Gavekort Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Vurderte det samme her om dagen, men her så var tilstand på bilene omvendt, og jeg kjente ikke helt på drittsekken inni meg. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Eldre menn i gode klær over 50 årene. Sukk Verstingruppen? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Verste stereotypen i trafikken? Unge kvinner, uten tvil. 1 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Hvilke grunner har du for å si unge kvinner, Gavekort? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. september 2016 Del Skrevet 26. september 2016 Anekdotiske bevis. Vi snakker tross alt om stereotypi, og ikke fakta. Mellom midtlivskrisemannen med Audi, gamle kvinner, gamle menn, unge rånere, unge menn og unge kvinner, så er sistnevnte verst. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. september 2016 Del Skrevet 27. september 2016 Kjører på Interstaten her i USA i morges, ligger i den såkalte "fast lane", altså feltet helt til venstre. Fartsgrensen er 70 mph, men alle kjører i ~80 mph. Jeg er klar over at Amerikanere HATER å ha litt lengde frem til bilen foran, men i dag rullet det fint, jeg lå bak et par-tre andre i 80 og suser forbi de andre tre feltene ganske greit. Så kommer det en hestkuk i en Porsche Cayenne og åpenbart ville forbi meg. Det er ikke aktuelt, for da måtte jeg presset meg inn mellom to store vogntog, senket farten og håpet på at det åpnet seg en luke igjen bak Porschen. I tillegg til lengde til bilen foran, så bryr ikke Amerikanere seg om å se fremover heller. Litt senere forsøker Porsche-mannen å manøvrere seg rundt meg (og de foran), men ender opp innestengt med vogntog på alle sider. Jeg lo kitt, og så ikke noe mer til han. Greit å ha det travelt, men når det er trafikk, så er det trafikk. Da kommer du ikke frem med mindre du har blålys på taket. Bruker å slippe frem folk når de har åpenbart høyere fart, men her var det trafikk i alle feltene, og vi holdt allerede høy fart.... 4 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Syklist i godt driv på fortauet mot et kryss. Tolker situasjonen fortløpende slik at han har planer om å krysse veibanen jeg er i på fotgjengerfeltet og stopper dermed opp. Syklisten tar i siste liten og vrir hodet for en sjekk om det er klart og blir så overrasket over at det står en bil der at han panikkbremser som da resulterer i det at han flyr hodestups over styret og lander godt ute i fotgjengerfeltet. Det å bry seg om sin egen sikkerhet er åpenbart for mye for enkelte. Kanskje ikke helt uten grunn at flere mener at folk burde få straff for idioti i trafikken trass at man er en myk trafikant? Jeg skal riktignok kritisere meg selv for å ikke gå ut og spørre om det gikk bra, men jeg hadde oppriktig store problemer med å få i meg nok oksygen i seansen der til å tenke helt klart.. Endret 28. september 2016 av Hansien 6 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Haha samme skjedde med meg engang. Men sykkelisten fikk et hardt møte med sykkelsete og er nok nå solist for sølvguttene. Jeg personlig fikk oksygenmangel og et latterfult lynne så kunne ikke støtte han i hans plommeplask. Endret 28. september 2016 av Mr.Duklain 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Syklist som sykler rett over veibanen i 80 sone ut av ingenting. Skog begge sider av veien. Så han ikke før han var ut i veibanen i full fart. Fyren må ha dødsønske, jævla drittsekk. Han var noen få meter unna oss. Hadde ikke sett pent ut. Søppelbil som veier 25 tonn får heller ikke stoppa på sekundet akkurat. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Syklisten kunne i det minste ha fått passende transport bort fra åstedet ... 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Har tross alt spade og kost bakpå, går jo fint an å hive det i bioavfall-kammeret. Kjørte til venstre i en rundkjøring akkurat, imot kommer en SUV som skal rett over, han ruller sakte mens jeg er i rundkjøringen og gasser hardt på i det jeg nesten er bort fra han og nærmest presser meg ut av rundkjøringen. Får nok litt fyfy her nå men bremset hardt og hørte han skvatt og dekka pipa (hadde forøvrig ikke mer enn 10kmt til å begynne med) og ser i speilet han bråsnur etter meg og følger etter meg. Etter noen km kommer vi til et kryss med stoppskilt, og han stopper nærme inntil meg, og på hovedveien kjørte han videre når jeg kjørte inn bensinstasjonen. Han fulgte vel etter meg i ti minutter når han tydelig skulle motsatt vei egentlig. Tipper det har noe med "Rottweiler on guard" klistremerket og svære rottweilerhodet som satt bak i bilen og kikket på han å gjøre... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Møtte på et nek som stod midt i krysset på min forkjørsvei. Hadde han glemt at det var forkjørsvei så hadde han kjørt ut og gjort at jeg måtte bråbremse, men siden han heller var totalt spacet så krøp han heller sent ut i min kjørebane mens jeg kjørte forbi, slik at jeg måtte kjøre rundt når jeg omsider kom nærme bilen. Årsaken er at krysset er har en blindsone som gjør at du må kjøre ut for å se, men når du kryper ut midt i krysset mens det kommer en bil så synes jeg godt at politiet kunne stoppet personen, tatt fra sertifikatet, klippet det i bittesmå biter og blåst det i det stygge trynet hans. Endret 28. september 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Bypakke Grenland og "forbedret framkommelighet". Etter noen måneders arbeid er Brevikstunellen åpnet - og hvor det tidligere var to felt opp bakken fra Norcem er det ene omgjort til en flott og bred gang og sykkelsti. Men, jeg har ennå til gode å se syklister bruke den; det må pushes opp bakken i trafikken alikevel. Endret 30. september 2016 av LabWeiler 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Bypakke Grenland og "forbedret framkommelighet". Etter noen måneders arbeid er Brevikstunellen åpnet - og hvor det tidligere var to felt opp bakken fra Norcem er det ene omgjort til en flott og bred gang og sykkelsti. Men, jeg har ennå til gode å se syklister bruke den; det må pushes opp bakken i trafikken alikevel. Du er sikkert en ærlig fyr, men påstander om at "sykkelfelt aldri brukes" er så vanlig, og brukes så uriktig hele tiden at de ikke bærer særlig mye vekt for meg. AtW 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 AtW det er min opplevelse. Andre opplever motsatt. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Ikke bare at mange ikke bruker sykkelfeltene, men de som bruker de kan ikke å bruke de (sykler i feil retning) 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 I går var jeg på tur ut av byen, i retning Lillestrøm. Fra Robsrudkrysset mot Lillestrøm gikk det ganske sakte, og da jeg kom til McDonalds forstod jeg hvorfor.. Der lå det nemlig en traktor i høyrefeltet, en traktor som i følge de data jeg finner har en konstruktiv toppfart på 30,9km/t. Dusten som kjørte hadde på seg ei jakke der det stod Stillasgruppen på ryggen. Traktoren har reg.nr SJ1699 og er eid av Stillastjenester AS på Karmøy. Jeg ringte daglig leder, håper han tok tak i det. Sånne egosentriske drittsekker har ingenting på veien å gjøre, den traktoren har jo ikke lov til å kjøre på motorveien en gang. Og å da kjøre i rushtrafikken i tillegg kan man ikke betegne som veldig smart akkurat. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 I går var jeg på tur ut av byen, i retning Lillestrøm. Fra Robsrudkrysset mot Lillestrøm gikk det ganske sakte, og da jeg kom til McDonalds forstod jeg hvorfor.. Der lå det nemlig en traktor i høyrefeltet, en traktor som i følge de data jeg finner har en konstruktiv toppfart på 30,9km/t. Dusten som kjørte hadde på seg ei jakke der det stod Stillasgruppen på ryggen. Traktoren har reg.nr SJ1699 og er eid av Stillastjenester AS på Karmøy. Jeg ringte daglig leder, håper han tok tak i det. Sånne egosentriske drittsekker har ingenting på veien å gjøre, den traktoren har jo ikke lov til å kjøre på motorveien en gang. Og å da kjøre i rushtrafikken i tillegg kan man ikke betegne som veldig smart akkurat. Jeg føler at det er noe som mangler her. Tipper: 1. Traktor fra arbeidsplass til McDonalds for Lunsj? 2. Mulige omkjøringsmuligeter? 3. Hovedfartsåre som ikke er motorvei? 2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 (endret) Der lå det nemlig en traktor i høyrefeltet, en traktor som i følge de data jeg finner har en konstruktiv toppfart på 30,9km/t. Traktoren har reg.nr SJ1699 (...) Det er kanskje på tide du lærer forskjellen på kph (km/t) og mph? Du finner garantert ingen John Deere 6430 i Norge med 30(31)km-girkasse, derimot finnes det et betydelig antall (det finnes to alternativer; 40 og 50; akkurat dette eksemplaret, SJ1699, er godkjent med dekk i hastighetskode A8, dvs 40km/t) med 50km-kasse, og 30,9mph x 1,609= surprise, surprise, 49,44km/t. Det lukter med andre ord sterkt av at de data du fant var oppgitt i mph... Endret 1. oktober 2016 av Inge Rognmo 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg føler at det er noe som mangler her. Tipper: 1. Traktor fra arbeidsplass til McDonalds for Lunsj? 2. Mulige omkjøringsmuligeter? 3. Hovedfartsåre som ikke er motorvei? Det er alltid andre veier å bruke i stedet for motorveier. Rv. 159 er motorvei hele veien fra Furuset/Karihaugen til ca 700 meter før slutten av Rælingstunnelen. Det varierer mellom 80 og 90-sone på veien der. Det er vel ikke veldig sannsynlig at han var på vei for å spise lunch i rushtrafikken, ikke tok han av mot McDonalds heller men fortsatte på motorveien. Der lå det nemlig en traktor i høyrefeltet, en traktor som i følge de data jeg finner har en konstruktiv toppfart på 30,9km/t. Traktoren har reg.nr SJ1699 (...) Det er kanskje på tide du lærer forskjellen på kph (km/t) og mph? Du finner garantert ingen John Deere 6430 i Norge med 30km-girkasse, derimot finnes det et betydelig antall (det finnes to alternativer; 40 og 50; akkurat dette eksemplaret, SJ1699, er godkjent med dekk i hastighetskode A8, dvs 40km/t) med 50km-kasse, og 30,9mph x 1,609= surprise, surprise, 49,44km/t. Det lukter med andre ord sterkt av at de data du fant var oppgitt i mph... Det jeg har funnet viser at de fleste er oppgitt til en hastighet på 19,1 mph (30,7km/t), mens kun en av utgavene er oppgitt til 25mph (40,2km/t) Jeg er svært klar over forskjellen på miles og kilometer, og har i perioder kjørt bil med speedometer som kun viser i mph. Den aktuelle traktoren holdt ganske nøyaktig 30km/t (ja, jeg testet å holde samme hastighet som traktoren) i følge mine målinger. Det kan selvsagt hende den har kasse for 50km/t, men det finner jeg ingen informasjon om at finnes i det hele tatt. Jeg synes også det er svært snodig at man kjører i 30km/t i 90 sone på motorveien om man har en traktor som gjør 50.. John Deere selv opplyser om at den er levert med 30km/t og 40km/t som toppfart i de brosjyrene jeg finner.. Det er kanskje litt snodig at de ikke vet om 50km/t-utgaven. Hvor fant du informasjon om 50km/t-kassa? At den har dekk i hastighetskode A8 betyr gjerne ikke noe som helst annet enn at det var det som satt på da den ble vist for registrering i Norge (eller at det er det som står i typegodkjenningen den registreres etter) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå