Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette føler jeg meg 99,9% sikker på at dreier seg om viktigperer som tror de har noe å sette fingeren på når de ikke gjør det. LED stripene på bilen er ikke istand til å kaste noe betydelig lys når de står på full styrke  og vertfall ikke når de er dempet på kveldstid hvor de fungerer helt og holdent som dekorerende lys. Har pratet med en kar på jobben som opplever det samme i sin Volvo V40 2015 mod. Det som virker til å forvirre folk er at Daytime running Lightsa på disse bilene ligger der grøftelysa eller ville være plassert mens på de fleste andre bilmodeller med dette ligger de oppe med kjørelysene, å da ser plutselig folk ikke noe problem med det lenger. 

Lenke til kommentar

Blinker kun på på motgående biler hvor jeg synes at det er irriterende mye lys, og det tviler jeg på at det er i noen LED-striper.

Jeg vil tro situasjonen blir bedre ettersom det kommer flere biler med samme løsning på veiene, fram til da er det vel lite du kan gjøre utenom å huske at det ferdes også en god del mindre intelligente mennesker på veien.

Lenke til kommentar

Dette føler jeg meg 99,9% sikker på at dreier seg om viktigperer som tror de har noe å sette fingeren på når de ikke gjør det. LED stripene på bilen er ikke istand til å kaste noe betydelig lys når de står på full styrke  og vertfall ikke når de er dempet på kveldstid hvor de fungerer helt og holdent som dekorerende lys. Har pratet med en kar på jobben som opplever det samme i sin Volvo V40 2015 mod. Det som virker til å forvirre folk er at Daytime running Lightsa på disse bilene ligger der grøftelysa eller ville være plassert mens på de fleste andre bilmodeller med dette ligger de oppe med kjørelysene, å da ser plutselig folk ikke noe problem med det lenger.

Dette minnet meg på en artikkel jeg leste for en stund tilbake: http://www.dinside.no/motor/ikke-vedta-boten/61726424

Lenke til kommentar

På tide politiet slår hardt ned på sånne som deg så kan du vurdere å sende regningen til bilforhandler etterpå siden du sier at du ikke kan gjøre noe selv

Ja la oss inderlig håpe at politiet bruker ressurser på å slå hardt ned mot folk med fult lovlig lysbruk! 

Dette minnet meg på en artikkel jeg leste for en stund tilbake: http://www.dinside.no/motor/ikke-vedta-boten/61726424

Se der ja, er vist ikke bare jeg som har hatt dette problemet, meget interessant artikkel. En ser jo og at langt flere produsenter hadde DRLene nede ved grøftelys høyde før enn nå hvor det kun er Volvo som fortsatt har det som jeg kommer på, selv volvo ser ut til å flytte de opp i hovedlys høyde nå på samtlige nye modeller og faceliften som kom ut i år av V40en. Er vel kanskje en grunn til dette da ? 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Når politiet har problemer med å se forskjellen så kan en ikke forvente at oss dødelige gjør det og kanskje det dermed burde være forbudt?

På tide politiet slår hardt ned på sånne som deg så kan du vurdere å sende regningen til bilforhandler etterpå siden du sier at du ikke kan gjøre noe selv

Ja la oss inderlig håpe at politiet bruker ressurser på å slå hardt ned mot folk med fult lovlig lysbruk! 

Lenke til kommentar

Hvis du leser posten min om igjen ser du jeg ikke påpeker at DRL er påbudt, jeg påpekte at det ikke er påbudt å ha på noe form for lys på dagtid i mange land i Europa.

Ja, men det er ganske irrelevant for påstanden om det er påbudt å ha på biler, derfor kommer newbrewfoz sitt innlegg.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat hentet ny liten bil, ligger litt over grensa i 110 sonen med en Skoda bak meg. Skal forvi en lastebil, så blinker ut og samtidig blinker Skodaen ut, og vi legger oss ut omtrent samtidig, han kanskje et halvt sekund før meg. Han holdt like fart mange km bak meg. Men i det jeg legger meg ut samtidig gasser han på maks en meter fra rompa mi og blinker med lysa en del gsnger. Holdt ikke avstand når jeg lekte med bremselyset en gang. La meg inn etterpå og så kjlrer han like fort foran meg som jeg gjorde hele veien, og en meter fra bilene foran han, også når han lå bak en bil i avkjørsele. Gud...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber rett ved siden av en vei med kollektivfelt, er mye rar kjøring der. En gjenganger er folk som skal svinge av veien til høyre og ikke sjekker blindsonen etter buss, taxi el bil og lignende. Ser ut som om de fleste bussjåførene bevisst senker farten hvis de er rett bak noen der.

I det siste har jeg sett mange som stopper i kollektivfeltet for å ta en telefon, før de kjører videre. Den dagen det kommer en politibil når det står noen der kommer jeg til å le høyt. Har også sett en lastebil stoppe der, hvorpå sjåføren gikk inn på bensinstasjonen ved siden av for å gå på do, var mer en god nok plass til å parkere en lastebil ved stasjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...