kremt Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Det er forøvrig ikke lov heller - å gi gass når noen kjører forbi. Ta nummeret og ring 02800. Tja, det er heller ikke lov å kjøre over fartsgrensen så lite hensiktmessig å ringe når en selv bryter loven Såklart. Ringer du Politiet og sier du prøvde å kjøre forbi en i 120km/t så. Men prøver du å kjøre forbi i 90km/t driter Politiet i det. Alle vet man trenger gasspådrag med en forbikjøring. Å kun kjøre noen få (5) km/t gjør forbikjøring umulig. Spør SVV eller en kjørelærer om det er tillatt å kjøre over fartsgrensen ved forbikjøring. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Det er forøvrig ikke lov heller - å gi gass når noen kjører forbi. Ta nummeret og ring 02800. Tja, det er heller ikke lov å kjøre over fartsgrensen så lite hensiktmessig å ringe når en selv bryter lovenSåklart. Ringer du Politiet og sier du prøvde å kjøre forbi en i 120km/t så. Men prøver du å kjøre forbi i 90km/t driter Politiet i det. Alle vet man trenger gasspådrag med en forbikjøring. Å kun kjøre noen få (5) km/t gjør forbikjøring umulig. Spør SVV eller en kjørelærer om det er tillatt å kjøre over fartsgrensen ved forbikjøring. Kjørelæreren min sa det. Det nytter ikke å lige i samme fart som den du kjører forbi ... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Jeg har fått forelegg for akkurat det, så det kan jeg skrive under på ikke er lov... Endret 17. april 2017 av CFM Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Jeg har fått forelegg for akkurat det, så det kan jeg skrive under på ikke er lov... Hvor fort kjørte du da? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Det er vel så enkelt at om man ikke kan kjøre forbi uten å bryte fartsgrensa så har man egentlig ikke lov å kjøre forbi. 5 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Fullt mulig å kjøre forbi uten å bryte fartsgrensene, noen ganger Men om den du skal kjøre forbi ligger litt under grensen vil det ta en evighet og vil ikke være trygt Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Blir jo forvirring av det når politiet praktiserer ulikt: Link. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Og er det ikke trygt så er det eneste lovlige valget å la være. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Det er vel så enkelt at om man ikke kan kjøre forbi uten å bryte fartsgrensa så har man egentlig ikke lov å kjøre forbi. Og hvis bilen du skal kjøre forbi ligger i fartsgrensen så har du vel heller ikke behov for å kjøre forbi.. 2 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Jeg har fått forelegg for akkurat det, så det kan jeg skrive under på ikke er lov...Hvor fort kjørte du da?96 i 80-sone, så de vinket meg inn med god grunn. Grunnen til at jeg kjørte forbi var at han foran meg var av typen som kjører 5 over fartsgrensa på rettstrekninger og 20 under så fort det kommer en slak sving... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Det verste er nå uansett de som øker farten når man kjører forbi. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Jeg har fått forelegg for akkurat det, så det kan jeg skrive under på ikke er lov...Hvor fort kjørte du da? Grunnen til at jeg kjørte forbi var at han foran meg var av typen som kjører 5 over fartsgrensa på rettstrekninger og 20 under så fort det kommer en slak sving... Ja høres ut som du traff på en med strikkmotor. Forpestende. Det verste er nå uansett de som øker farten når man kjører forbi.Det er helt sant. Endret 17. april 2017 av Lami Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Leser hver eneste dag i påsken om en rekke bilister som taper førerretten i påsketrafikken.. En stor lettelse at man får luket ut disse bilistene med neandertaler IQ-nivå!! 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 De verste blir nok ikke tatt, kun de uerfarne. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 De uheldige blir tatt Verstingene har apper og sånt som sier i fra når det er kontroll Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 17. april 2017 Rapporter Del Skrevet 17. april 2017 Her i nærheten litt på landet (Andebu/Høyjordveien) er det mye råkjøring, og kontroll flere ganger i måneden, med førerkortbeslag hver gang. 60 sone forbi litt hus og slikt, de står alltid på samme sted og har hatt hyppig kontroll nesten et år nå. Blir lagt ut i nettavisen hver gang. Det mest utrolige er, her kjører jo kun lokale folk, for det er lite for ukjente å gjøre der. (Veldig fin vei å race litt i svingene på, men ikke særlig kjent vei) ufattelig nok mister 2-3 personer førerkort her hver eneste uke. Lærer ikke folk at politi har fartskontroll absolutt samme sted hver gang de har kontroll? Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 19. april 2017 Rapporter Del Skrevet 19. april 2017 Villmannskjører ble verbalt filleristet : https://www.ta.no/anmeldelse/nyheter/trafikk/villmannskjorer-ble-verbalt-filleristet/s/5-50-343107 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. april 2017 Rapporter Del Skrevet 19. april 2017 Var like før det ble kræsj på veien i går, var kø, en fyr blinket en stund og så en åpning, da valgte bilen i feltet han skulle over til, å gasse på slik at han ikke kom inn. Idiotisk. 1 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 19. april 2017 Rapporter Del Skrevet 19. april 2017 Og så har man denne Farmen-vinneren da: https://www.nrk.no/mr/sp-politiker-mener-forerkortbeslag-rammer-hardere-i-distriktet-1.13479318 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. april 2017 Rapporter Del Skrevet 19. april 2017 Siden hun må ha førerkort som et verktøy for inntekten sin, burde hun kanskje passet bedre på i første omgang da? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå