashcam...

Lenke til kommentar

Jeg følte ikke for å gi noen som prøver å presse meg av veien så jeg må hive meg på bremsen bare få cm unna støtfangeren hans under en forbikjøring, mens han tuter helt uprovosert noe, som helst respekt dessverre. Var ikke slik alt jeg kom kjørende i hundre og helvete. Kjørte maks 70-80 under selve forbikjøringen.

 

Han var ikke frekk mot meg etter jeg gikk ut av bilen, da ble han stille med en gang, og viste meg stor respekt istedenfor å rope og gå mot bilen min mens jeg fortsatt satt bak rattet. Tror han uansett kommer til å tenke over to ganger hvem han gjør noe slikt på fra nå av. Jeg var ihvertfall dobbel hans størrelse.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Enig med Snylter. Der og da i kampens hete kan det kanskje være tilfredstillelse med en utagerende oppførsel...men når det har roet seg så sitter man igjen med en flau smak om munnen.

Jeg kan si meg enig i alt jeg har overreagert flere ganger i trafikken, men akkurat her har jeg ingen anger. Fyren kastet seg brått til venstre siden av veien så han nesten fikk sleng på bilen mens jeg var mindre enn en halv meter fra å forbikjøre han, så jeg måtte hive meg på bremsen, for at han så hev seg ned mot 40 resten av veien. Da prøvde jeg selvfølgelig to ganger til med akkurat samme resultat. Når noen har nesten truffet bilen med vilje kun fordi dem ikke liker at andre kjører litt fortere får dem lære seg at man aldri vet hvem som kjører. Som i dette tilfellet.

 

Det var uansett han som gikk ut av bilen og begynte å rope og skrike til meg mens jeg fortsatt​ hadde på​ beltet. Når jeg endelig reiste meg og smalt igjen min dør ble han stille og veeeldig intimidert og angrende.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Du har ingen grunn til å angre. Du møtte på en sinnsyk person som ikke skulle hatt lappen. Kun folk som lever i sin egen boble som tror man kan snakke fornuft til slike folk - og at det gjelder "å være snill" mot slike personer. Jorden kaller ...

 

 

Bond007: Leser du egentlig det som blir skrevet eller er du som vanlig opptatt av å dra alle over en kam?

En "fight" startes av en part. I dette tilfellet var det fyren som hun prøvde å kjøre forbi. Slutt å si at dette er begge parter sin feil, når det ikke er riktig. Du er meget opptatt av hvor farlig noe er, men virker ikke å bry deg om den som gjør det farlig.

 

Personen hun kjørte forbi skulle vært politianmeldt. Slik er det.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Det er ekstremt farlig for omgivelsene når to individer går i slike fighter på offentlige veier. All fokus rettes mot motstanderen og faren for at tredjepersoner rammes er stor.

Jeg gjorde ingenting på veien. Jeg prøvde helt uprovosert å kjøre forbi uten å ha kjørt direkte bak fyren før vi var på landeveien. Han svingte og presset meg brutalt bort og kjørte så 40 for å irritere meg helt uprovosert. Forsøkte kjøre forbi to ganger til, helt rolig, men etter det ikke gikk kjørte jeg bare bak han rolig med avstand, og når han kjørte inn gårdsplassen fulgte jeg han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...