Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Opplever det hele tiden at når jeg ligger 10-20 over i venstrefeltet så kommer det noen og legger seg rett bak meg, så jeg legger meg til høyre for å slippe forbi. de kjører forbi og legger seg til høyre bak noen biler, så jeg legger meg til venstre og kjører forbi...

Skjønner ikke vitsen

Kjører hele tiden forbi folk som ligger i venstre feltet (kjører forbi i høyre) og ikke alltid jeg ligger over grensa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jupp :) . Jeg har tatt vare på ett opptak der jeg måtte ringe politiet på en som nekta å holde avstand, følgte etter og kasta ting på bilen min. Optaket komer jeg nok ikke til å legge ut noensinne. Men den føreren hadde ugyldige prøveskilter og det var 2 av våre nye landsmenn :p .

Er jo også fint når noen legger seg ut i venstre kjørefelt... bremser helt uten åpenbar grunn, ingen biler forran, men bremse, ja, det skal vi slik at de som kommer i venstre kjørefelt og tar forbikjøringer også må bremse.

Endret av Rolf_X
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry folkens, men vi nordmenn klarer ikke å kjøre på veier med flere felt, både når det gjelder fletting, kjøre i høyre og alt annet. Så fort man krysser grensa, særlig sørover altså Danmark, så kan man se hvordan man kjører på motorvei. Tyskerne kjører i 200 og legger seg i høyre feltet til og med mellom forbikjøringer. Men Ole Petter her i Norge er fast bestemt på å kjøre i venstre felt i 105km/t, for han skal tross alt forbikjøre en lastebil til om noen kilometer. De bak får bare vente, han kjører tross alt allerede over grensa!

Lenke til kommentar

Jeg er nok en av de som konstant ligger i venstrefelt, men jeg sperrer ikke for noen og synes det er unødvendig å bytte felt bare for at en ikke skal ligge til venstre

I Tyskland så vil det være noe helt annet da de har mye høyere hastigheter og en kan dermed fort blir overasket om en ligger i venstrefeltet, som jeg selvsagt harr sett skje på Youtube

Lenke til kommentar

Du må vel nesten sør for Danmark. Min erfaring med danskene er at joda, de holder seg i høyrefeltet, men det gjør de helt til de er helt oppe i hekken på bilen foran, og kanskje også har vært nødt til å bremse ned til samme fart som bilen foran. Først da starter forbikjøring de, og uten å sjekke speil for om det allerede kommer noen bakfra i høyere fart i venstrefeltet som er i ferd med å kjøre forbi dem. Franskmenn var minst like ille. Har blitt noen noen harde nedbremsinger av det.

Lenke til kommentar

Greit å skifte over til høyre kjørefelt etter passering i allefall. Og vis man ligger i venstre så må en i det minste følge med i speila og slippe frem de som skal forbi. Kjørte i utlandet og da lå en en "ola dunk" i venstrefelt og surra, ingen i høyre og passerte idioten i temmelig bra fart i høyre da.

Lenke til kommentar

Som også er idiotisk. Fortjener hverandre da synes jeg.

Om jeg ligger i venstre og har høyere marsjfart enn de i høyre og de kommer på rekke og rad gidder jeg ikke duppe inn i mellom forbikjøringer. Om jeg da ligger på fartsgrensen "ish", med nåla på 120 i 100 så gir jeg blanke om han som kommer i hundreogmasse har dårlig tid. Med mindre du har blålysa på og kan holde den farten lovlig.

Jeg har en følelse av at uansett hvor fort man kjører får man en tosk som skal forbi åkke som.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg pleier ikke å bry meg så mye om de i venstre så lenge de passerer noen selv, men jeg kommer til å ligge bak deg frem til du kjører til høyre igjen.

Venstrefeltet er ikke et turbofelt for de som skal kjøre fort. Det er et felt for de som skal passere de som kjører sakte i høyre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

jupp :) . Jeg har tatt vare på ett opptak der jeg måtte ringe politiet på en som nekta å holde avstand, følgte etter og kasta ting på bilen min. Optaket komer jeg nok ikke til å legge ut noensinne. Men den føreren hadde ugyldige prøveskilter og det var 2 av våre nye landsmenn :p .

Er jo også fint når noen legger seg ut i venstre kjørefelt... bremser helt uten åpenbar grunn, ingen biler forran, men bremse, ja, det skal vi slik at de som kommer i venstre kjørefelt og tar forbikjøringer også må bremse.

Hva mener du med at de kastet ting på bilen din?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Nå skal man uansett ligge i høyrefeltet med mindre annet er eksplisitt tillatt eller påbudt..

Slik du beskriver det høres det ut som flerefelts motorvei er unødvendig å bygge da all trafikken skal ligge i høyre felt.

Regner med det er godt med biler i alle feltene utenfor Oslo formiddag og ettermiddag, det er det i hvertfall i Trondheim som ville medført saktegående kø om all trafikken gikk i høyre felt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...