Lami Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Godt noen er reflekterte. Sinnatagger som forsvarer sitt temperament ved å projisere egne problemer over til å bli andres problemer er sånne som behøver å få midtspeilet revet ut og lappen fratatt. Ja, og du er reflektert? "Slipper litt på gassen når noen er bak meg", "legger meg ikke inn til høyre".Vet ikke jeg altså. Kanskje hvis du ikke oppfører deg som en Audi eller Tesla sjåfør så kanskje det blir mindre sinnatagger i trafikken. Skal ikke se bortifra at du er en person som også gir gass når noen skal forbi deg fordi de viste langlysene til deg og du blir da hysterisk. Perpyro utdyper korrekt. Om du kommer bak meg, og jeg holder fartsgrensen så er det opp til deg å gjøre en trygg forbikjøring.Du høres ut som en riktig kjekk type å ha med å gjøre i trafikken. Du skriver regelrett at du ikke ønsker å bidra til flyt i trafikken fordi "jeg holder fartsgrensen." Du kan like godt skrive at du gir faen i andre som ønsker seg forbi deg og at det er opp til dem bak hvordan de velger å komme seg forbi siden "jeg holder fartsgrensen og derfor driter jeg i de bak. Hvorfor vike når jeg kan provosere." Hvilken bil kjører du forresten? Får helt ekstreme Audi eller Tesla-vibber av det du skriver. Endret 26. mars 2017 av Lami 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Ja, jeg synes ikke at jeg skal vike for at noen skal kunne lettere bryte loven. Kan du vise til noe sted der det forventes av meg å bryte fartsgrensen eller vike til siden for at en bak skal kunne kjøre fortere enn det som er tillatt? Og nei, jeg har sagt det før og sier igjen at jeg kjører hverken Audi eller Tesla. At du er sint på enkelte sjåfører er greit, men hvorfor drar du frem andre sjåfører når du fint kan diskutere med meg her? Det er uærlig a debattere på slike falske premisser. 5 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Ligger du i venstre felt på en motorvei skal du legge deg til høyre når det kommer trafikk bakfra. Denne holdningen er like usaklig som "det er ingen lover som sier at jeg skal bremse ned før en rundkjøring". http://www.aftenposten.no/osloby/Dette-er-reglene-for-a-ligge-i-venstre-felt-pa-motorveien-64650b.html Så det bør ikke lenger være noen tvil om at denne potetholdningen er feil. Endret 26. mars 2017 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Tror folk flest burde ta seg bryet med å lese åpningsinnlegget til denne diskusjonen før de fortsetter. Flere snakker jo tydeligvis om en helt annen form for situasjon enn hva Larzen mener. Håper jeg da.. Endret 26. mars 2017 av Hansien 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Ja, mente ikke at dette skulle bli en stor krangel. Og jeg snakker heller ikke om at jeg absolutt ikke vil gi vei. For å vinkle det tilbake til topic: mentaliteten "jeg skal fram, fuck deg og alle andre" er noe som irriterer meg. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Jeg er enig i denne holdningen, men jeg vil føye med at man alltid skal gjøre det lettest mulig for disse turbonissene å komme seg forbi, om man har muligheten og ikke må gå langt utenfor sin komfortsone. "Fuck deg. Jeg holder fartsgrensen" mentaliteten er også ganske disruptiv i trafikken. Slik jeg forstår det så er det ingen her som forsvarer en slik holdning. 3 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Sant nok. Jeg er vel ikke helt umedgjørlig. Poenget er at jeg ikke går "out of my way" for turbonissene sitt gagn. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Når folk ligger bak og trykker fryktelig, spesielt der man ikke får kjørt forbi, gosser jeg meg og letter litt ekstra på høyrefoten. Ikke på motorvei eller lignende, men småveier. Jøss, du må vere den personen eg hamnar bak kvar einaste dag på veg heimatt frå jobb. 3 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 (endret) Folk som blinker til høyre før rundkjøringen, men fortsetter rett frem og kjører ut av 2. arm. Faen meg livsfarlig. Jeg kjenner ei som blinker til høyre hver gang hun skal rett frem i rundkjøringer. Altså, hun blinker til høyre før hun har begynt å kjøre inni rundkjøringen. Endret 27. mars 2017 av m20k Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Da er det jo et tidsspørsmål før en som kommer fra første arm i rundkjøringa tror på varselet hennes om at hun har tenkt til å kjøre ut, kjører inn i rundkjøringen og får fronten hennes i døra si. Hvis det ikke kan bevises i etterkant at hun blinka og det blir ord mot ord, blir det han andre sin skyld da? 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Ja, for han brøyt vikeplikten Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Veldig interessant med de som blinker av riksvei/fylkesvei for så å ta nr 2 avkjøringen. Det har nesten gått galt en gang. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Da er det jo et tidsspørsmål før en som kommer fra første arm i rundkjøringa tror på varselet hennes om at hun har tenkt til å kjøre ut, kjører inn i rundkjøringen og får fronten hennes i døra si. Hvis det ikke kan bevises i etterkant at hun blinka og det blir ord mot ord, blir det han andre sin skyld da? Man får se hvor bulkene er. Er den påkjørte heldig, klarer dama å treffe sidedøren, og da er saken grei. Men vis gubben treffer dama med lykta? Da er det nok dashkam eller gi opp. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 I beste fall blir det delt skyld Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) "Rushtrafikken" ut fra Hamar idag. Rundkjøring: Alle som skal rett frem legger seg til høyre, de som skal til venstre eller rundt legger seg da til venstre. Basic trafikkregler i en helt enkel rundkjøring., likevel kommer det en idiot i en fuckings Prius kjørende i venstrefila, forholdsvis fort nesten for å demostrere at alle andre gjorde det feil. Idioten fikk selfølgelig pressa seg foran meg. Hvor jævla dum går det ann å bli når du ikke skjønner såpass enkle ting? Å DU SER AT ALLE ANDRE GJØR STIKK MOTSATT!? Ser slike folk stadig vekk, de legger seg innerst i rundkjøringa og skal rett frem. Kanskje på tide å ta et oppfriskningskurs? Sendte en sms til idioten men fikk ikke noe svar.. Endret 29. mars 2017 av Simkin 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Jeg har selv utført en lignende blemme 1 gang. Men til mitt forsvar hadde de gjort om kjøremønster (permanent) mens jeg hadde sommerferie og fjernet skiltet for "endret kjøremønster" samt ikke fått malt opp nye piler eller satt opp nye skilter enda Tittet veldig på en pumpebil som nærmeste insisterte på å kjøre meg ned med full trøkk på tuta. Dagen etter når jeg oppdaget det ble jeg jo litt flau så klart. Det eneste jeg så dagen etter var at litt av asfalten og alle pilene var skrapt bort, da lukta jeg lunta. Jeg kjører også den strekningen hver dag til jobb så det var jo bare absurd hehe. Siden denne tråden hovedsaklig går ut på å irritere seg over andre. Hva med å dele flauser dere selv har gjort? EDIT: Dette var ikke en rundkjøring men mer type "trafikkmaskin" lysregulert kryss. Endret 29. mars 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Ser ut til denne saken nærmer seg ferdig etterforsket og klar for juridisk vurdering: http://www.aftenposten.no/norge/Politiet---Vi-har-avslort-foreren-bak-den-hasardiose-forbikjoringen-618199b.html Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Burde miste lappen for alltid ved slikt... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Jeg lurer på hvor mye kriminalitet som ikke har blitt etterforsket mens de har brukt 3 mnd på å etterforske en forbikjøring.. Nei, jeg forsvarer ikke forbikjøringen men er kritisk til ressursbruken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå