Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde hverken førstehjelp eller brannøvelser..

Men ikke sikkert vi snakker om det samme da kortet mitt heter "Sjåførkort", altså det jeg skrev i min tidligere post "sjåførlappen", så jo, det er noe som heter sjåførlappen

Sjåførkort er det de fleste omtaler som kortet man setter i bilen ifm hviletid osv. Er ingen resultater på Google om sjåførlappen. YSK etterutdanning må taes hvert 5. år for å ha gyldig YSK. YSK er det man trenger for å kjøre for vederlag. Ingen eksamen eller praktisk.

 

http://www.teamtrafikk.no/ysk-etterutdanning

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Som 18/19 åring lurer jeg litt på hva folk mener er så forferdelig ille med "oss". Snakker folk ut fra det de leser i media eller fra selvopplevde episoder? Er det det at man kjører for fort, ikke viser nok hensyn eller andre ting?

Mest selvopplevd tror jeg.

Jeg kjørte som en idiot da jeg var 19 (tok lappen da jeg var 19), men trodde seff at jeg hadde full kontroll og var bedre sjåfør enn gamle gubber, voksne menn, gamle kjerringer, kvinner og jenter.

Ofte ser jeg situasjoner som får meg til å tenke: "Var jeg egentlig så gæær'n"? Svaret er ja.

Ofte leser/ser jeg i media om tragiske trafikkulykker med ungdom involvert. Siden jeg er ganske sikker på at gud ikke brukte noe tid til å passe på meg - så, er det bare flaks - at jeg lever.

 

Jeg "lærte ikke å kjøre bil" før jeg tok motorsykkel lappen.

Lenke til kommentar

 

Hadde hverken førstehjelp eller brannøvelser..

Men ikke sikkert vi snakker om det samme da kortet mitt heter "Sjåførkort", altså det jeg skrev i min tidligere post "sjåførlappen", så jo, det er noe som heter sjåførlappen

Sjåførkort er det de fleste omtaler som kortet man setter i bilen ifm hviletid osv. Er ingen resultater på Google om sjåførlappen. YSK etterutdanning må taes hvert 5. år for å ha gyldig YSK. YSK er det man trenger for å kjøre for vederlag. Ingen eksamen eller praktisk.

 

http://www.teamtrafikk.no/ysk-etterutdanning

 

Er nok det jeg tok sist gang (Sjåførkortet), men vi hadde praktisk kjøring og det står på listen i linken "Optimal og sikker kjøring"

Lenke til kommentar

Helvete, jeg er sååå lei av LUS som ligger LANGT under fartsgrensen på lange strekninger det er umulig å kjøre forbi, og skaper DEN køen bak seg langt som et ondt år.

 

De bruker 10min på å kjøre når det er grønt og de ligger 10-20km/t under fartsgrense som er 60/70km/t. Og dette er FØR jeg har trukket fra den differansen på speedometeret.

 

40km/t i 60-sonen er drepen. Da er det mer fristende å bare kræsje seg selv. Faen altså, hvorfor må det være sånne folk på veiene, som det viser seg 95% av gangene å være gamle folk i den loppebilen.

 

En annen ting, folk som ligger under fartsgrensen i venstre feltet ... Ikke flytter de seg heller. Altså, var det ikke trafikkregler før i tiden som sa at ikke venstrefelt er lunkefelt? Jeg fatter ikke. SÅ mange det er og. Her viser det seg at 70% av gangene å være damer. Får lyst å rive ut øynene mine. Jeg kan ærlig ikke komme på noe mer pinsomt enn disse to synderne jeg fortalte over her.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

En tulling i BMW som lå klistret til rumpa mi i dag, med et enormt konkurraneinstinkt i tillegg. Han "hintet" til kappkjøring flere ganger i tillegg til å først ha god avstand, så bare en meter eller to, og så tilbake til god avstand.

 

Kom så mot en rundkjøring hvor jeg skulle rett frem, så legger meg litt til høyre i i veien. Dette er en normal, trang, norsk rundkjøring, så er ikke plass til to biler. Rett før vi skulle inn i rundkjøringen ser jeg han ligger veldig langt mot venstre i speilet, og i det jeg går inn i rundkjøringen ligger han plutselig side om side med min bil. Hadde jeg fortsatt svingen som jeg normalt ville gjort, ville det blitt kræsj. Måtte derfor holde stø kurs rett frem, og bremse nesten til full stopp imens han gikk rundt, og ut til venstre. 

Deretter ble han borte i full fart..

Skulle blitt liggende i midten ja :)

Lenke til kommentar

Bedre seint enn aldri, å lære å kjøre midt i rundkjrøingen ;)

 

angående fart så er det mer lukrativt for politiet å ta de som kjører for fort da jeg er usikker på hvilken straff/bot de som kjører sakte får (når de er til hinder for andre)

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Helt klart. Pleier dog å kjøre litt "aktivt" (om man kan si det på den måten), og legger meg da litt over til høyre for å gjøre svingen mest mulig rett/racing line. Mer bare for å gjøre kjøringen litt mer gøy :)

Forventet bare ikke å få han opp på siden på den måten, da det åpenbart ikke er nok plass.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Bedre seint enn aldri, å lære å kjøre midt i rundkjrøingen ;)

 

angående fart så er det mer lukrativt for politiet å ta de som kjører for fort da jeg er usikker på hvilken straff/bot de som kjører sakte får (når de er til hinder for andre)

Det er mye enklere å ta råkjørere, et klikk med laser på et punkt er nok. Sinker i trafikken må observeres over lengre strekning og straffeutmåling blir vel avgjort ved skjønn...blir vel som oftest kun tilsnakk. Endret av Bond007
Lenke til kommentar

En annen ting, folk som ligger under fartsgrensen i venstre feltet ... Ikke flytter de seg heller. Altså, var det ikke trafikkregler før i tiden som sa at ikke venstrefelt er lunkefelt? Jeg fatter ikke. SÅ mange det er og. Her viser det seg at 70% av gangene å være damer. Får lyst å rive ut øynene mine. Jeg kan ærlig ikke komme på noe mer pinsomt enn disse to synderne jeg fortalte over her.

Legg merke til at de ofte har RK-skilter..

Lenke til kommentar

 

En annen ting, folk som ligger under fartsgrensen i venstre feltet ... Ikke flytter de seg heller. Altså, var det ikke trafikkregler før i tiden som sa at ikke venstrefelt er lunkefelt? Jeg fatter ikke. SÅ mange det er og. Her viser det seg at 70% av gangene å være damer. Får lyst å rive ut øynene mine. Jeg kan ærlig ikke komme på noe mer pinsomt enn disse to synderne jeg fortalte over her.

Legg merke til at de ofte har RK-skilter..

 

 

Generelt skilt med R. Spesielt PR er og hardt belastet med slik oppførsel. Legg også merke til at de antagelig ikke klarer blinke i en rundkjøring. 

Lenke til kommentar

Tyske sedaner har stort sett et traust valg av farger med mindre man betaler for spesialpakker.

 

Eneste generaliseringen som gjelder meg er at jeg kjører med tåkelysene/parklysene på, men ser da inderlig ingenting galt med det så lenge det er lyst ute.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det burde være tillat ved norsk lov å kunne bedrive med tvangslobotomering av folk som kjører særdeles ujevnt..

 

Gud bedre å frustrerende det er å måtte ligge bak en som kjører så ujevnt at farten veksler med opp til 40km/t og i tillegg mister alt mot når det kommer en sving eller større bil i mot, men i det øyeblikket det er en fin strekke så er det full gas til det er snakk om 100-110km/t.

 

Er jo så lett å kjøre forbi slike når man kjører en pickup og godt lastet henger..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...