Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Har opplevd det samme så jævler mange ganger siste par ukene. Hva faren er poenget med å kjøre forbi å legge seg foran i 75? Det verste var i går. En taxi. Ikke bare la han seg foran meg og la seg et par kmt lavere enn meg. Han insisterte og på å sakke av til rundt 60 i god tid før fartsmålinger. Og da jeg kjørte forbi ham så kjørte han faen meg forbi meg en gang til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, han oppførte seg som en drittsekk å tror nok han er viktigere en alt og alle fordi han har penger, men faktumet er likefullt at i den bedriften jeg jobber i kan det være snakk om milliard kontrakter som står på spille dersom dette var en kunde, og da det var et helt ukjent fjes for meg viste jeg ikke noe om dette. Synst ikke det er verdt å risikere både min egen jobb og bedriftens kontrakter over at jeg skal få over ett poeng. Uansett er grunnen til denne tråden å få lufte ut litt sinne uten at det går utover noen, ikke å diskutere hvorvidt jeg er konfliktsky eller ikke :)

Mente ikke han på jobben din. Men Ntsin ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, og jeg har slått på fjernlys på folk som hiver seg ut forran meg når det er like før jeg skal passere dem. Temmelig unødvendig å finne på å skifte ut i venstre kjørefelt når bilen som kommer der er i merkbart høyere fart.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Samme gjør jeg, Rolf.   Den ene gangen fikk jeg blålys som svar (politi i sivil bil). De slo de på i et par sekunder, og slo de av igjen. Kom seg tilbake i høyrefeltet etter at de hadde kjørt forbi bilen de skulle forbi, og da kjørte jeg forbi de begge to uten å bli stoppet.

Endret av johanf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble stoppa av uniformert bil for "å aksellere" opp i fartsgrensa. De ble litt lange i maska da jeg sa til dem at jeg hadde observert dem i å ikke bruke blinklys og at det var kamera på bilen som hadde fanget det opp. Sa til dem på en pen måte da at jeg syntes det var en smule unødvendig å stoppe meg for slikt da de selv erkjente at jeg ikke hadde kjørt for fort. FIkk kjøre videre uten videre snakk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

hehe - stoppet for å akselerere? Tåpelig ja.

 

For å si det enkelt, blinka i god tid selv, svingte av og opp i 50km/t sone opp en bakke så er det greit å ha litt pådrag når bakken har 10-11% stigning. Så jeg var ikke imponert over dem. Måtte ikke blåse eller noe som helst heller. De var enig at kjøringa ikke var uforsvarlig heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

hehe - stoppet for å akselerere? Tåpelig ja.

 

 

For å si det enkelt, blinka i god tid selv, svingte av og opp i 50km/t sone opp en bakke så er det greit å ha litt pådrag når bakken har 10-11% stigning. Så jeg var ikke imponert over dem. Måtte ikke blåse eller noe som helst heller. De var enig at kjøringa ikke var uforsvarlig heller.

Kan du ikke legge ut videoen?

Lenke til kommentar

 

 

hehe - stoppet for å akselerere? Tåpelig ja.

 

For å si det enkelt, blinka i god tid selv, svingte av og opp i 50km/t sone opp en bakke så er det greit å ha litt pådrag når bakken har 10-11% stigning. Så jeg var ikke imponert over dem. Måtte ikke blåse eller noe som helst heller. De var enig at kjøringa ikke var uforsvarlig heller.

Kan du ikke legge ut videoen?

 

Videoen lagra jeg ikke da det var en fillesak. Ikke alt man gidder å hente ut fra kameraet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører med varsellys og hele pakka, og skal rygge søppelbil en inn en sidevei til høyre. Bilene bak holder ikke nok avstand og skjønner ikke så han ene begynner å rygge bakover igjen uten å se for seg og rygger rett i bilen bak seg... Gikk bort for å skrive under som vitne at han rygget i henne. Han mente det egentlig var vår feil, men jeg påpekte de store oransje varsellampene, blinklyset, ryggelyset til han, samt forklarte han litt om det å holde avstand til bilen foran, spesielt bil som arbeider langs veien..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...