Larzen_91 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Når folk ligger bak og trykker fryktelig, spesielt der man ikke får kjørt forbi, gosser jeg meg og letter litt ekstra på høyrefoten. Ikke på motorvei eller lignende, men småveier. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Man bør helst unngå å skape unødvendige provokasjoner. Holder du fartsgrensen så ville jeg bare fortsatt med dette, og heller la de bak håndtere sin egen frustrasjon. Kjører du forbi de i høyre med 10 over, og den kommer en bak som ligger i 20 over så gjør du deg ferdig med forbikjøringen og kjører inn til høyre når man har mulighet til dette. Det er derimot lov å gi litt ekstra gass når man forbikjører, slik at man ikke bruker år og dag på å komme seg forbi en bil. Om differansen i fart er mindre enn 10 og begge er over fartsgrensen så synes jeg ikke man burde forbikjøre noen på hverken motorvei eller landevei. Skal du absolutt kjøre forbi noen så bør man få klampen i bunn, og ikke leke i venstrefila. Endret 25. mars 2017 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Når folk ligger bak og trykker fryktelig, spesielt der man ikke får kjørt forbi, gosser jeg meg og letter litt ekstra på høyrefoten. Ikke på motorvei eller lignende, men småveier. Enig, jeg gjør akkurat samme når noen prøver å dytte meg fremover, da reduserer jeg farten til fartsgrensen. 1 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Om differansen i fart er mindre enn 10 og begge er over fartsgrensen så synes jeg ikke man burde forbikjøre noen på hverken motorvei eller landevei. Skal du absolutt kjøre forbi noen så bør man få klampen i bunn, og ikke leke i venstrefila. Helt enig! Om du bruker over minuttet på en forbikjøring, så er det kanskje ikke noe vits i å kjøre forbi i det hele tatt? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Er det en unødvendig provokasjon å blinke tilbake med nødblinken et par ganger når støtfangertyggeren blir irritert over at farten senkes til grensen og blinker med fulltlyset? Endret 25. mars 2017 av Larzen_91 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Det er en provokasjon som kan gjøre ting verre, men om den er ufortjent og unødvendig skal jeg ikke uttale meg om. Egentlig så skal du kjøre av veien om du ender i en slik situasjonen, men vi vet alle at det ikke fungerer slik i praksis. Så lenge man ikke pønsker ut hevn så tror jeg man ligger ganske godt ann. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Når folk ligger bak og trykker fryktelig, spesielt der man ikke får kjørt forbi, gosser jeg meg og letter litt ekstra på høyrefoten. Ikke på motorvei eller lignende, men småveier. Du går altså bevisst inn for å provosere andre i trafikken, det beste ville vært om du bare leverte inn førerkortet ditt umiddelbart. 2 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Hvem er det som provosere hvem når man ligger på slepekroken til bilen forran? Det er i hvertfall lurt å slakke av litt i tilfelle det skulle skje noe for med litt lavere fart har karen på slepekroken en bedre sjanse til å komme ut av situasjonen med bil og helsa i behold. Faktisk anbefalte kjøreskolelæreren jeg hadde å slakke av litt om biler ligger veldig nært bak. 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Poenget er ikke så mye hvem som gjør hva, fremfor at man bør tenke på om sine egne handlinger kan få en sinnatagg til å bli fly forbanna. Da spiller det liten rolle om hvem som hadde rett om dere begge ender i en dødsulykke. Tviler på at blinking med lys vil eskalere det så mye, men dette prinsippet gjelder over hele linja når det kommer til hotheads i trafikken. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Legg deg inn til høyre om du kan. Så enkelt er det. Ikke tenk at "å skifte fil er tungt!". Du kan like lett legge deg ut igjen. Men altfor få skjønner det. Kjør forbi - Legg deg inn - kjør forbi igjen. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Poenget er at man skal ta hensyn og hjelpe andre i trafikken. Ikke være rasshøl eller bøller. Finnes nok av dem uansett Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Når folk ligger bak og trykker fryktelig, spesielt der man ikke får kjørt forbi, gosser jeg meg og letter litt ekstra på høyrefoten. Ikke på motorvei eller lignende, men småveier.Er det faen mulig? Du er en av disse idiotene som skaper kø. Lever inn lappen din asap, du har ingenting i trafikkbildet å gjøre. Jeg håper jeg ser deg på veien og får mulighet til å ringe Politiet. "gosser jeg meg og letter litt på høyrefoten." Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Noen sider tilbake klagde du på at min reaksjon på at folk ikke la seg til høyre når de ligger under fartsgrensen, at jeg da viste langlys og prøvde å kjøre forbi i høyre. Jeg ser nå hvor du har det fra det var ikke du som var Teslaen foran meg som bestemte seg for å skape farlig situasjon og? Takk for bekreftelsen for at du er en av disse jeg får lyst å rive vekk midtspeilet i bilen på. Jeg håper du mister lappen. Edit: Du kjører vel ikke Tesla eller Audi? Endret 26. mars 2017 av Lami 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Så hvis jeg kjører litt over grensa (vanligvis), og jeg trekker meg tilbake til å holde fartsgrensa, så er jeg Satan sjøl og må levere lappen? Ja vel. Nei, kjører ikke Audi eller Tesla. Og fyi har jeg mistet lappen før i 3 måneder på grunn av nettopp brudd på fartsgrensen. Tro det eller ei. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 "Beklager politikonstabel, jeg vet at jeg lå noe over fartsgrensen men bilføreren bak ønsket å kjøre noe fortere og da måtte jeg bare gi på litt!" 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Er det faen mulig? Du er en av disse idiotene som skaper kø. Lever inn lappen din asap, du har ingenting i trafikkbildet å gjøre. Jeg håper jeg ser deg på veien og får mulighet til å ringe Politiet. Ring heller den idioten som ligger på støtfangeren hans du, for det er faktisk han som leker og risikerer livet til noen. Larsen vil i verste fall bare være en irriterende trafikant og toppen verdt en klage inne her om du skulle oppleve noe slikt. Og blir det kø av dette, så er det strengt tatt bilen som ligger på støtfangeren til Larsen sin feil. Uansett, Larsen gjør faktisk det riktige ved å redusere hastigheten. Jeg gjør dette selv jeg for å være med komfortabel med distansen i mellom meg og bilen bak, og velger bilen bak da å fortsatt ligge på støtfangeren og prøve å dytte meg opp i fart fremfor å legge seg bak med en mer fornuftig avstand eller utnytte forbikjøringmuligheter så kan jeg faktisk finne på å hente frem et par vettskremte ponnier og selv fortløpende komme meg opp i ønsket fart igjen og skape distanse i mellom meg og bilen bak. 3 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Godt noen er reflekterte. Sinnatagger som forsvarer sitt temperament ved å projisere egne problemer over til å bli andres problemer er sånne som behøver å få midtspeilet revet ut og lappen fratatt. 4 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Det er helt likegyldig om den som kommer bakfra i venstre feltet holder fartsgrensen eller ikke. Du skal uansett vike for den som kommer bakfra og legge deg over i høyre felt. Det er ikke din oppgave å leke politi. De som ligger som tror de har rett til å hindre/holde igjen/stoppe trafikken bakfra i venstrefeltet bare fordi de ligger i fartsgrensen bør lese seg opp. Bruk midtspeilet ekstra godt når du ligger i venstrefeltet og flytt deg. Endret 26. mars 2017 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Godt noen er reflekterte. Sinnatagger som forsvarer sitt temperament ved å projisere egne problemer over til å bli andres problemer er sånne som behøver å få midtspeilet revet ut og lappen fratatt. Ja, og du er reflektert? "Slipper litt på gassen når noen er bak meg", "legger meg ikke inn til høyre". Vet ikke jeg altså. Kanskje hvis du ikke oppfører deg som en Audi eller Tesla sjåfør så kanskje det blir mindre sinnatagger i trafikken. Skal ikke se bortifra at du er en person som også gir gass når noen skal forbi deg fordi de viste langlysene til deg og du blir da hysterisk. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Ja, og du er reflektert? "Slipper litt på gassen når noen er bak meg", "legger meg ikke inn til høyre". Nå må vi skille snørr og barter her for Larzen_91 skrev at han slakker litt med når det ikke er forbikjøringsmuligheter.Regner da med at han ikke snakker om litt full 3-felt der han ligger og sperrer helt til venstre. Endret 26. mars 2017 av perpyro 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Godt noen er reflekterte. Sinnatagger som forsvarer sitt temperament ved å projisere egne problemer over til å bli andres problemer er sånne som behøver å få midtspeilet revet ut og lappen fratatt. Ja, og du er reflektert? "Slipper litt på gassen når noen er bak meg", "legger meg ikke inn til høyre". Vet ikke jeg altså. Kanskje hvis du ikke oppfører deg som en Audi eller Tesla sjåfør så kanskje det blir mindre sinnatagger i trafikken. Skal ikke se bortifra at du er en person som også gir gass når noen skal forbi deg fordi de viste langlysene til deg og du blir da hysterisk. Perpyro utdyper korrekt. Om du kommer bak meg, og jeg holder fartsgrensen så er det opp til deg å gjøre en trygg forbikjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå