Dubious Skrevet 24. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2017 Opplever det hele tiden at når jeg ligger 10-20 over i venstrefeltet så kommer det noen og legger seg rett bak meg, så jeg legger meg til høyre for å slippe forbi. de kjører forbi og legger seg til høyre bak noen biler, så jeg legger meg til venstre og kjører forbi... Skjønner ikke vitsen Kjører hele tiden forbi folk som ligger i venstre feltet (kjører forbi i høyre) og ikke alltid jeg ligger over grensa Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Ja, en ting er sikkert... det er at det er mye rart i trafikken. Noen er jo så hissige at det er direkte farlig i trafikken. Hadde selv en bil med ugyldige prøveskilter som hadde rævsniffingsmaraton og "kaste" ting på bilen forran seg for en stund tilbake. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Jeg er ikke hissig, men det er et irritasjonsmoment når noen ligger under grensa i venstrefeltet, eller at de ligger under grensa i høyrefeltet og når en prøver å kjøre forbi så gasser de på, noe som faktisk er ulovlig Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) jupp . Jeg har tatt vare på ett opptak der jeg måtte ringe politiet på en som nekta å holde avstand, følgte etter og kasta ting på bilen min. Optaket komer jeg nok ikke til å legge ut noensinne. Men den føreren hadde ugyldige prøveskilter og det var 2 av våre nye landsmenn . Er jo også fint når noen legger seg ut i venstre kjørefelt... bremser helt uten åpenbar grunn, ingen biler forran, men bremse, ja, det skal vi slik at de som kommer i venstre kjørefelt og tar forbikjøringer også må bremse. Endret 25. mars 2017 av Rolf_X 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Sorry folkens, men vi nordmenn klarer ikke å kjøre på veier med flere felt, både når det gjelder fletting, kjøre i høyre og alt annet. Så fort man krysser grensa, særlig sørover altså Danmark, så kan man se hvordan man kjører på motorvei. Tyskerne kjører i 200 og legger seg i høyre feltet til og med mellom forbikjøringer. Men Ole Petter her i Norge er fast bestemt på å kjøre i venstre felt i 105km/t, for han skal tross alt forbikjøre en lastebil til om noen kilometer. De bak får bare vente, han kjører tross alt allerede over grensa! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Jeg er nok en av de som konstant ligger i venstrefelt, men jeg sperrer ikke for noen og synes det er unødvendig å bytte felt bare for at en ikke skal ligge til venstre I Tyskland så vil det være noe helt annet da de har mye høyere hastigheter og en kan dermed fort blir overasket om en ligger i venstrefeltet, som jeg selvsagt harr sett skje på Youtube Lenke til kommentar
teitur Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Du må vel nesten sør for Danmark. Min erfaring med danskene er at joda, de holder seg i høyrefeltet, men det gjør de helt til de er helt oppe i hekken på bilen foran, og kanskje også har vært nødt til å bremse ned til samme fart som bilen foran. Først da starter forbikjøring de, og uten å sjekke speil for om det allerede kommer noen bakfra i høyere fart i venstrefeltet som er i ferd med å kjøre forbi dem. Franskmenn var minst like ille. Har blitt noen noen harde nedbremsinger av det. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Greit å skifte over til høyre kjørefelt etter passering i allefall. Og vis man ligger i venstre så må en i det minste følge med i speila og slippe frem de som skal forbi. Kjørte i utlandet og da lå en en "ola dunk" i venstrefelt og surra, ingen i høyre og passerte idioten i temmelig bra fart i høyre da. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Som også er idiotisk. Fortjener hverandre da synes jeg. Om jeg ligger i venstre og har høyere marsjfart enn de i høyre og de kommer på rekke og rad gidder jeg ikke duppe inn i mellom forbikjøringer. Om jeg da ligger på fartsgrensen "ish", med nåla på 120 i 100 så gir jeg blanke om han som kommer i hundreogmasse har dårlig tid. Med mindre du har blålysa på og kan holde den farten lovlig. Jeg har en følelse av at uansett hvor fort man kjører får man en tosk som skal forbi åkke som. 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Larzen_91: Du er åpenbart en egosentrisk drittsekk av en sjåfør. 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Jeg pleier ikke å bry meg så mye om de i venstre så lenge de passerer noen selv, men jeg kommer til å ligge bak deg frem til du kjører til høyre igjen. Venstrefeltet er ikke et turbofelt for de som skal kjøre fort. Det er et felt for de som skal passere de som kjører sakte i høyre. 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Bare for å klargjøre, jeg ligger ikke i venstre om jeg ikke skal forbi en i høyre straks. Er ikke blant de som ruger i venstre "just cause". Men jeg gjør ikke noen stor innsats for å absolutt gi klar bane for enhver som kommer og trykker. 4 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Lykke til med å overleve Autobahn da sier jeg bare. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Nå er det heldigvis ikke Autobahn det er snakk om her, da må en selvfølgelig ta andre forehåndsregler 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Ja, hvis folk behandler E18 på lik linje som Autobahn skjønner jeg at folk er litt i overkant tunge i høyrefoten. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Motorvei er motorvei, man skal holde seg i høyrefelt, og venstre felt er forbeholdt forbikjøring. Vi bor ikke i USA der det blir kalt 'fast lane' for de som kjører litt fortere. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Nå skal man uansett ligge i høyrefeltet med mindre annet er eksplisitt tillatt eller påbudt.. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) jupp . Jeg har tatt vare på ett opptak der jeg måtte ringe politiet på en som nekta å holde avstand, følgte etter og kasta ting på bilen min. Optaket komer jeg nok ikke til å legge ut noensinne. Men den føreren hadde ugyldige prøveskilter og det var 2 av våre nye landsmenn . Er jo også fint når noen legger seg ut i venstre kjørefelt... bremser helt uten åpenbar grunn, ingen biler forran, men bremse, ja, det skal vi slik at de som kommer i venstre kjørefelt og tar forbikjøringer også må bremse. Hva mener du med at de kastet ting på bilen din? Endret 25. mars 2017 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2017 Nå skal man uansett ligge i høyrefeltet med mindre annet er eksplisitt tillatt eller påbudt..Slik du beskriver det høres det ut som flerefelts motorvei er unødvendig å bygge da all trafikken skal ligge i høyre felt.Regner med det er godt med biler i alle feltene utenfor Oslo formiddag og ettermiddag, det er det i hvertfall i Trondheim som ville medført saktegående kø om all trafikken gikk i høyre felt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå