Larzen_91 Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Bortsett fra at de ikke har rett til det. Motorvei har vel forbud mot f.eks. traktor og mopeder. 4 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Traktor på firefelts motorvei 110km/t er faen meg skumle greier, spesielt med mye trafikk og folk kjører i 100-120. Gran krysset på E6 Akershus, plutselig står trafikken nesten helt stille, ble rimelig bra oppbremsing fra min side, og bilen bak meg skreik det i dekkene på. Glad jeg ikke fikk han rett i ræva. Man ser bremselys og begynner å bremse, men det ble uansett en kraftig oppbremsing da bilen foran meg også tydeligvis ble overasket over at det sto stille. Disse jævla bønda kan vel for faen meg bruke andre veier å kjøre traktora sine på. De har like mye rettigheter som deg å kjøre på motorveien. Du skal være glad at de i det heletatt gidder å holde på. Uten de har du ikke mat på bordet. Ja jeg vet det smarten, bor midt i bondeland selv og jeg vet de har lov, men å drive å kjøre redskapen sin på 110km/h motorvei i påskerush kjenner jeg provoserer meg. Med så mye fokus på trafikksikkerhet som det er her i landet, med bøter langt opp etter øra for hver minste ting, burde de ha totalforbud mot traktorer på veier hvor det går såpass fort. Jeg mener de overhodet ikke har NOE å gjøre på slike veier. Endret 11. april 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Bortsett fra at de ikke har rett til det. Motorvei har vel forbud mot f.eks. traktor og mopeder. Det er ikke helt riktig. Traktor har lov å kjøre på motorvei hvis; 1) de kjører minst 40km/t og 2) hvis det ikke er noen forbudtskilt. 3 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Ja de har desverre lov med mindre det er skilting mot det. Endret 11. april 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Bortsett fra at de ikke har rett til det. Motorvei har vel forbud mot f.eks. traktor og mopeder. Jo det har de. Så lenge traktor er registert for å kjøre over 40. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Er det lov å kjøre der kan ingen klage. Men på veier som er merket motorvei klasse A eller B skal det alltid være omkjøringsmulighet sånn at saktegående kjøretøy kan bruke den veien i stedet. Har kjørt litt traktor selv i 90 soner, går bra korte strekk men er ikke alltid så moro. Man sparer ofte veldig mye tid på å kjøre hovedveier mot de små veiene som er trege og smale gjennom boliggater. 3 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Er det noe som heter Klasse A og B lenger? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Nei, det er motorvei (gamle motorvei Kl A) og motortrafikkvei (gamle motorvei kl B) Akkurat som at det ikke lenger heter biltilsynet men vi kaller det det kommer vi nok til å bruke uttrykkene motorvei kl A og B i mange år fremover.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 Traktor på firefelts motorvei 110km/t er faen meg skumle greier, spesielt med mye trafikk og folk kjører i 100-120. Gran krysset på E6 Akershus, plutselig står trafikken nesten helt stille, ble rimelig bra oppbremsing fra min side, og bilen bak meg skreik det i dekkene på. Glad jeg ikke fikk han rett i ræva. Man ser bremselys og begynner å bremse, men det ble uansett en kraftig oppbremsing da bilen foran meg også tydeligvis ble overasket over at det sto stille. Disse jævla bønda kan vel for faen meg bruke andre veier å kjøre traktora sine på. De har like mye rettigheter som deg å kjøre på motorveien. Du skal være glad at de i det heletatt gidder å holde på. Uten de har du ikke mat på bordet. Ja jeg vet det smarten, bor midt i bondeland selv og jeg vet de har lov, men å drive å kjøre redskapen sin på 110km/h motorvei i påskerush kjenner jeg provoserer meg. Med så mye fokus på trafikksikkerhet som det er her i landet, med bøter langt opp etter øra for hver minste ting, burde de ha totalforbud mot traktorer på veier hvor det går såpass fort. Jeg mener de overhodet ikke har NOE å gjøre på slike veier. Jeg tror trafikksikkerheten hadde økt om bilister i større grad hadde akseptert at de ikke er de eneste trafikantene. AtW 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 Traktor på firefelts motorvei 110km/t er faen meg skumle greier, spesielt med mye trafikk og folk kjører i 100-120. Gran krysset på E6 Akershus, plutselig står trafikken nesten helt stille, ble rimelig bra oppbremsing fra min side, og bilen bak meg skreik det i dekkene på. Glad jeg ikke fikk han rett i ræva. Man ser bremselys og begynner å bremse, men det ble uansett en kraftig oppbremsing da bilen foran meg også tydeligvis ble overasket over at det sto stille. Disse jævla bønda kan vel for faen meg bruke andre veier å kjøre traktora sine på. De har like mye rettigheter som deg å kjøre på motorveien. Du skal være glad at de i det heletatt gidder å holde på. Uten de har du ikke mat på bordet. Ja jeg vet det smarten, bor midt i bondeland selv og jeg vet de har lov, men å drive å kjøre redskapen sin på 110km/h motorvei i påskerush kjenner jeg provoserer meg. Med så mye fokus på trafikksikkerhet som det er her i landet, med bøter langt opp etter øra for hver minste ting, burde de ha totalforbud mot traktorer på veier hvor det går såpass fort. Jeg mener de overhodet ikke har NOE å gjøre på slike veier. Jeg tror trafikksikkerheten hadde økt om bilister i større grad hadde akseptert at de ikke er de eneste trafikantene. AtW Mange trafikanter er noen enorme egoister som bare ser seg selv og aldri tar hensyn. De færreste kjører med saktegående kjøretøy fordi det er moro, det er ren nytte for de. De som klager mest burde vært med en langtransport sjåfør noen måneder for å se alle idiotene i privatbil som er egoistiske og hensynsløse. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 Bortsett fra at de ikke har rett til det. Motorvei har vel forbud mot f.eks. traktor og mopeder. Jo det har de. Så lenge traktor er registert for å kjøre over 40. Og er ikke så lenge siden jeg tok lappen heller.. Jeg mente at det var forbud på motorvei for alle kjøretøy som ikke lovlig kunne holde minst 60 km/t? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 Senest i dag på vei til jobb, ser jeg en "man with a van" (hvit varebil) som kjører forbi bilen bak meg og er på vei forbi meg også i det vi får rødt lys. Han stopper i feltet ved siden av meg (som har skilt påbudt kjøreretning) og venter på grønt. Han kom altså én bil lengre frem i køen. Når lyset blir grønt kjører han rett frem og fortsetter i kollektivfeltet til han har kjørt forbi meg og bilen foran meg. Det samme skjer i de neste lyskryssene - bryr seg ikke om påbudtskilt og kjører forbi "alle" i kollektivfeltet. Hvor er trafikkpolitiet når man trenger de? 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Trodde traktorer ikke kunne kjøre på motorvei. Endret 12. april 2017 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 http://www.dinside.no/a/61305879 Der. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Interessant å se hvor mange som kjører over 80 med henger som ikke er lovlig over 60 og 80. Ikke minst alle de kreative men farlige måtene de laster dem på. Endret 12. april 2017 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 Er det nå så ille at en del kjører i over 80 med tilhenger? Det er bare å dra til Tyskland så kan ofte samme ekvipasje lovlig kjøre i 100.. Selv ligger jeg gjerne i rundt 95 (GPS-målt hastighet) med campingvogna bak. Med varehengeren holder jeg meg til ca 85-90, mens jeg med bilhengeren uten tung last gjerne holder rundt 95-100. Alle tilhengerne har selvsagt bremser. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 95km/t med campingvogn? Holy fuck. 4 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 (endret) 95km/t med campingvogn? Holy fuck. Det er helt kurant, vogna er særdeles stabil og fin. I Danmark og Tyskland kan man kjøre i 100 med campingvogn helt lovlig så lenge den har Tempo 100-godkjenning. Endret 12. april 2017 av Snylter Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 Vogna er stabil og fin, derfor er det akseptabelt å drite i lover og regler! For en egoist du er!! 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. april 2017 Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 For du har vel aldri brutt en fartsgrense, Bond007? Så lenge bilen har litt vekt og krefter, og vognen/tilhenger er stabil, er det ingen problem å kjøre 90-100 med en henger. Man kjenner det fort selv på bilen om man krysser grensene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå