Snylter Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Onsdag kveld møtte jeg på en sjåfør fra Peppes Pizza som spilte pokemon mens han kjørte. Jeg meldte selvsagt fra til Peppes, men har foreløpig ikke fått tilbakemelding derfra som jeg ba om. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Onsdag kveld møtte jeg på en sjåfør fra Peppes Pizza som spilte pokemon mens han kjørte.Jeg meldte selvsagt fra til Peppes, men har foreløpig ikke fått tilbakemelding derfra som jeg ba om. Peppesjåførens tilbakemelding: "Noen av oss har hoder som kjører bedre når man kan gjøre noe hjernedødt ved siden av, men hvis noen føler seg støtt av dette så beklager jeg og avslutter spillingen" 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Kjørte på motorveien i Åsane i dag. Fin vei, men "bare" 80 km/t. Jeg kjører i 100 (ja, jeg vet, fy fy). Men, det som enda verre var, var at en godt voksen kar i en Audi A6 tailgatet meg maks 1 meter fra baken min. Da jeg skiftet til høyre felt suste han forbi i en voldsom fart (tipper han kom opp i 150 relativt raskt, men var ingen RS6 tror jeg). Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Da jeg skiftet til høyre felt suste han forbi i en voldsom fart Så, du lå og putret i venstre felt ...? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hvis 100 i 80 er "å putre", så skrev han at han gjorde det ja. 3 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Siden politikerne her hjemme ikke får ut fingeren med å fjerne det siste lyskrysset som er en flaskehals i morgentrafikken, så er det stillestående kø i den eneste strekningen med 80 her i kommunen hver eneste morgen etter 07:30. For lokalkjente er dette Åsgårdstrandsveien fra Gauterød til Presterødkrysset inn mot Tønsberg sentrum. Midt på denne strekka er det mange hver dag som finner ut at de ikke har tid til å stå et kvarter i kø, og de blinker ut og snur ved å stikke nesa ut i motgående felt, rygge tilbake og gjenta et par ganger. Senest i dag var det en som ikke sjekket godt nok om det var klart, og en bil som kommer imot i 80-sona måtte bremse kraftig og stoppe helt opp for at ikke det skulle bli sammenstøt. Det er ikke hel gul linje på dette stedet, men regner med at slikt likevel kvalifiserer til inndragelse av førerkortet? Alternativet til å stå i denne køen er desverre å kjøre gjennom et boligområde med 30-sone og en haug av unger på vei til skolen, uten vei/sykkelsti, og mange prøver å ta igjen tapt tid ved å gi på til 50-60 mellom fartsdumpene. Her er også mange syklister på vei til jobb, samt buss med stopp i begge retninger og 3 avganger i timen hver vei, i tillegg til stikkveier på begge sider. Det er mildt sagt uoversiktelig, og mange kjører til og med forbi bussen mens den står og tar på passasjerer. UP hadde laserkontroll her en morgen og ga forelegg til 19 mennesker på en times tid. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Onsdag kveld møtte jeg på en sjåfør fra Peppes Pizza som spilte pokemon mens han kjørte. Jeg meldte selvsagt fra til Peppes, men har foreløpig ikke fått tilbakemelding derfra som jeg ba om. Fikk en snapchat-video her om dagen av noen folk som kjørte seg en tur, med sjåføren som spilte Pokemon GO. Hvorfor eier ikke folk vet? Skjønner de ikke at det kan skape farlige situasjoner for seg selv og andre? Hadde jeg sittet på med noen som spilte Pokemon GO eller andre ting på telefonen sin hadde jeg bedt dem om å slutte, eller bedt sjåføren stoppe på siden slik at jeg heller kan ta buss. Endret 29. august 2016 av m20k Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hvis 100 i 80 er "å putre", så skrev han at han gjorde det ja. Mange her inne har jo forfektet at man skal pelle seg ut av venstrefeltet om noen vil forbi, helt uavhengig av hvordan hastigheten er i forhold til fartsgrensen. AtW Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Da jeg skiftet til høyre felt suste han forbi i en voldsom fart Så, du lå og putret i venstre felt ...? Hadde biler forran meg, er litt vanskelig å kjøre igjennom dem :-) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Hvis 100 i 80 er "å putre", så skrev han at han gjorde det ja. Mange her inne har jo forfektet at man skal pelle seg ut av venstrefeltet om noen vil forbi, helt uavhengig av hvordan hastigheten er i forhold til fartsgrensen. AtW Ja, du kan ligge i 150 i 80 sonen, men kommer det noen bak så har du å komme deg over i høyre felt så fort du kan Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Til syvende og sist så handler venstre fil om å minimere filbytte for deg og dine medtrafikanter. Om du kjører i 100 i 80-sonen, og høyre fil er stappet med folk som kjører fartsgrensen, så må du for all del bare holde venstre fil og evt. slippe forbi en bil eller to i blant. Du kan godt "putre" i venstre fil, så lenge du kjører fortere enn noen i høyre fil. Det å holde fartsgrensen eller kjøre over fartsgrensen er aldri en unnskyldning for å være et hinder i trafikken, fordi du enkelt og greit fremprovoserer farlige situasjoner. La politiet ta fartssyndere. Endret 29. august 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Når vi tømmer søppel er det ofte vi begynner å kjøre igjen men biler skal kjøre rundt og vi må bremse. Er ikke vanskelig å skjønne vi begynner å kjøre når vi både blinker og fyren hopper bakpå. Idag begynte vi å kjøre, en bil holder på å kjøre forbi, legger seg inn igjen halvveis, og gasser på og prøver å komme seg forbi. Men måtte bråbremse for han holdt på å komme på motsatt del av en trafikkøy og kom bil imot. Det verste? Dette var midt i rushen midt i sentrum i en 30 sone... Holdt på å hoppe av og spørre hvorfor han har så jævlig dårlig tid at han skal risikere flere liv... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Nå er jeg akkurat hjemme etter en nestenulykke.. Kjenner det pumper en del ekstra fortsatt, jeg er forbanna og jævlig glad jeg klarte å avverge ulykken. Motparten forstod vel ikke hva han gjorde en gang, jeg burde gitt fyren bank men lot det være.. Her er saken, jeg var på vei hjem fra jobb.. Kjørte opp Sandakerveien for å komme meg ut på Ring3 https://www.google.no/maps/@59.9530693,10.768862,119m/data=!3m1!1e3?hl=en På Ring3 ligger en buss, han har ikke lagt seg i den bussfila som går rett inn på påkjøringsfila men er altså ute på selve Ring3. Rett etter trafikkøya vrenger jævelen over sperrelinja og er centimetre fra å vrake bilen min.. Han skulle nemlig stoppe på bussholdeplassen (som også idiotisk nok er i påkjøringsfeltet!) Jævla idiot av en bussjåfør! Jeg har selvsagt ringt inn en klage, og supplert med en skriftlig klage. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Det bussfeltet der er livsfarlig. Jeg hadde en buss som begynte å kjøre med en gang etter at blinklysene var på, slik at jeg allerede var parallelt med bussen innen det den skulle kjøre på veien. Hadde ikke jeg gitt full gass og lagt meg en halv meter i andre fil så hadde jeg fått en buss i høyre side av bilen min og trolig fått skylden også. Det er en av årsakene til at jeg sverger på dashkamera. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Til syvende og sist så handler venstre fil om å minimere filbytte for deg og dine medtrafikanter. Om du kjører i 100 i 80-sonen, og høyre fil er stappet med folk som kjører fartsgrensen, så må du for all del bare holde venstre fil og evt. slippe forbi en bil eller to i blant. Du kan godt "putre" i venstre fil, så lenge du kjører fortere enn noen i høyre fil. Det å holde fartsgrensen eller kjøre over fartsgrensen er aldri en unnskyldning for å være et hinder i trafikken, fordi du enkelt og greit fremprovoserer farlige situasjoner. La politiet ta fartssyndere. Folk må ta ansvar for egne farlige situasjoner, at noen kjører foran deg er ingen unnskyldning, la politiet ta seg folk som er i veien i venstre felt. Personlig mener jeg man ikke kan klage om folk kjører fartsgrensen, man kan irritere seg litt i egen bil, men jeg tviler på at man har dekning for at vedkommende har brutt loven, og man har ikke noe å sutre høylytt over. AtW 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Nei for all del så har ikke de bak deg lov til å klage om du kjører fartsgrensen, men om du kjører fartsgrensen i venstre fil og det står 3 tyske SUVer og stanger i ræva di, så er det bedre for alle om du omsider lar de få kjøre forbi på tryggest mulig måte. Å kjøre trygt handler om å minimere risiko, og da må man gjøre noen kompromiss for de som ikke følger lovverket. 2 Lenke til kommentar
Orbis Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Alle historiene til Poopadoop fra søppelbiler har fått meg tl å tenke på en episode jeg opplevde for mange år siden, tror kanskje jeg var 10-11år. Jeg og en venninne var på vei hjem til henne. Hun bodde langs en hovedvei hvor sykkelstien er på motsatt side av veien og det ikke en noen fotgjengerfelt i nærheten. Så hver gang vi skulle til henne, måtte vi vente på at det skulle bli klart til å krysse veien. Var vi heldige så var det noen som stoppet for å slippe oss over. En dag når vi sto der og ventet så kom det en søppelbil, han stoppet for å slippe oss over. Vi begynte å gå over, når vi var foran han, ca en halvmeter fra enden av bilen så kom en bil i overkant høy fart forbi som sikkert trodde han stoppet for å hente søppel. Forståelig nok. Men det går ann å kjøre litt forsiktig når du kjører forbi en stillestående bil du ikke kan se rundt 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 (endret) Det Orbis beskriver skjer omtrent hver gang jeg må stoppe ved fotgjengerfeltet fra Rådalen før rundkjøringen på flyplassenveien ved Lagunen. Kommer alltid en idiot bak som ligger i det andre feltet og bare går ut i fra at jeg har stoppet på grunn av kø inn mot rundkjøringen. Tips: Om en lastebil stopper kan det hende det er noe foran den du ikke ser... Endret 30. august 2016 av Sexylubb1 3 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Det gjelder egentlig alt man skal passere. Men dess mindre oversikt, dess mindre fart.Har jeg sjansen, så sperrer jeg begge felt, hvis det er det. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Alle historiene til Poopadoop fra søppelbiler har fått meg tl å tenke på en episode jeg opplevde for mange år siden, tror kanskje jeg var 10-11år. Jeg og en venninne var på vei hjem til henne. Hun bodde langs en hovedvei hvor sykkelstien er på motsatt side av veien og det ikke en noen fotgjengerfelt i nærheten. Så hver gang vi skulle til henne, måtte vi vente på at det skulle bli klart til å krysse veien. Var vi heldige så var det noen som stoppet for å slippe oss over. En dag når vi sto der og ventet så kom det en søppelbil, han stoppet for å slippe oss over. Vi begynte å gå over, når vi var foran han, ca en halvmeter fra enden av bilen så kom en bil i overkant høy fart forbi som sikkert trodde han stoppet for å hente søppel. Forståelig nok. Men det går ann å kjøre litt forsiktig når du kjører forbi en stillestående bil du ikke kan se rundt Også noe vi plages av. Vi kommer over veien skjult bak bilen, busker, hekker osv. De store oransje lampene på taket betyr vi jobber og man skal passe på litt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå