Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt av veien for å unngå å kjøre over avisbudet på spark som kryssa over veien fra høyre til venstre side i en høyresving rett forran meg og det var ikke min skyld om jeg hadde meid henne ned.

Heldigvis var det vinter så det blei en myk stopp i brøyteskavelen isteden for en ublid tur i grøfta.

Men det blei fart i damen da hun hørte hva som traff skavelen bak henne.

Lenke til kommentar

Aldri kjør utfor for å unngå en krasj med en idiot. Han får skylden uansett så lenge han ikke er på sin side.

Hadde du hatt dashcam ville det vært en enkel sak.

Man er forpliktet til å unngå sammenstøt når det er mulig, man er også forpliktet til å redusere skadeomfanget der det er mulig.

 

I tillegg har de fleste av oss heldigvis instinkter som sier at vi ønsker å unngå sammenstøt.

Dersom du oppfører deg som du oppfordrer andre til er det best at du rett og slett leverer inn førerkortet umiddelbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri kjør utfor for å unngå en krasj med en idiot. Han får skylden uansett så lenge han ikke er på sin side.

Hadde du hatt dashcam ville det vært en enkel sak.

Nåja, Kommer det en i 100 mot deg så velger jeg heller grøfta. Men ja, det er for jævlig at man kan ende med skyld for slik utforkjøring. Som nevt over, så er dashcam løsningen. Bare NAF som er for tilbakestående til å skjønne nytteverdien av dashcam.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

 

Jeg liker litt at høyre felt er tomt slik det ofte er i oslo, så kan folk kjøre av/på uten hindring og mesteparten av trafikken går i miderste felt og blir lite påvirket av fletting.

Det er uansett helt feil måte å kjøre på.

 

I praksis medfører det også at det ligger en lang rekke av sinker i midtre felt mens sinker som skal kjøre forbi sinker bruker venstre med det resultatet at det ofte går sakte også i venstrefeltet..

Du er veldig opptatt av lovverk når det gjelder feltplassering, hva med å strekke den opptattheten til fartsgrenser? AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dagens: syklister som mener at de slipper vikeplikt for bil når de skal over en fotgjengerovergang bare fordi de vifter med hånda og signaliserer at de skal over.

 

Det er fint at dere signaliserer, men det fritar ikke dere fra vikeplikten så lenge rumpa er på setet. Kanskje jeg skal begynne å holde tuten inne når jeg mener at jeg bør kjøre først, det blir bra.

Jeg tror ikke de mener de slipper vikeplikt, jeg tror de mener det er lettest for alle om de får sykle. Gjør det samme selv, gjør ikke folk tegn på å stoppe hopper jeg av sykkelen og hele seansen tar mye lenger tid for alle. AtW

Lenke til kommentar

 

 

Jeg liker litt at høyre felt er tomt slik det ofte er i oslo, så kan folk kjøre av/på uten hindring og mesteparten av trafikken går i miderste felt og blir lite påvirket av fletting.

Det er uansett helt feil måte å kjøre på.

 

I praksis medfører det også at det ligger en lang rekke av sinker i midtre felt mens sinker som skal kjøre forbi sinker bruker venstre med det resultatet at det ofte går sakte også i venstrefeltet..

Du er veldig opptatt av lovverk når det gjelder feltplassering, hva med å strekke den opptattheten til fartsgrenser? AtW

 

Helt enig. Jeg har ingen problemer med å legge meg heelt til høyre ved f.eks Olavs Gård og gasse på. Er jo ingen som bruker de feltene...

Endret av Sjulimann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved Olagsgård er det da ingen påkjøring i retning Oslo, der kommer man på i et helt nytt felt man skal holde seg i inntil man skal passere noen andre i feltet (forbikjøring) eller man skal fortsette mot sentrum i stedet for mot Østre Aker vei..

 

Det er en uting at folk som kommer på der presser seg inn i de andre feltene, det er det ingen som helst grunn til.

Endret av Snylter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Påske rush er gøy :( Det tok meg en time og 10min til flyplassen i går men vanligvis tar det meg 25min.

 

En av de få gangene i året jeg konsekvent ikke tilbyr meg å hente/bringe folk til og fra flyplass, eller ha avtaler som medfører lengre biltur enn 10 minutter fra gårdsplassen. "Begynner å bli for gammel for sånt" - som ordtaket sier.

Lenke til kommentar

Traktor på firefelts motorvei 110km/t er faen meg skumle greier, spesielt med mye trafikk og folk kjører i 100-120. Gran krysset på E6 Akershus, plutselig står trafikken nesten helt stille, ble rimelig bra oppbremsing fra min side, og bilen bak meg skreik det i dekkene på. Glad jeg ikke fikk han rett i ræva. Man ser bremselys og begynner å bremse, men det ble uansett en kraftig oppbremsing da bilen foran meg også tydeligvis ble overasket over at det sto stille.

 

Disse jævla bønda kan vel for faen meg bruke andre veier å kjøre traktora sine på.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dem bless ihvertfall bruke varsellysene sine. Ser jeg det er plutselig kø eller oppbremsing skrur jeg alltid på nødblinken selv om jeg selv ikke bremser kraftig. Står jeg bakerst stille i køen skrur jeg også på nødblinken, er ikke ofte man innser i høy fart alt biler bremser ned så kraftig eller i det hele tatt står stille. Verre må jo være de som står bakerst i kø stille med brekket på og ingen bremselys i det hele tatt. DET er skumle greier når man har dårlig sikt og kommer i 100...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurt med nødblink i sånne situasjoner, men er det mange som sover seg gjennom teorien på kjøreskolen?

Man skal kunne stoppe på den biten med vei man har oversikt over og det gjelder også motorvei.

Neida jeg skal ikke moralisere over andre her for jeg har en vinterdag måtte kjøre i snøskavelen for å unngå å kjøre på en stillestående kø men alikavel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Traktor på firefelts motorvei 110km/t er faen meg skumle greier, spesielt med mye trafikk og folk kjører i 100-120. Gran krysset på E6 Akershus, plutselig står trafikken nesten helt stille, ble rimelig bra oppbremsing fra min side, og bilen bak meg skreik det i dekkene på. Glad jeg ikke fikk han rett i ræva. Man ser bremselys og begynner å bremse, men det ble uansett en kraftig oppbremsing da bilen foran meg også tydeligvis ble overasket over at det sto stille.

 

Disse jævla bønda kan vel for faen meg bruke andre veier å kjøre traktora sine på.

De har like mye rettigheter som deg å kjøre på motorveien. Du skal være glad at de i det heletatt gidder å holde på. Uten de har du ikke mat på bordet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...