Atald Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Irriterer meg at omregavgiften for en ti år gammel bil er satt opp med omtrent 5000,- til 6500,- nå! Endret 17. januar 2009 av Atald Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Helsike. Er det ikke bare 300 kr det faktisk koster å omregistrere, resten er bare gebyrer til staten? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Det er godt mulig. Latterlig dyrt er det uansett. Hva faen er det de vil med denne såkalt grønne politikken? At ungdom og andre med mindre god råd skal kjøpe eldre biler som er mindre trygge og forurenser mer? Endret 17. januar 2009 av Atald Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jepp, og så dør de i ulykkene som de kommer til å forårsake med de gamle bilene sine uten airbagger og setebelter, og det bare er de rike igjen i dette landet. A real utopia Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hadde det ikke vært for været hadde jeg tatt registreringsnummeret hans, gått ned på politistasjonen, funnet ut hvem han var, oppsøkt kisen og banket litt vett inn i pappen. vel, du trenger ikke dra på politistasjonen for å finne ut det. Regnr til 2282 så har du navnet eks: REGNR AS12345 --> 2282 Det var nok ikke det han mente, pga været fikk han ikke sett registreringsnummeret Nyttig informasjon like vel, skal jeg huske på til neste gang jeg trenger det Irriterer meg at omregavgiften for en ti år gammel bil er satt opp med omtrent 5000,- til 6500,- nå! Helsike. Er det ikke bare 300 kr det faktisk koster å omregistrere, resten er bare gebyrer til staten? Koster staten rundt 300 ja for å omregistrere bilen. Har kommet frem dette og det "skulle bli en endring" som det heter i typisk politisk fagmiljø. Dvs neppe i vår levetid. Og mens jeg er i svingen. Hvis folk ikke slutter å ta innersvinger skal jeg kjøpe et gammelt vrak som akkurat går inn under lovlig kjørbar stand, få montert rolecage i det og kjøre inn i siden på den neste tateren som neste tar speilet mitt fordi han tilfeldigvis fikk sertifikatet billig via Ellos. Og personer i slike store SUVer som tror bilen kjører seg selv bare fordi den har mer teknologi enn et gjennomsnitlig norsk hjem kan reise så langt til varmere strøk (tenk H fremfor Syden så er vi i nærheten) som det lar seg gjøre. Disse faller og inn under innersving bøllene som jeg i overkommelig fremtid skal sprenge av veien i nevnte vrak. Selv om man har fin fjong bil med 4 hjuls drift og hele sulamitten er man ikke fratatt å bruke hodet når man kjører. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Og personer i slike store SUVer som tror bilen kjører seg selv bare fordi den har mer teknologi enn et gjennomsnitlig norsk hjem kan reise så langt til varmere strøk (tenk H fremfor Syden så er vi i nærheten) som det lar seg gjøre. Disse faller og inn under innersving bøllene som jeg i overkommelig fremtid skal sprenge av veien i nevnte vrak. Selv om man har fin fjong bil med 4 hjuls drift og hele sulamitten er man ikke fratatt å bruke hodet når man kjører. Her skinner det vel ganske klart gjennom at du er fryktelig misunnelig på alle de som har råd til en lekker SUV Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Kunne kjøpt meg en lekker SUV om jeg hadde ville men hvorfor kjøpe dyrt når du kan kjøpe en brukt 2000 modell stasjonsvogn? SUV til 500 000 eller brukt stasjonsvogn til 90 000. Dæven for et vanskelig valg Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Kunne kjøpt meg en lekker SUV om jeg hadde ville men hvorfor kjøpe dyrt når du kan kjøpe en brukt 2000 modell stasjonsvogn? SUV til 500 000 eller brukt stasjonsvogn til 90 000. Dæven for et vanskelig valg tongue.gif har man råd, så er vel saken ganske grei? ikke alle som bare bruker bilen til å komme seg fra A til B, men som faktisk har lyst på en bil med god kjørekomfort, mye utstyr osv osv Endret 22. januar 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Har man raad saa er det alikevel ufornuftig aa velge en lekker SUV om man er ute etter kjoerekomfot, mye utstyr osv. SUV-er kan ha alt dette, men de slaar ikke en fornuftig stasjonsvogn paa dette til samme pris Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hadde jeg hatt penger, så hadde jeg ikke vært i tvil om jeg skulle valgt mellom en fillebil og en SUV. Jeg hadde valgt SUVen.. Man trenger rett og slett de egenskapene den gir på norske uvedlikeholdte veier (dog virker det som at SUVene sliter på vinterføre.. er gjerne en SUV som ligger fremst i de største køene i de største snøværperiodene etter hva jeg har sett). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Virker også som om man ikke kan skru av kurve/tåkelysa på SUV-er. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Virker også som om man ikke kan skru av kurve/tåkelysa på SUV-er. Mange er ikke klar over at de kjører med dem på. Men for all del, det hjelper jo ikke. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hadde jeg hatt penger, så hadde jeg ikke vært i tvil om jeg skulle valgt mellom en fillebil og en SUV. Jeg hadde valgt SUVen.. Man trenger rett og slett de egenskapene den gir på norske uvedlikeholdte veier (dog virker det som at SUVene sliter på vinterføre.. er gjerne en SUV som ligger fremst i de største køene i de største snøværperiodene etter hva jeg har sett). Mange har fin SUV men de færreste har kunnskaper om hvordan de skal kjøre, mange tror bilen er så fantastisk at den kjører seg selv noe som da skaper farlige situasjoner. På min lille stasjonsvogn har jeg godt veigrep, god komfort og ikke minst, jeg føler jeg har kontroll over bilen. Sistnevnte er faktisk det viktigste, dessverre har jeg sett mange med SUVer som har alt annet enn kontroll over bilen. Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 I dag skal jeg klage på fotgjengere... Noen fotgjengere er jo så høy på pæra fordi de tar bena fatt istedet for bilen, og på den måten hjelper miljøet osv. Men hva faen er vitsen med å trykke på knappen ved fotgjengerfeltet, vente litt til de tror det er klart (men ikke vente til det blir grønn mann) og labbe over veien? Hvorfor skal vi som bilister først stoppe når de går på rød mann (med den forurensningen det medfører) og i tillegg må x antall bilister stå og vente i et lyskryss med grønn mann uten en sjel i nærheten (med de forurensningene det medfører)? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Svaret er egentlig ganske åpenlyst om du tenker etter. Det kalles å helgardere. OM man kommer fram til et lyskryss med trafikk så trykker man på knappen uansett fordi da har man 2 muligheter. 1- Krysset blir tomt for biler og man kan gå på rødt eller.... 2- Trafikken avtar ikke og man må vente på grønn mann. Ja det er irriterende å stå der å vente på grønt lys mens det ikke er en sjel som skal krysse veien men tror det er et uvesen bilister bare må leve med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Du ser da fint om krysset kommer til å bli tomt for biler innen rimelig tid, og da trykker du heller ikke. Hvis krysset er normalt trafikkert venter du på grønn man, hvis det er lite trafikk kan du like gjerne gå rett over når det er klart, og da er det ikke vits i å trykke. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Ja jeg ser det men ikke alle fotgjengere tenker slik og da helgarderer de uten å i det hele tatt tenke på at det kan bli 10 - 12 biler som må stå å vente på ingenting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Med det samme jeg leser her i tråden kan jeg nevne at jeg hver dag forbanner meg over foreldre som ikke kan ta ansvar og utstyre barna sine med refleks. Jeg er elektrikker(-lærling), og kjører derfor en god del. På denne årstiden er det fortsatt mørkt på morgenen når barn skal på skolen, og hver eneste dag ser jeg barn i barneskole-alder og oppover som ikke har refleks i det heletatt, ofte på sykler uten lys (og refleks). Det samme gjelder egentlig alle som er ute og går i mørket. Det burde vært straffbart å ferdes langs offentlig vei uten refleks, man kan ikke bare skyve over alt ansvaret på bilistene. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Føler for å klage på meg selv. Skulle kjøre flyttelass i dag, pakka bilen full og fin, baktung og deilig. Føret var elendig, snøvær og slapsehelvete på veien. Jeg kjørte egentlig ikke fort eller noe, holdt 60 i 60-sona, men så sklei bilen og jeg fikk tidenes sleng. 180 grader over motsatt kjørebane og rett inn i et gjerde. Ødela gjerdet, venstre frontlykt og litt av skjermen foran. Idiot! Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ødela gjerdet, venstre frontlykt og litt av skjermen foran. Dritkjip kan jeg tenke meg, men en sånn manøver kunne jaggu gått fryktelig mye verre. Elendige kjøreforhold her på østlandet idag, men brøytemannskapene er bare ute og pynter på brøytekantene. Tidligere år har de lett klart å holde to bilbredder åpne her på veien "min", men nå er det bare et smalt felt som umuliggjør sikker passering av biler som kommer imot. Ikke noe særlig å måtte stoppe opp midt i bakken og så prøve å dra igang igjen på dette føret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå