Dubious Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Kjører du lastebil Dubious siden du vet det så godt? De siste tre renovasjonsselskspene jeg hsr jobbet for har ikke hatt annet enn automat de siste ti årene. Noen ganger ja, har 3 stykk på firmaet og alle 3 er manuelle og de er ikke så gamle og jeg vet ikke noe, så lenge ingen kan komme med statistikk på det og jeg vet vi skulle slutte med denne diskusjonen, men nå ble jeg spurt.. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Hvor gamle og hvilke typer bil? Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Men nå er det like stor fare der som å åpne en brus, spise en burger, bruke gps, bytte radiokanal osv, da alt dette tar øya bortNår du spiser burger eller åpner en brus kan du beholde øynene på veien om du ikke er evneveik. Søler du derimot brusen eller mister burgeren på gulvet begynner det å bli meget distraherende. Å skifte radiokanal i en ikke-veteran er noe man kan gjøre uten å kaste mer enn et 0,5sek blikk på anlegget eller i instrumentpanelet, like farlig som å sjekke speedometeret. Du kan argumentere så mye du vil, men argumentene dine bærer null vekt når seriøs forskning sier noe annet. Ja, å snakke i telefonen eller med medpassasjer er distraherende til en viss grad, det samme er hylende unger i baksetet. Men ingenting endrer det faktum at å bruke telefonen(uten bilintegrering) for å lete frem en kontakt, lese en melding eller tekste er livsfarlig og faktisk kan unngås med største enkelhet. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Hvor gamle og hvilke typer bil? Sikkert sølvgrå Passat, minimum 10 år gammel. Mer irritert over de som ligger under 90 (i 90 sonen) når det er ett felt, men når det plutselig er 2 felt og det går an å kjøre forbi så ligger de i 100+ Det er reservert en spesiell varm plass i helvete for slike sjåfører. Som regel er det for dumme til å bruke CC. Sikkert samme gjengen som spiser på Egon. Folk som ikke gidder å bruke blinklys i rundkjøring! ... og samtidig legger seg til venstre når de skal rett frem i rundkjøringen. Stemmer for førerkortinndragelse! Endret 25. august 2016 av Gavekort Flettet trippelpost Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Har en rundkjøring her hvor det er rett frem og til høyre. Trafikkavviklingen hadde vært bedre om de som skulle rett frem hadde lagt seg til venstre slik at de som skulle av første avkjøring lå til høyre. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Har en rundkjøring her hvor det er rett frem og til høyre. Trafikkavviklingen hadde vært bedre om de som skulle rett frem hadde lagt seg til venstre slik at de som skulle av første avkjøring lå til høyre. Da burde den rundkjøringen vært merket spesielt. Kontakt Statens Vegvesen Endret 25. august 2016 av Misantropen Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Jeg selv plasserer meg alltid til venstre og med resultat at en eller annen "noldus" som har lagt seg til høyre blir pottesur og blinker med lys og det som er . Men rundkjøringer er det mange som sliter med. Folk som kutter rundkjøringer er noe herk det også. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Går det an å få satt opp skilt i trange gater der folk parkerer, og gjerne som noen jævla nek slik at hverken vi eller ambulanse ihvertfall brannbil, kommer forbi? Eller driter SVV/kommunen i det? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Tror dem driter fullstendig i det... her hos meg er det kaos grunna arbeid med vannledninger m.m. Så har folk som parkerer rett ovafor parking mi så er noe herk når jeg kommer med hengere eller driver med bilarbeid nå. Har også parkering i kryss også. Så er så koz å komme frem her. Endret 25. august 2016 av Rolf_X Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 På private områder, f.eks inne i borettslag, kan man sette opp egne skilt, forutsatt at man ikke bruker fargene på offentlige skilt. Lenke til kommentar
eiik Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Jeg selv plasserer meg alltid til venstre og med resultat at en eller annen "noldus" som har lagt seg til høyre blir pottesur og blinker med lys og det som er . Men rundkjøringer er det mange som sliter med. Folk som kutter rundkjøringer er noe herk det også. Ligger du i venstre felt i rundkjøringen, og så avskjærer du de i høyrefeltet når du skal ut? Hvis det er tilfellet, og at du da bryter vikeplikten overfor de i høyrefeltet, er det ikke rart at andre blir sure. 5 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Er forsatt litt satt ut her over en gammel mann med henger. Står og tømmer søppel med søppelbilen på en rett vei som er mer enn bred nok, og han tør ikke kjøre. Er 50 eller 40 og lite trafikk og gooood oversikt. Når han endelig kjører rundt brøler 60 åringen ut vinduet "HVA ER DET HER FOR NOE SLAGS PARKERING" og kjører videre i det jeg høylytt svarer "Hvordan tror du ellers vi skal få tømt søpla? Herregud!"... Vi stod stille i maks et minutt og har aldri opplevd makan... Endret 25. august 2016 av Poopadoop Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Har en rundkjøring her hvor det er rett frem og til høyre. Trafikkavviklingen hadde vært bedre om de som skulle rett frem hadde lagt seg til venstre slik at de som skulle av første avkjøring lå til høyre. Her i byen tok noen kontakt med Vegvesenet slik at det ble satt opp skilt foran rundkjøringene, og effekten var umiddelbar. Det er fortsatt noen som ikke helt vet hvor de skal, men de er et lite mindretall. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Er forsatt litt satt ut her over en gammel mann med henger. Står og tømmer søppel med søppelbilen på en rett vei som er mer enn bred nok, og han tør ikke kjøre. Er 50 eller 40 og lite trafikk og gooood oversikt. Når han endelig kjører rundt brøler 60 åringen ut vinduet "HVA ER DET HER FOR NOE SLAGS PARKERING" og kjører videre i det jeg høylytt svarer "Hvordan tror du ellers vi skal få tømt søpla? Herregud!"... Vi stod stille i maks et minutt og har aldri opplevd makan... Opplever dette jævlig ofte når jeg må stoppe på litt trange steder selv. Mange har et ekstremt dårlig forhold til bredden på kjøretøyene sine. (Utenom svingen i Fjøsangerveien etter krysset på Danmarksplass retning syd. Her kutter alle svingen i alle felt uavhengig av hvem de kjører ved siden av). Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Jeg selv plasserer meg alltid til venstre og med resultat at en eller annen "noldus" som har lagt seg til høyre blir pottesur og blinker med lys og det som er . Men rundkjøringer er det mange som sliter med. Folk som kutter rundkjøringer er noe herk det også. Ligger du i venstre felt i rundkjøringen, og så avskjærer du de i høyrefeltet når du skal ut? Hvis det er tilfellet, og at du da bryter vikeplikten overfor de i høyrefeltet, er det ikke rart at andre blir sure. Ligger man til høyre signaliserer man egentlig med feltplassering at man skal av første avkjøring til høyre. At man ikke skjønner det viser at man ikke har trafikkforståelse. Dette er vel og merke rundkjøring med 2 avkjøringer. Er det flere så er det noe annet. Endret 25. august 2016 av Rolf_X Lenke til kommentar
eiik Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Jeg selv plasserer meg alltid til venstre og med resultat at en eller annen "noldus" som har lagt seg til høyre blir pottesur og blinker med lys og det som er . Men rundkjøringer er det mange som sliter med. Folk som kutter rundkjøringer er noe herk det også. Ligger du i venstre felt i rundkjøringen, og så avskjærer du de i høyrefeltet når du skal ut? Hvis det er tilfellet, og at du da bryter vikeplikten overfor de i høyrefeltet, er det ikke rart at andre blir sure. Ligger man til høyre signaliserer man egentlig med feltplassering at man skal av første avkjøring til høyre. At man ikke skjønner det viser at man ikke har trafikkforståelse. Dette er vel og merke rundkjøring med 2 avkjøringer. Er det flere så er det noe annet. Det at de mangler trafikkforståelse gir deg ikke rett til å avskjære dem. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Kaller det ikke å avskjære når noldusene stopper med plassering til høyre og man passerer dem uten problemer på venstre side uten at det skaper problemer. Legger meg ikke feil fordi andre gjør det så enkelt er det. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Ligger man til høyre signaliserer man egentlig med feltplassering at man skal av første avkjøring til høyre. At man ikke skjønner det viser at man ikke har trafikkforståelse. Dette er vel og merke rundkjøring med 2 avkjøringer. Er det flere så er det noe annet. Ligger man til høyre i en rundkjøring, ungår man vikeplikt ved feltskifte. Sånn bortsett fra det, er det nok samme faen. Dog, de som ikke følger med når de svinger ut fra indre felt er skumle. 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 (endret) Kjørte inn mot denne rundkjøringa i dag, skulle rett frem mot Fetsund, forbi første avkjøring. Lett trafikk, og bremset ned før rundkjøringen. Bak meg kjører en Hiace, som gasser på i innerste felt i rundkjøringa og tuter på meg som ligger i høyre felt i det vi skal ut av rundkjøringen. Jeg irriterer meg over "lokale rundkjøringregler." De har nesten gitt meg ny MC/Bil ved flere anledninger, synd for andre at jeg er så grei. Er det ikke skiltet/merket kjørefelt i en rundkjøring som dette, velger jeg alltid høyre felt når jeg skal rett frem, med mindre all trafikk i høyrefeltet står stille (og skal til høyre). Endret 26. august 2016 av steinrawr 1 Lenke til kommentar
hightow Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Nå har jaggu feieren vært ute i boligområdet vårt også, snakkende i mobiltelefon mens han rygger. Hvem i all verden er det en feier trenger å snakke med mens han kjører til jobb? Fei pipa mi, og ferdig med det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå