Dubious Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Det beste er å slippe de forbi og gjøre det samme mot de Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) Jepp planen var å kjøre av på første bussholdeplass som jeg oftest gjør når jeg har muligheten. Hadde nok ikke gjort det samme, ønsker ikke bidra til dårlig oppførsel i trafikken, selv om det selvsagt er fristende. Endret 22. januar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Et godt tips er å bruke nødblinken når du har rævkjørere bak deg, har god erfaring med dette...de fleste øker avstanden. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Blinke med bremselys/tåkelys funker også. Så en gang en som hadde LED-bar som arbeidslys på pickupen sin på E18, han skrudde den på når en Mercedes pressa i rævva hans. Han bremsa godt og holdt avstand etterpå for å si det mildt.. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 To biler parkerte rett utenfor inngangen til butikken jeg var på i dag. Gjett hvilke to type biler det var! Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 To biler parkerte rett utenfor inngangen til butikken jeg var på i dag. Gjett hvilke to type biler det var! Tesla/audi? 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 To biler parkerte rett utenfor inngangen til butikken jeg var på i dag. Gjett hvilke to type biler det var! Golf og Mazda? Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 To biler parkerte rett utenfor inngangen til butikken jeg var på i dag. Gjett hvilke to type biler det var! Hvordan kan man gjette noe sånt? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 To biler parkerte rett utenfor inngangen til butikken jeg var på i dag. Gjett hvilke to type biler det var! Personbiler Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 To biler parkerte rett utenfor inngangen til butikken jeg var på i dag. Gjett hvilke to type biler det var! Hvordan kan man gjette noe sånt? På grunnlag av stereotyper og på det grunnlaget tipper jeg Audi eller BMW. 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Tesla og Porsche SUV! 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 To biler parkerte rett utenfor inngangen til butikken jeg var på i dag. Gjett hvilke to type biler det var! Hvordan kan man gjette noe sånt? Du velger ut to bilmerker, skriver dem inn i samme boks du skrev dene posten din og trykker "svar nå". 5 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 (endret) To biler parkerte rett utenfor inngangen til butikken jeg var på i dag. Gjett hvilke to type biler det var! Hvordan kan man gjette noe sånt? Du velger ut to bilmerker, skriver dem inn i samme boks du skrev dene posten din og trykker "svar nå". Det er også min oppfatning av hvordan gjetting fungerer Endret 24. januar 2017 av Sjulimann 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2017 Del Skrevet 24. januar 2017 (endret) To biler parkerte rett utenfor inngangen til butikken jeg var på i dag. Gjett hvilke to type biler det var! Hvordan kan man gjette noe sånt? På grunnlag av stereotyper og på det grunnlaget tipper jeg Audi eller BMW. Slike "myter" har ofte opphav i virkeligheten så selv om det ikke gjelder alle så har du helt rett Jeg kjører bil i en del av Oslos mest fasjonable strøk hver eneste dag og de som skiller seg ut ift. "drittsekk" kjøring er Mercedes sedan+SUV, Volvo SUV og BMW SUV. En og annen Landcruiser og faktisk noen BMW i3 også. Ekstremt mye elektriske biler i de dyreste strøkene og det som dominerer er Tesla og i3 . (Kjører selv elbil men forstår ikke hvordan så mange nordmenn har råd til Tesla S/X). Det er også oftest disse merkene som sniker i køer selv om de lager problemer for de i avkjøringsfelter, skaper køer i flere felter osv. Men en ting å legge merke til, når jeg selv kjørte BMW (prøver alltid å ta hensyn) så ble jeg nesten aldri sluppet frem ved feltskift osv. Merkbart mer dårlig oppførsel mot meg som BMW sjåfør enn med andre merker jeg har kjørt. Disse blir nok også utsatt for en del "Jasså du kjører BMW ja, nå skal vi være litt ekle med deg". Om ikke annet så skaper det dårlig oppførsel fra en del "drittsekker" i BMW og andre biler igjen. Og til min irritasjon om vinteren. Jeg bor på "bygda" og hver morgen fra ca. kl. 05:45 slår tilnærmet alle på bilene sine for å forvarme med diesel og bensinbrennere. Selv de som har garasje med strøm men lar bilen stå utenfor. Noen lar bilen stå på tomgang for å varme opp kupe og slippe å skrape. Skal jeg kunne trene eller gå meg en tur før jobb så må jeg ut senest 05:15. Etter det svir det i halsen av diesel og vedfyring fra flere tusen boliger (sistnevnte særlig etter jobb). EDIT: Og til slutt, vi har alle dårlige dager og ingen av oss er perfekte. Men de dagene du merker at du blir irritabel i trafikken, ikke la det gå utover andre. Pust med magen og "Be the change you want". Endret 24. januar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Merkelig hvor mange idioter som kjører rundt med en kombinasjon av nærlys og tåkelys på svarte morgenen. Skjønner de ikke at de blender folk? 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Men det ser jo tøft ut.. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Park og tåke KAN se tøft ut, nær og tåke ser jo forferdelig ut... Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Kaller det uansett "harry" og blendende. Vurderer nesten å ha ett ekstralys bak på bilen for å slå på når jeg har noen med kraftig lys som lyser opp inni bilen her... Hvorfor er det så mange "dyre" biler som ikke har fungerende blinklys... det har jeg ikke helt skjønt, er det ett ekstrautstyr de ikke har fått levert med bilen? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Sett opp en sykkelykt med 2000lumen i hattehylla med aktiveringsknapp på ledning der du sitter Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Kjører mye på mørke veier for tiden, og jeg må ærlig talt si at det å ikke slå av fjernlysene bør slås hardere ned på. Det er så utrolig mange biler i motgående kjørefelt som gjør meg sveiseblind. Disse folkene utgjør trolig en større trafikkfare enn fartssyndere og mobilbrukere. Endret 25. januar 2017 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå