Sheldon C Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Jeg synes de fleste dimmer ned greit, kanskje noen litt for sent. Opplever det ikke som noe problem. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 De nye "lovlige" dagleds eller hva det nå kalles er like irriterende som tåkelys og noen ganger verre da LED er skarpere Loven må skrives om til at det kun er lov å bruke kjørelys og ikke noe annet lys når det er møtende trafikk 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 På min bil blir disse dimmet ned til en styrke der de såvidt gløder. Om disse er et reelt problem for deg så er det kun fordi du henger deg opp i dette. Eller forveksler biler som har dette med de som kjører med tåkelys på. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 De er sterkere enn kjørelysene og godt mulig det er Led tåkelys Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Neppe sterkere enn kjørelys, for på min bil er det vesentlig sterkere lys i de vanlige kjørelysene kontra drl. Endret 25. januar 2017 av Hansien Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Neppe sterkere enn kjørelys, for på min bil er det vesentlig sterkere lys i de vanlige kjørelysene kontra DLR. For alt handler jo om deg og din bil.. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) For alt handler jo om deg og din bil..Beklager at jeg brukte min bil som erfaringsgrunnlag som talte i mot ditt utsagn. Det er bare det at jeg har en Golf som forholdvis mange andre har der ute, og jeg har mine sterkeste tvil på at denne er mer avansert når det kommer til lys enn andre golfer der ute på markedet levert med DRL. Jeg opplever heller ikke andre biler med DRL som sjenerende i trafikken slik du påstår. Endret 25. januar 2017 av Hansien 4 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 De aller fleste som klager over at de blir blendet av DRL er folk som tror de blir blendet av det da de tror det er tåkelys, har jo postet en historie tidligere i tråden hvor en idiot slapp meg forbi og la seg bak meg igjen med langlys fordi han mente jeg blendet han med DRLene. Når kjørelys er tent kaster DRL stripene på min V60 ca null lys, de er der som rene dekorative striper, du kan ha ansiktet ditt noen cm fra de og stirre rett på i dem å ikke bli noe mer blendet av de enn hva du ville blitt av å se på en mobilskjermen med litt høy lysstyrke . Samme erfaringer har jeg med samtlige andre biler jeg møter på kveldstid med et oppsett av DRL og kjørelys splittet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Siden teknologien er så bra. Man burde da få følgende i biler. En fotosensor ved speilet i frontruta som måler lysstyrken fra møtende kjøretøy. Hvis den er for høy aktiveres automatisk bilens fjernlys for å motblende og som gjør at sjåføren ser bedre. Man kan måle Lumen kombinert med Kelvin siden man vet at blått lys blender mer enn rødt. Endret 25. januar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Siden teknologien er så bra. Man burde da få følgende i biler. En fotosensor ved speilet i frontruta som måler lysstyrken fra møtende kjøretøy. Hvis den er for høy aktiveres automatisk bilens fjernlys for å motblende og som gjør at sjåføren ser bedre. Man kan måle Lumen kombinert med Kelvin siden man vet at blått lys blender mer enn rødt. Skeptisk til slik automatikk, en sensor kan fort tolke andre lyskilder feil. Tenk hvis f.eks det kommer et utrykningskjøretøy imot og så slår automatikken inn fir å motblende. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Automatisk irritasjons blending av motgående kjøretøy tror jeg nok ikke er en funksjon som vil bli lovlig med det første 1 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Når noen blender meg og ikke tar hintet med blinking med langlys slår jeg på ledbar. Ikke mer nattesyn på kødden og kanskje vedkommende lærer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Ser den. Men var definitivt ikke ment som "automatisk irritasjons blending". Man oppnår å bli mindre blendet ved å sende samme mengde lys mot blendekilden Og ift. utrykningskjøretøy kan man benytte fargetemperatur da disse alltid er blå, røde eller oransje. Endret 25. januar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Når noen blender meg og ikke tar hintet med blinking med langlys slår jeg på ledbar. Ikke mer nattesyn på kødden og kanskje vedkommende lærer Eller kanskje det blir to kødder mindre her på planeten ... 6 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Tar man ikke hintet når man kjører med fjernlys eller andre skarpe lys og blender noen så må en forvente at det blir en reaksjon fra motparten. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 En ting som irriterer meg er alle de som kjører helt oppi ræva på meg med sin nye Subaru eller nye Bmw. De nye lysene disse bilene har blender noe voldsomt på nærlys! For å irritere litt ekstra pleier jeg å kjøre litt saktere bare for å irritere disse idiotene Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Merkelig hvor stor forskjell det er mellom bensin og diesel. Var ikke meningen med avgiftsøkningen det motsatte; at folk skulle velge bensin istedenfor? Men det er vel mer det samme som alltid, å flå bilistene mest mulig. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 (endret) Merkelig hvor stor forskjell det er mellom bensin og diesel. Var ikke meningen med avgiftsøkningen det motsatte; at folk skulle velge bensin istedenfor? Men det er vel mer det samme som alltid, å flå bilistene mest mulig. Når FrP kommer i regjering blir det nok en rask slutt på dette edit: Det er jo enklere (=billigere) å lage diesel enn bensin, da. I desember ble det solgt 85 millioner liter bilbensin og 244 millioner liter autodiesel her i landet. I år 2000 ble det solgt mer bensin enn diesel. Interessant figur litt ned på siden her: https://ssb.no/energi-og-industri/statistikker/petroleumsalg Endret 26. januar 2017 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 (endret) Merkelig hvor stor forskjell det er mellom bensin og diesel. Var ikke meningen med avgiftsøkningen det motsatte; at folk skulle velge bensin istedenfor? Men det er vel mer det samme som alltid, å flå bilistene mest mulig. Jepp. Vi skal helst ta Bybanen, alle jævla mann, selv om den er proppfull om morningen. Endret 26. januar 2017 av Lami 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Heldig du, som har bybanen til rådighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå