Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en opplevelse til i går..

Skulle inn i garasjen min, og der stod det jaggu en bil foran porten.

Jeg forsøkte å ringe eieren, han svarte selvsagt ikke på telefonen (jeg fant nummer via gulesider)

Så ringte jeg bymiljøetaten som kom på besøk, men for at de skal kunne fjerne noen må man jo vente på stedet inntil de er der (det er en håpløs ordning..)

De kom heldigvis ganske fort, skrev ut et gebyr og akkurat da parkeringsvakta tok opp telefonen for å ringe etter inntauing klarte eieren av bilen å komme.

Han slipper nok ikke det gebyret, for å si det sånn. Men han sparte jo ca 2500,- siden han slapp å bli taua inn.

Lenke til kommentar

Så ringte jeg bymiljøetaten som kom på besøk, men for at de skal kunne fjerne noen må man jo vente på stedet inntil de er der (det er en håpløs ordning..)

Enig. Det er slik her i Bergen og, og det suger så jævlig. Av og til er det helt ok å få overtidsbetalt for å vente på dem, men som oftest ikke. Og de bruker tid på å kontakte eier i stedet for bare å taue bilen med en gang. Hva tror de jeg gjorde den halvtimen jeg ventet på dem?

Men ellers er de greie folk her i byen. Om du ber dem følge med på spesielle gater/steder på spesielle tider gjør de gjerne det.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Parkeringsbøter og tauing må være litt skjønnsmessig tenker jeg.

Parkering så ikke store kjøretøy kommer forbi eller det blir trangt for dem, nulltolleranse. Foran porter osv, nulltolleranse. Litt over tida eller litt skeiv på en tom parkeringsplass, se det an. Osvosv

Lenke til kommentar

La meg gjette...de tre første ordene fra bileier var "jeg skulle bare..."?

Nei, her kom faktisk en bileier som beklaget seg over at han parkerte i veien. Han hadde ingen teit unnskyldning, men sa han ikke hørte telefonen da den ringte.

Han fremstod som en svært sympatisk mann som gjorde en feilvurdering ved parkering.

Ja, få høre. Hva var så viktig at han kunne tillate seg å parkere foran garasjen din?

Fotballtrening med ungen. 

Parkeringsbøter og tauing må være litt skjønnsmessig tenker jeg.

Parkering så ikke store kjøretøy kommer forbi eller det blir trangt for dem, nulltolleranse. Foran porter osv, nulltolleranse. Litt over tida eller litt skeiv på en tom parkeringsplass, se det an. Osvosv

Det brukes skjønnsmessige vurderinger for begge deler, eksempelvis skal normalt ikke en bil taues vekk med mindre den står til hinder for annen trafikk.

Lenke til kommentar

Sandnes sentrum, spesielt rundt strandgata, blir et jævla sirkus hver eneste gang det er rush. Hver gang jeg kjører der så holder jeg bare lav og jevn fart, observerer godt og ser idioter danse rundt meg.

Kan nesten kalle det for "russiske tilstander" mellom klokken 4 og 6.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Dere trenger ikke blinke på meg. Jeg skjønner godt et av nærlysa er gåent. Det er ikke vanskelig å merke. Jeg valgte ikke å skru det av. Jeg trykker ikke på en magisk knapp og skrur på venstre nærlys fordi du blinker. Jeg setter ikke på nødblink og stopper og venter på Falck for å bytte pære fordi du blinker. Bare slutt.

Blir litt latere å fikse pære når man har xenon - både fordi det er en god del vanskeligere å bytte, og fordi jeg har egentlig like god sikt framover, bare ikke ut i grøfta.

Lenke til kommentar

Dere trenger ikke blinke på meg. Jeg skjønner godt et av nærlysa er gåent. Det er ikke vanskelig å merke. Jeg valgte ikke å skru det av. Jeg trykker ikke på en magisk knapp og skrur på venstre nærlys fordi du blinker. Jeg setter ikke på nødblink og stopper og venter på Falck for å bytte pære fordi du blinker. Bare slutt.

Blir litt latere å fikse pære når man har xenon - både fordi det er en god del vanskeligere å bytte, og fordi jeg har egentlig like god sikt framover, bare ikke ut i grøfta.

Så skift den pære så slipper du å måtte irritere deg. Og nei, det er ikke så mye mer vanskelig å bytte en xenonpære, og nei du har ikke like god sikt fremover.

Hilsen medbilist som konsekvent blinker på folk som mangler eller kjører med feil lys.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vurdert å kjøre med park + grøftlys til du får det utbedret? Jeg kjører alltid med det på dagtid (importbil).

Lenke til kommentar

Vel, du har ikke lov til å starte kjøreturen uten at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand.

Det betyr at du SKAL ha to lys foran, enten nærlys eller tåkelys.

Underveis skal bilen være i forsvarlig stand, og man bør bytte pære så snart som mulig.

Å starte ny kjøretur uten å ha byttet pæra er selvsagt ikke lov.

Lenke til kommentar

Tror du at alle som blinker gjør det for å irritere deg?

Jeg nevnte vel aldri at det var irriterende. Jeg ser bare ikke nytten i det for har noen en gåen pære er det som regel noe man merker selv uten å måtte bli påpekt på det, som er det eneste jeg ville fram til egentlig.

Lenke til kommentar

Du hørtes ganske så irritert ut i ditt innlegg :)

Fremdeles mange biler som ikke har kjørecomputer som gir beskjed når en pære er gåen.

Bilistene blinker for å hjelpe deg, synes du heller bør takke og bukke til dine medtrafikanter og kanskje jobbe litt med å få bukt på latskapen din.

Endret av Bond007
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...