Orbis Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Jævla busser som skal blinke seg ut når folk forsatt går på og betaler. Stopper og står i 20sek og venter og ser folk forsatt går på, og det samme gjør han bak, tror du ikke han presser seg ut i det han bak ligger ved siden av? Er greit å blinke noen sekunder før, men hvis man ikke er klar til å kjøre en gang... Husker jeg kom bak en buss en gang, den satt på blinklyset, jeg var fremdeles et lite stykke bak den, så jeg bremset bare litt for å senke farten nok til at han rakk å komme ut, men han ble stående. Endte med å stå stille et par meter bak han, og han sto fremdeles stille. Etter å ha stått stille i 10-15 sek begynte jeg å kjøre igjen, og da skulle han selvfølgelig ut. Hadde uheldigvis ikke dashcam da Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Hvem er det egentlig som sier man skal gå på sjåføren alene her? Noen mener sjåføren ikke skal straffes, andre mener sjåføren skal straffes, er det noen som har sagt eventuelle "bakmenn" ikke skal straffes? AtW Bruk klick-back funksjonen og les sammenhengen i det jeg svarer på, så skjønner du at jeg svarer to stykk som åpenbart har glemt av entrepenøren oppe i det hele når de svarer til innlegget til KarpeSkrotum. "Åpenbart" ? Du er klar over at du tillegger meg meninger som jeg aldri har gitt uttrykk for? Fordi om jeg antyder at det kanskje er andre enn sjåføren som må leve med ettervirkningene av ulykken; at også jentas familie kommer til å måtte leve med dette resten av livet; så betyr ikke det at jeg mener at det kun er sjåføren som bør bli straffet. Den koblingen har du gjort i ditt eget hode; du har laget en stråmann og så argumenterer du mot den. Jeg har ikke gjort noen videre "etterforskning" i denne saken, så jeg vet ikke hvem sjåføren utførte et oppdrag for eller noe av bakgrunnen for hvorfor han var der. Det regner jeg med vil være et element i politiets arbeid. Dersom jentas foreldre går til erstatningssak mot sjåføren, så er jeg i hvert fall sikker på at "hele kjeden" vil bli godt belyst av hans advokater da, og hvis det viser seg at flere parter har gjort noe kritikkverdig, så vil vi nok få lese om det. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 (endret) "Åpenbart" ? Du er klar over at du tillegger meg meninger som jeg aldri har gitt uttrykk for? Fordi om jeg antyder at det kanskje er andre enn sjåføren som må leve med ettervirkningene av ulykken; at også jentas familie kommer til å måtte leve med dette resten av livet; så betyr ikke det at jeg mener at det kun er sjåføren som bør bli straffet. Den koblingen har du gjort i ditt eget hode; du har laget en stråmann og så argumenterer du mot den. Jeg har ikke gjort noen videre "etterforskning" i denne saken, så jeg vet ikke hvem sjåføren utførte et oppdrag for eller noe av bakgrunnen for hvorfor han var der. Det regner jeg med vil være et element i politiets arbeid. Dersom jentas foreldre går til erstatningssak mot sjåføren, så er jeg i hvert fall sikker på at "hele kjeden" vil bli godt belyst av hans advokater da, og hvis det viser seg at flere parter har gjort noe kritikkverdig, så vil vi nok få lese om det. Vell, den biten du selv hadde sakset ut og svarte på av innlegget til KarpeSkrotum lød jo som dette: "alle andre går fri, slik det praktiseres idag." At jeg da missforstår hva du egentlig skulle frem til faller da naturlig, om du svarte på noe annet. Hverken stråmann eller i mitt hode problemet isåfall ligger. Men jeg kan alltids beklage for at jeg missforstod hva du skulle frem til. Endret 20. september 2016 av Hansien Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Men jeg kan alltids beklage for at jeg missforstod hva du skulle frem til. Greit. Men det er aldri feil å spørre hva f... folk mener før man begynner å argumentere mot det man tror de mener. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 "Åpenbart" ? Du er klar over at du tillegger meg meninger som jeg aldri har gitt uttrykk for? Fordi om jeg antyder at det kanskje er andre enn sjåføren som må leve med ettervirkningene av ulykken; at også jentas familie kommer til å måtte leve med dette resten av livet; så betyr ikke det at jeg mener at det kun er sjåføren som bør bli straffet. Den koblingen har du gjort i ditt eget hode; du har laget en stråmann og så argumenterer du mot den. Jeg har ikke gjort noen videre "etterforskning" i denne saken, så jeg vet ikke hvem sjåføren utførte et oppdrag for eller noe av bakgrunnen for hvorfor han var der. Det regner jeg med vil være et element i politiets arbeid. Dersom jentas foreldre går til erstatningssak mot sjåføren, så er jeg i hvert fall sikker på at "hele kjeden" vil bli godt belyst av hans advokater da, og hvis det viser seg at flere parter har gjort noe kritikkverdig, så vil vi nok få lese om det. Vell, den biten du selv hadde sakset ut og svarte på av innlegget til KarpeSkrotum lød jo som dette: "alle andre går fri, slik det praktiseres idag." At jeg da missforstår hva du egentlig skulle frem til faller da naturlig, om du svarte på noe annet. Hverken stråmann eller i mitt hode problemet isåfall ligger. Men jeg kan alltids beklage for at jeg missforstod hva du skulle frem til. Jeg ser ikke helt hvordan man utifra det kan tolke at han mener ingen andre skal straffes. Men så fokuserer jeg vel for mye på "en enkel del av innlegget" eller noe... AtW 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Greit. Men det er aldri feil å spørre hva f... folk mener før man begynner å argumentere mot det man tror de mener. Morsomt at du argumenterer med det (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=244125&p=23472734) (men der lar jeg OT diskusjonen ligge) 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 (endret) Greit. Men det er aldri feil å spørre hva f... folk mener før man begynner å argumentere mot det man tror de mener. Vel, det faller jo på sin egen urimelighet om man på et åpent diskusjonsforum skal spørre og grave i evigheten om hva en person egentlig skal frem til i en diskusjon. Dette burde du selv presisere, og ved å ekskludere alt utenom et enkelt påstand i en brukers innlegg er for min del en måte å si til denne brukeren og andre interesserte i at det er dette som blir svart på. Jeg vil bare presisere siden det nå tydeligvis er flere som mener at jeg ilegger andre meninger her. Jeg kom med påstand om at to stykk har glemt av entreprenøren, som jeg oppriktig tolker KarpeSkrotum sitt innlegg til å være siktet til, ikke ilagt noen som helst noen meninger om entreprenøren skal straffes eller ei. Min avsluttende setning i innlegget som eskalerte til denne oftopic-diskusjonen var myntet på som en generell påstand. Jeg føler selv at formuleringen i denne setningen var av en slik sort at jeg ikke eksplisitt siktet til denne situasjonen det nå er snakk om. Endret 20. september 2016 av Hansien 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Du vet du kjører passe sakte når du blir forbikjørt av en stor søppelbil på en landevei med biler imot... Var ei som kjørte maks 40-50 med henger på det strake... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Smart å kjøre forbi med biler imot, da. 5 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Smart å kjøre forbi med biler imot, da. Det går helt fint, såfremt disse bilene er langt nok unna. (Og hvis man er kjent på veien, så trenger ikke det være vanskelig å avgjøre.) 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Smart å kjøre forbi med biler imot, da. Det går helt fint, såfremt disse bilene er langt nok unna. (Og hvis man er kjent på veien, så trenger ikke det være vanskelig å avgjøre.) Høres ikke særlig trygt ut! En stor søppelbil aksellerer nok ikke særlig bra. I tillegg vanskelig å vurdere hastigheten til biler som kommer imot. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Smart å kjøre forbi med biler imot, da. Det går helt fint, såfremt disse bilene er langt nok unna. (Og hvis man er kjent på veien, så trenger ikke det være vanskelig å avgjøre.) Høres ikke særlig trygt ut! En stor søppelbil aksellerer nok ikke særlig bra. I tillegg vanskelig å vurdere hastigheten til biler som kommer imot. Noe vanskeligere enn i alle andre forbikjøringer? AtW 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Smart å kjøre forbi med biler imot, da. Det går helt fint, såfremt disse bilene er langt nok unna. (Og hvis man er kjent på veien, så trenger ikke det være vanskelig å avgjøre.) Høres ikke særlig trygt ut! En stor søppelbil aksellerer nok ikke særlig bra. I tillegg vanskelig å vurdere hastigheten til biler som kommer imot. Noe vanskeligere enn i alle andre forbikjøringer? AtW Akkurat like vanskelig i alle forbikjøringer, derfor kjører man ikke forbi når kommer biler imot. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Ok, det er ikke en regel jeg følger. AtW 4 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Vi fikk lagt oss inn med ihvertfall en kilometer mellom oss og bilen imot. Det er akkurat derfor jeg spøkte med "du vet du kjører sakte når..." Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Da er det jo ei ganske god slette, det er ikke så mange sletter man kan kjøre forbi på og fortsatt ha 1 km til møtende bil etter forbikjøringen. 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Altså her var det mye flisespikking. Det var nok avstand til at ingen trengte å bremse eller tvile. Vi hadde allerede momentum og var enten bremse eller gasse på. Hele vitsen var at du vet du kjører sakte når en stor lastebil på 25+ tonn kjører forbi deg på en landevei med biler imot. 1 Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Er det noen fra Trondheim som vet korrekt kjøremønster når man kommer fra Strindheimtunellen og skal over brua og videre til Nordre avlastningsvei? Det er hver dag mye kø i venstre felt over brua, fordi folk tror at de må ligge der hele veien, også gjennom rundkjøringen. Jeg fulgte en trafikkskolebil en gang, og han kjørte i høyre felt hele veien, også blinket seg inn på langstrekket(han stoppet opp da ingen ville flette). Jeg har forsøkt å gjøre dette selv, men så og si ingen vil flette for en bil som har "kjørt forbi" køen. Dette igjen resulterer i at jeg kjører helt fram til rundkjøringen ved brattørkaia og kjører i høyre felt hele veien rundt til avkjøringen. https://www.google.no/maps/@63.4381396,10.408337,3a,75y,298.82h,72.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAkE0xax3g6aLAGhJiwjCNg!2e0!7i13312!8i6656?hl=no Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Det er fult lovlig å ligge i høyre felt, selv i rundkjøringene. (da får de forøvrig vikeplikt for deg) Endret 22. september 2016 av KarpeSkrotum 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Har kjøpt meg en liten pendlebil som ikke gjør noe om blir skada, eneste parkeringsplass var der en Nissan Leaf hadde parkert over streken. Så rygga inn og parkerte litt nærmere så døra hans ikke kunne åpnes en gang. Dessverre for meg så hadde han parkert med nesa inn så var bare passasjerdøra jeg blokkerte... Han hadde minst en hel meter på andre siden på en fullstappa parkeringsplass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå