John Abrahamsen Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Folk som skal bruke et halvt år på å komme opp i fart. Ut av rundkjøringer og avkjøringer osv er det flatt jern i 2.gir, ikke 1/3 gass i 5 gir . Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Er også irritert på de som blir helt paralysert når de ser en politibil. Stopper opp og tør ikke kjøre en meter til....i frykt for å gjøre noe ulovlig. Men det er veldig gøy å se politibiler kjøre på E18. Laaaaang kø og helt foran en liten hvit personbil med "Politi"-logo på. :!: 1 Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Men det er veldig gøy å se politibiler kjøre på E18. Laaaaang kø og helt foran en liten hvit personbil med "Politi"-logo på. :!: Vel... Politiet gjør det iblant for å provosere frem lovbrudd som farlige forbikjøringer og brudd på fartsgrensen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Her nede er det vel heller for å ikke få dårlig PR. (Hadde politiet kjørt 93 i 80-sona hadde det GARANTERT blitt førstesideoppslag i lokal-avisa her.) Var faktisk en som kom i avisa etter å ha blitt stoppa i 88 på motorveien. Normal/gjennomsnitts-farta på E18 i grimstad/arendal området er ca. 90km/t i 80-sonene. (93km/t etter vegvesenets målinger). Når politiet da skal kjøre rundt som et godt eksempel så blir det kø. SKIKKELIG kø! Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Kjørte forbi en politibil på motorveien en gang. Politibilen lå i 95, og jeg skled rolig forbi i 100. Tok sin tid å komme forbi, men det gikk til slutt. Så var det bare å komme seg på litt avstand før jeg rolig økte tilbake til marsjfart 120 km/t igjen Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Der har du meg. Rygga ut fra en parkeringsplass da jeg så en politibil, følte meg rimelig beskuet og stoppet derfor opp, trippelsjekka det meste før jeg rygga helt ut, men følte at noe var galt, så *wups*, b e l t e t. Nå tror jeg ikke at fyren i politibilen så spesielt på meg, var vel heller min paranoia som ga utslag. Det er ikke påbudt å bruke sikkerhetsbelte når du rygger, kun når du kjører fremover. Dette fordi det skal være mulig å snu seg skikkelig. Endret 1. august 2004 av Jon@s Lenke til kommentar
atrax Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Team Trafikks sjåfører i Trondheim har visst funnet på en lek som går ut på å kjøre bussene så nær fortauskanten som mulig, og prøve å sneie fotgjengere med det høyre speilet. Helt sant! Andre som kjenner fenomenet? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Kjørte forbi en politibil på motorveien en gang. Politibilen lå i 95, og jeg skled rolig forbi i 100. Tok sin tid å komme forbi, men det gikk til slutt. Så var det bare å komme seg på litt avstand før jeg rolig økte tilbake til marsjfart 120 km/t igjen Kjørte fra Levanger en sommerdag i 1999, da lå jeg og koste meg med en snill fart på motorvein 100kmt ganske nøyaktig. Da så jeg en politibil bak med av typen med UP på siden, han kjørte forbi og forsvant Team Trafikks sjåfører i Trondheim har visst funnet på en lek som går ut på å kjøre bussene så nær fortauskanten som mulig, og prøve å sneie fotgjengere med det høyre speilet. Helt sant!Andre som kjenner fenomenet? Tror de prøver å ta oss bilistene noen ganger også . Dyktige sjåfører men en smule arogant. Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) For noen dager siden opplevde jeg noe virkelig hårreisende i trondheimstrafikken. Jeg og 7 andre kompiser (fordelt på 2 biler og 1 scooter) skulle til hestsjøen for å bade og grille. Turen startet fra Nardoområdet og gikk da ut på omkjøringsveien nedover moholtlia før vi svingte av mot byåsen helt i enden ved "trafikkmaskina" der. jeg kjørte først, og fant ut at vi måtte stoppe på bussholdeplassen rett etter rundkjøringa i enden av Tempeveien. Da troppene igjen var samlet blinket vi oss ut og kjørte rolig avgårde. Det ble litt klabb og babb for de som kjørte ut etter meg og en rød Honda HRV med påskriften "Trygghetsalarm" måtte delvis stoppe for å slippe fram den andre bilen i følget. Ingenting dramatisk, bare en liten misforståelse. Turen gikk da over brua og oppover mot kroppanmarka og "gammelveien". Trygghetsalarmbilen hadde nå kjørt forbi den bakerste bilen i følget og lå nå bak meg og scooteren. Det skal nevnes at denne scooteren er langt fra original og klarer godt over tillat hastighet. Trygghetsalarmbilen kjørte forbi scooteren rett før avkjøringa mot kroppanmarka og var da rett bak meg. Jeg kjørte rolig i ca 10km/t over fartsgrensa. trygghetsalarmbilen krøp nærmere og nærmere, til slutt lå den ikke mer enn ca 2 meter fra støtfangeren min. Jeg tappa forsiktig borti bremsepedalen et par ganger for å få han til å ligge litt lenger bak. Da sjåføren ikke engang enset dette trampa jeg rett og slett inn bremsepedalen. Han i trygghetsalarmbilen klarte jo såvidt å unnga å treffe meg, men begynte å tute, vifte med armene og blinke med langlysene. Det hører med til historien at han holdt litt lenger avstand etter dette... I noen få sekunder. Straks var han oppe i ræva mi igjen. Og jeg bremsa enda mer og enda raskere. Det var nådestøtet, det må rett og slett ha kokt over for fyren. Han tuta enda mer, begynte å rekke finger og blinke enda mer med lysene. Jeg fulgte med litt i speilet og kunne se at han fikla fram ei notsiblokk og skrev ned noe, sikkert bilnummeret mitt. Nå var jeg igjen kommet opp i marsjfart (fartsgrense +10). Da la han seg ut (dette var rett ved en bakketopp), slo på nødblinken og holdt inn hornet hele veien til han klarte å komme seg forbi. Han svingte så inn rett foran meg og begynte å bremse ned. Jeg holdt god avstand og hadde ingen problemer med det. Da vi nådde rundkjøringa på toppen ved avkjøringa til sjetnemarka hadde vi nesten joggefart. Jeg holdt meg ca 2-3 billengder bak og kjørte helt normalt. Vi kjørte så og si rett fram i rundkjøringa, mot biltema, fordi vi ikke helt visste veien til hestsjøen. Det gjorde trygghetsalarmbilen også. Så bare på pur faen la meg jeg ut i det andre feltet der veien utvidet seg og skled rolig forbi. Da la han seg inn bak meg og fulgte etter. Vi svingte så til høyre i krysset ved biltema. Og jommen, han fulgte fortsatt etter. Jeg først, så trygghetsalarmbilen og til slutt kameratene mine i den andre bilen og scooteren. Kameraten min som kjørte den andre bilen la seg ut og kjørte forbi trygghetsalarmbilen før bomstasjonen og la seg inn mellom meg og den. Det må ha provosert enda mer, for da skulle kisten skrive ned nummeret på den bilen også! Vi svingte opp mot rosten (eller hva det er det heter der maskinagentur ligger). Bilen fulgte fortsatt etter. Bare for å sjekke om han ville prate med meg svingte jeg av til en av bensinstasjonene vi passerte, men nei, han bare fortsatte. Vi kjørte mot bjørndalsbrua og så da at han kjørte oppover mot avkjøringa til sjetnemarka igjen. Det var altså tydelig at han fulgte etter oss med hensikt. Jeg kan ikke helt se hvordan jeg og mine kamerater kan ha klart å provosere han så sinnsykt mye. Og den grisekjøringen har jeg ikke sett maken til. Den forbikjøringa han tok ved bakketoppen var direkte stygg og uforsvarlig. Jeg fikk tatt nummeret på bilen, men har enda ikke klart å komme i kontakt med sjefen for disse trygghetsalarmbilene. Så hvis noen har noen tips om hvem jeg skal snakke med så skrik ut! Sjefen til han som kjørte fortjener å høre hvordan de ansatte oppfører seg i trafikken. Beklager den lange historien, vet slikt ikke egner seg på et forum Endret 3. august 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Tryghetsalarmen er komune saker. Ta kontakt med hjemmesykepleien eller noen av folka der, de vet hvem og når. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Helt sykt.. Kom i dag i fra byen med lastebil, bare trekkvognen.. så kom jeg bak 2 biler, der den fremste var sinken... holdt 60 i 80 sonen. Så kom vi på en bakketopp, og jeg ser jo først om det er klart fremover for andre biler, noe som det var.. så jeg blinket meg ut og trødde på. til 95, som er fartsperren, plutselig spretter den andre bilen ut og skal forbi.. tror jeg var 1 m bak han da han gjorde.. det.. desverre hadde jeg ikke kompressorhorn.. for da skulle han få hørt meg.. Er sånne som gjør forbikjøringer farlige.. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Folk som sier at parkeringsvakter burde bort når en unge drukner på stranda og ambulansen ikke kommer frem fordi folk parkerte i hytt og pine i veien ned dit (hvor det var forbudt). Ungen omkom. Var der. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Men det er veldig gøy å se politibiler kjøre på E18. Laaaaang kø og helt foran en liten hvit personbil med "Politi"-logo på. :!: Vel... Politiet gjør det iblant for å provosere frem lovbrudd som farlige forbikjøringer og brudd på fartsgrensen. Det er jo ganske hårreisende. Kan jeg spørre hvordan du vet det? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Men det er veldig gøy å se politibiler kjøre på E18. Laaaaang kø og helt foran en liten hvit personbil med "Politi"-logo på. :!: Vel... Politiet gjør det iblant for å provosere frem lovbrudd som farlige forbikjøringer og brudd på fartsgrensen. Det er jo ganske hårreisende. Kan jeg spørre hvordan du vet det? Det er nok ikke for å provosere fram lovbrudd, politiet ligger som regel litt under fartsgrensa for at folk skal lettere komme forbi dem, men det som ingen skjønner er at politiet ikke gidder å stoppe deg fordi du kjører i 100 i 90-sone f.eks. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Men det er veldig gøy å se politibiler kjøre på E18. Laaaaang kø og helt foran en liten hvit personbil med "Politi"-logo på. :!: Vel... Politiet gjør det iblant for å provosere frem lovbrudd som farlige forbikjøringer og brudd på fartsgrensen. Det er jo ganske hårreisende. Kan jeg spørre hvordan du vet det? Det er nok ikke for å provosere fram lovbrudd, politiet ligger som regel litt under fartsgrensa for at folk skal lettere komme forbi dem, men det som ingen skjønner er at politiet ikke gidder å stoppe deg fordi du kjører i 100 i 90-sone f.eks. Det var jo en mye mer sympatisk tolkning, men stiller deg det samme spørsmålet om hvordan du vet det. Er selv en som gjerne stiller meg bak i køen bak en Onkel, men skulle så gjerne ha kjørt forbi Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Men det er veldig gøy å se politibiler kjøre på E18. Laaaaang kø og helt foran en liten hvit personbil med "Politi"-logo på. :!: Vel... Politiet gjør det iblant for å provosere frem lovbrudd som farlige forbikjøringer og brudd på fartsgrensen. Det er jo ganske hårreisende. Kan jeg spørre hvordan du vet det? Det er nok ikke for å provosere fram lovbrudd, politiet ligger som regel litt under fartsgrensa for at folk skal lettere komme forbi dem, men det som ingen skjønner er at politiet ikke gidder å stoppe deg fordi du kjører i 100 i 90-sone f.eks. Det var jo en mye mer sympatisk tolkning, men stiller deg det samme spørsmålet om hvordan du vet det. Er selv en som gjerne stiller meg bak i køen bak en Onkel, men skulle så gjerne ha kjørt forbi Kan jo ikke si at jeg VET det for sikkert, men jeg har mange ganger kjørt forbi en politibil i 105 ca i 90-sona uten at de har gjort no særlig annet enn å se til siden når jeg farer forbi. Så derfor regner jeg med at de ikke pleier å gjøre no med det. Men det kan jo være at politiet her på romerike er slappe da, har møtt politibiler når jeg har holdt 90 i 60-soner osv.... Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 **overdreven quoting fjernet** Ok, det er uansett en god indikasjon for hvordan de takler sånne ting Men er litt nysgjerrig på hvilke erfaringer Opus har gjort seg her, også. I praksis får jeg inntrykk av at de fleste holder seg opptil 10+ over fartsgrensen på 80-, 90- og 100-grenser uten å få bøter. Det kan jo være pga. variabel speedometer misvisning eller no, at politiet aksepterer dette. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Det er vel mest på grun av missvisning på speedometret. Men det skal vist være lit arbeid med å utferdige forenkla forelegg da, så det kan jo hende at de ikke orker . Ellers så er det slik st politiet som er i trafikken luker ut værstingene som kjører villt og ikke har kontroll? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Ja der har vi en sak som har irritert meg grenseløst helt siden jeg fikk moped! (Eller.. siden jeg fikk en moped hvor speedometeret fungerte da...) Misvisninga på speedometeret. Hva er vitsen? Eneste man oppnår er at bilister (osv) må gjette seg fram til hvilken fart de egentlig holder. I tillegg så har mange biler forskjellig misvisning. En bil viser kanskje 2km for mye mens en annen viser 8 for mye. Om disse kommer etter hverandre på veien kan det fort bli irritasjon. Selv politiet sier jo at den misvisninga er helt unødvendig. Endret 6. august 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Ja der har vi en sak som har irritert meg grenseløst helt siden jeg fikk moped! (Eller.. siden jeg fikk en moped hvor speedometeret fungerte da...) Misvisninga på speedometeret. Hva er vitsen? Eneste man oppnår er at bilister (osv) må gjette seg fram til hvilken fart de egentlig holder. I tillegg så har mange biler forskjellig misvisning. En bil viser kanskje 2km for mye mens en annen viser 8 for mye. Om disse kommer etter hverandre på veien kan det fort bli irritasjon. Selv politiet sier jo at den misvisninga er helt unødvendig. Men når det gjelder missvisning så er det jo bare å dra til naf og måle hvilken hastighet du har i eks 20, 50 , 70, 80, 90, 100. Har gjor dette og synes det er verdt det. På pappa sin bil er det en differanse på 2kmt på alle målte hastigheter 70 på speedometer = 68kmt virkelig, ganske bra, til med så kjører jeg i 86 og bilen går virkelig i 80. Så jeg anbefaler å få sjekket dette for da vet man hvor fort man selv kjører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå