Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Traktor på firefelts motorvei 110km/t er faen meg skumle greier, spesielt med mye trafikk og folk kjører i 100-120. Gran krysset på E6 Akershus, plutselig står trafikken nesten helt stille, ble rimelig bra oppbremsing fra min side, og bilen bak meg skreik det i dekkene på. Glad jeg ikke fikk han rett i ræva. Man ser bremselys og begynner å bremse, men det ble uansett en kraftig oppbremsing da bilen foran meg også tydeligvis ble overasket over at det sto stille.

Disse jævla bønda kan vel for faen meg bruke andre veier å kjøre traktora sine på.

De har like mye rettigheter som deg å kjøre på motorveien. Du skal være glad at de i det heletatt gidder å holde på. Uten de har du ikke mat på bordet. 

Ja jeg vet det smarten, bor midt i bondeland selv og jeg vet de har lov, men å drive å kjøre redskapen sin på 110km/h motorvei i påskerush kjenner jeg provoserer meg.

Med så mye fokus på trafikksikkerhet som det er her i landet, med bøter langt opp etter øra for hver minste ting, burde de ha totalforbud mot traktorer på veier hvor det går såpass fort.

Jeg mener de overhodet ikke har NOE å gjøre på slike veier.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Er det lov å kjøre der kan ingen klage.

Men på veier som er merket motorvei klasse A eller B skal det alltid være omkjøringsmulighet sånn at saktegående kjøretøy kan bruke den veien i stedet. Har kjørt litt traktor selv i 90 soner, går bra korte strekk men er ikke alltid så moro. Man sparer ofte veldig mye tid på å kjøre hovedveier mot de små veiene som er trege og smale gjennom boliggater.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Traktor på firefelts motorvei 110km/t er faen meg skumle greier, spesielt med mye trafikk og folk kjører i 100-120. Gran krysset på E6 Akershus, plutselig står trafikken nesten helt stille, ble rimelig bra oppbremsing fra min side, og bilen bak meg skreik det i dekkene på. Glad jeg ikke fikk han rett i ræva. Man ser bremselys og begynner å bremse, men det ble uansett en kraftig oppbremsing da bilen foran meg også tydeligvis ble overasket over at det sto stille.

Disse jævla bønda kan vel for faen meg bruke andre veier å kjøre traktora sine på.

De har like mye rettigheter som deg å kjøre på motorveien. Du skal være glad at de i det heletatt gidder å holde på. Uten de har du ikke mat på bordet.

Ja jeg vet det smarten, bor midt i bondeland selv og jeg vet de har lov, men å drive å kjøre redskapen sin på 110km/h motorvei i påskerush kjenner jeg provoserer meg.

Med så mye fokus på trafikksikkerhet som det er her i landet, med bøter langt opp etter øra for hver minste ting, burde de ha totalforbud mot traktorer på veier hvor det går såpass fort.

Jeg tror trafikksikkerheten hadde økt om bilister i større grad hadde akseptert at de ikke er de eneste trafikantene. AtW

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror trafikksikkerheten hadde økt om bilister i større grad hadde akseptert at de ikke er de eneste trafikantene. AtW

Mange trafikanter er noen enorme egoister som bare ser seg selv og aldri tar hensyn.

De færreste kjører med saktegående kjøretøy fordi det er moro, det er ren nytte for de.

De som klager mest burde vært med en langtransport sjåfør noen måneder for å se alle idiotene i privatbil som er egoistiske og hensynsløse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bortsett fra at de ikke har rett til det. Motorvei har vel forbud mot f.eks. traktor og mopeder.

Jo det har de. Så lenge traktor er registert for å kjøre over 40. 

Og er ikke så lenge siden jeg tok lappen heller..

Jeg mente at det var forbud på motorvei for alle kjøretøy som ikke lovlig kunne holde minst 60 km/t?

Lenke til kommentar

Senest i dag på vei til jobb, ser jeg en "man with a van" (hvit varebil) som kjører forbi bilen bak meg og er på vei forbi meg også i det vi får rødt lys. Han stopper i feltet ved siden av meg (som har skilt påbudt kjøreretning) og venter på grønt. Han kom altså én bil lengre frem i køen. Når lyset blir grønt kjører han rett frem og fortsetter i kollektivfeltet til han har kjørt forbi meg og bilen foran meg. Det samme skjer i de neste lyskryssene - bryr seg ikke om påbudtskilt og kjører forbi "alle" i kollektivfeltet.

Hvor er trafikkpolitiet når man trenger de?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det nå så ille at en del kjører i over 80 med tilhenger?

Det er bare å dra til Tyskland så kan ofte samme ekvipasje lovlig kjøre i 100..

Selv ligger jeg gjerne i rundt 95 (GPS-målt hastighet) med campingvogna bak.

Med varehengeren holder jeg meg til ca 85-90, mens jeg med bilhengeren uten tung last gjerne holder rundt 95-100.

Alle tilhengerne har selvsagt bremser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...