Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke hvordan tåkelys bak kan være et problem i kontrast med alle disse dårlig justerte HID xenon-lysene med slitte lyktglass.

Selv så kjører jeg daglig på bekmørke landeveier uten lyktestolper, med både tåke og regn, og det har ikke falt meg inn at noe er mer irriterende enn dårlige xenon-lys, veisalt og folk som ikke vet hvordan man bruker fjernlys.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan tåkelys bak kan være et problem i kontrast med alle disse dårlig justerte HID xenon-lysene med slitte lyktglass.

Selv så kjører jeg daglig på bekmørke landeveier uten lyktestolper, med både tåke og regn, og det har ikke falt meg inn at noe er mer irriterende enn dårlige xenon-lys, veisalt og folk som ikke vet hvordan man bruker fjernlys.

De lysa er direkte farlige. Forferdelig frustrerende å møte biler med slike lys.

Lenke til kommentar

Dear er selvfølgelig irriterende og, men de møter man bare noen få sekunder kontra å ligge bak noen i flere kilometer...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdaget punktering i dag tidlig - så ut som det satt en skrue i dekket. Jævla dritt... Noen som har en formening om hva det burde koste for to Nokian Hakka R2 whatever dekk montert? Tror jeg kanskje har betalt litt mer enn hva jeg kanskje hadde trengt å gjøre, men gadd ikke lete - ville bare ha det ordnet.

Lenke til kommentar

Oppdaget punktering i dag tidlig - så ut som det satt en skrue i dekket. Jævla dritt... Noen som har en formening om hva det burde koste for to Nokian Hakka R2 whatever dekk montert? Tror jeg kanskje har betalt litt mer enn hva jeg kanskje hadde trengt å gjøre, men gadd ikke lete - ville bare ha det ordnet.

Kommer helt an på dimensjon, men Vianor tar i alle fall rett under 3700 for 2 stk i 205/55-16, ferdig på bilen.

Lenke til kommentar

Lå bak en bil i dag som ikke blinka ut av noen av de 3 rundkjøringene vi passerte, samt trakk to ganger litt mot høyre og dermed kjørte gjennom vanndammer med følgende vannvegg oppover siden.

Vedkommende viste seg å være opptatt med å gre seg i håret.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var en relativt ny BMW X6 som lå bak meg hele veien til jobb i dag kanskje en meter eller to fra bakfangeren min, demonstrerte litt med bremselys og nødblink hvorpå han la seg kanskje 3 meter bak, la og merke til at ene "angel eye'en" hans ikke lyste i ene lykten. Han fulgte meg hele veien til parkeringsplassen til jobben hvor han parkerte rett bortom meg. Tenkte jeg skulle være litt grei å si fra om at ene haloen i  lykten hans ikke lyste så gikk bort til han og sa ifra om dette hvor jeg ble møtt av en vegg med lettere skjellsord og informasjon om at han var klar over dette da skikkelige biler varslet om slikt, samt en leksjon om at det ikke er lov å bruke nødblink med mindre det er en nødssituasjon og at jeg burde vurdere å lever inn igjen sertifikatet mitt til nærmeste politistasjon. Da det kunne være en kunde eller noen høyt i systemet der jeg jobber la jeg meg ikke ut på noe men bare gikk derifra. 

Hyggelig type :)  

Lenke til kommentar

Da det kunne være en kunde eller noen høyt i systemet der jeg jobber la jeg meg ikke ut på noe men bare gikk derifra.

Jeg er ekstremt skuffet over deg Ducksi!!

Er du overrasket over at folk her inne frykter konflikter?

Tror du overvurderer deg selv om du tror du er noe mindre konfliktsky enn andre her inne. Å oppføre seg som et rasshøl er derimot noe helt annet.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, han oppførte seg som en drittsekk å tror nok han er viktigere en alt og alle fordi han har penger, men faktumet er likefullt at i den bedriften jeg jobber i kan det være snakk om milliard kontrakter som står på spille dersom dette var en kunde, og da det var et helt ukjent fjes for meg viste jeg ikke noe om dette. Synst ikke det er verdt å risikere både min egen jobb og bedriftens kontrakter over at jeg skal få over ett poeng. Uansett er grunnen til denne tråden å få lufte ut litt sinne uten at det går utover noen, ikke å diskutere hvorvidt jeg er konfliktsky eller ikke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, han oppførte seg som en drittsekk å tror nok han er viktigere en alt og alle fordi han har penger, men faktumet er likefullt at i den bedriften jeg jobber i kan det være snakk om milliard kontrakter som står på spille dersom dette var en kunde, og da det var et helt ukjent fjes for meg viste jeg ikke noe om dette. Synst ikke det er verdt å risikere både min egen jobb og bedriftens kontrakter over at jeg skal få over ett poeng. Uansett er grunnen til denne tråden å få lufte ut litt sinne uten at det går utover noen, ikke å diskutere hvorvidt jeg er konfliktsky eller ikke :)

Det er sant at tråden handler om å lufte ut sinne over trafikkrelaterte hendelser. Men det er jo også et diskusjonsforum. Så la meg spørre deg: Hvordan føler du deg etter å ha bli "overkjørt" slik? Skjønner at du valgte å la vær å gjøre noe ut av det. Jeg hadde ikke latt være, men jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du følte deg etterpå.

Når jeg står på mitt og ikke lar slikt passere så føler jeg meg sterk. Føler at jeg står for det jeg mener, at jeg ikke sier en ting til folk og gjør en annen. At jeg er den personen jeg tenker at jeg er. om det gir mening.

Lenke til kommentar

(...)Hvordan føler du deg etter å ha bli "overkjørt" slik?(...)

På hvilken måte ble han overkjørt? Å gå fra situasjonen viser jo at motparten ikke har noe makt over han, det var ingenting annet han kunne gjort i den situasjonen som hadde gjort at han kom ut av det bedre.

At du lar deg hisse opp over små provokasjoner er en svakhet du har, du kunne hatt nytte av å lære deg å bare gå vekk fra situasjoner som ikke bringer med seg noe positivt.

• Liker 9
Lenke til kommentar

(...)Hvordan føler du deg etter å ha bli "overkjørt" slik?(...)

På hvilken måte ble han overkjørt? Å gå fra situasjonen viser jo at motparten ikke har noe makt over han, det var ingenting annet han kunne gjort i den situasjonen som hadde gjort at han kom ut av det bedre.

At du lar deg hisse opp over små provokasjoner er en svakhet du har, du kunne hatt nytte av å lære deg å bare gå vekk fra situasjoner som ikke bringer med seg noe positivt.

Det er en måte å se på det. En annen måte å se på det er at man er svak. At man ikke tørr å stå for det man mener. At man unngår konflikt og konfrontasjoner og gjemmer seg bak "being the bigger person".

At man viser at personen ikke har noen makt over en ved å ikke si noe å gå derfra viser bare at man er svak og pinglete.

Snakker basert på generelt grunnlag, ikke som svar til hva situasjonen ovenfor.

Lenke til kommentar

Er så fint når man ligger med cruise 6-7km/t over fartsgrensa og det er grei flyt og en kødd finner på å kjøre forbi for deretter bremse ned. Hva pokker er poenget med slik kjøring skjønner jeg ikke. Opplevde også at kjøreskolebil la seg for tidlig ut i venstre felt i forbikjøringsfelt og sperret trafikk. Kjørelærer burde kanskje vært mer med og ikke la den som skal lære seg å kjøre skape potensielt farlige situasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...