Gazer75 Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november (endret) Då var tida for feil bruk av tåkelys i gang att. Fattar ikkje at det ikkje kan kome eit system som automatisk slår slike av når bilen køyrer over 30km/t. Kan få bot på 3900kr for feil bruk av lys som dette er. Ein anna uting er alle nye bilar med LED striper og anna "bling" i front. Det er unødvendig og gir berre meir motlys for motgåande trafikk. Endret 14. november av Gazer75 3 Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november (endret) syns det også er ubehagelig med lange tynne lys som går over hele bredden på bilen (bak og eller foran). Føler ofte at blir blendet. Endret 13. november av spetter Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Jammen bra at el-bilen får sparken fra å benytte kollektivfeltet. Det har vært en dynamisk,"gir du noen en lillefinger vil de jobbe for å få hele hånda." Det ble gitt en gratisbillett til el-bilister med å ta seg til rette.. Dette viste seg i kjøreadferden etterhvert. Tesla kjøring kan man sikkert kalle det selv om det blir litt unyansert. Ser jeg noen som gir totalt f.. i blinklys, ser jeg noen som kaster seg inn foran noen, for å spare et par billengder, inn i en avkjøring eller lignende.. Da ser jeg spent etter hvilken type bil det er og det slår sjelden feil. Begynner på El og slutter på bil.. I Oslo hvor jeg ferdes. 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november Sovna skrev (9 timer siden): Jammen bra at el-bilen får sparken fra å benytte kollektivfeltet. Det har vært en dynamisk,"gir du noen en lillefinger vil de jobbe for å få hele hånda." Det ble gitt en gratisbillett til el-bilister med å ta seg til rette.. Dette viste seg i kjøreadferden etterhvert. Tesla kjøring kan man sikkert kalle det selv om det blir litt unyansert. Ser jeg noen som gir totalt f.. i blinklys, ser jeg noen som kaster seg inn foran noen, for å spare et par billengder, inn i en avkjøring eller lignende.. Da ser jeg spent etter hvilken type bil det er og det slår sjelden feil. Begynner på El og slutter på bil.. I Oslo hvor jeg ferdes. Hanhijnn skrev (20 timer siden): Det går på misunnelse og en misforstått urettferdighetsfølelse. Ikke fornuft og fakta. Og elbilhaterne har plantet disse feilaktige påstandene så hardt og så lenge at folk flest tror på de. Tok ikke lange tiden 😉 Misunnelse, misforstått urettferdighetsfølelse og elbilhat. Kom som bestilt. Skulle ønske vi kunne tenke kapasitet istedet for å henge oss på tåpelige fordommer som dette, nesten alle biler som er solgt i år er elbiler og andelen har vært størst i flere år på rad. Nå mener ikke jeg at det MÅ være elbiler, men gjerne samkjøring - uansett drivstoff. Om det er elbiler så blir ihvertfall feltet brukt, og jeg kommer raskere frem i hovedfeltet. Det at biler med 2 eller 3 passasjerer ikke får bruke kollektivfeltet går negativt utover alle på veien. Det er kun 13% av bilene som reiser fra Asker som skal inn til Oslo, så derfor vil de ikke flette inn i hovedfeltene. Det er derfor vi fikk en langt høyere kapasitet når det var lov for de med 2 eller flere i elbilen å kjøre der. Det er også grunnen til at det ikke er saktegående kø etter Høvik. Stor økning av kapasitet Flere som samkjører Sparer miljøet 1 2 Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november (endret) Endret 14. november av Barny Aråstad Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november DrAlban3000 skrev (6 timer siden): Tok ikke lange tiden 😉 Misunnelse, misforstått urettferdighetsfølelse og elbilhat. Kom som bestilt. Skulle ønske vi kunne tenke kapasitet istedet for å henge oss på tåpelige fordommer som dette, nesten alle biler som er solgt i år er elbiler og andelen har vært størst i flere år på rad. Nå mener ikke jeg at det MÅ være elbiler, men gjerne samkjøring - uansett drivstoff. Om det er elbiler så blir ihvertfall feltet brukt, og jeg kommer raskere frem i hovedfeltet. Det at biler med 2 eller 3 passasjerer ikke får bruke kollektivfeltet går negativt utover alle på veien. Det er kun 13% av bilene som reiser fra Asker som skal inn til Oslo, så derfor vil de ikke flette inn i hovedfeltene. Det er derfor vi fikk en langt høyere kapasitet når det var lov for de med 2 eller flere i elbilen å kjøre der. Det er også grunnen til at det ikke er saktegående kø etter Høvik. Stor økning av kapasitet Flere som samkjører Sparer miljøet Fordommer og misunnelse har ingenting med saken å gjøre her i gården. I mine øyne handler det om at jeg bevitner dumskapen og egoismen. Apropos dumskap. Når nesten alle biler som blir solgt som du sier, og videre hvis vi nærmer oss en klar majoritet totalt til el-biler.. Hvor skal kollektivtrafikken gjøre av seg? Noen særlig interesse for det? Og samkjøring tror jeg alltid vil forbli en betydelig minoritet av flere årsaker. Du har blant den som argumenter for at DU vil fortere frem enn andre.. Og apropos egoisme ser jeg den som sagt via kjøreadferden til el-bilister som helhet. 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november (endret) Sovna skrev (37 minutter siden): Fordommer og misunnelse har ingenting med saken å gjøre her i gården. I mine øyne handler det om at jeg bevitner dumskapen og egoismen. Apropos dumskap. Når nesten alle biler som blir solgt som du sier, og videre hvis vi nærmer oss en klar majoritet totalt til el-biler.. Hvor skal kollektivtrafikken gjøre av seg? Noen særlig interesse for det? Og samkjøring tror jeg alltid vil forbli en betydelig minoritet av flere årsaker. Buss selskapene taper ikke tid på det på den strekningen, ref Ruter. Visse steder har de faktisk tapt på dette. Dette er et tema du må undersøke først, så komme med påstander. Følelsesbasert innlegg uten rot i virkeligheten, enkelt og greit slik som det forrige du kom med. Ja, jeg kommer fortere frem. Det gjør også alle de andre på veien. Hvem taper på det er mitt spørsmål til deg, og sjekk gjerne et annet sted enn i hodet ditt før du svarer. Kollektivtrafikken har samme punktlighet som før forbudet, mye fordi det er langt større belastning på veiene rundt hvor bussen ikke har et eget felt. Hvilken egoisme ligger til grunn for at jeg ønsker at andre skal benytte kollektivfeltet? Jeg kjører alene og benytter hovedfeltene. Det handler om effektivitet, miljø og sikkerhet. Det er noe som vil bedre situasjonen for alle som reiser på E18 vestfra inn mot Oslo. Å legge opp til samkjøring med 2-3 i bilen som krav øker antall mennesker som veien takler betraktelig. Kan det gjerne Q-verdien, hvor mange reisende kan veien håndtere. Velg den løsningen med høyeste Q-verdi. Endret 14. november av DrAlban3000 2 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 14. november Del Skrevet 14. november DrAlban3000 skrev (57 minutter siden): Buss selskapene taper ikke tid på det på den strekningen, ref Ruter. Visse steder har de faktisk tapt på dette. Dette er et tema du må undersøke først, så komme med påstander. Følelsesbasert innlegg uten rot i virkeligheten, enkelt og greit slik som det forrige du kom med. Ja, jeg kommer fortere frem. Det gjør også alle de andre på veien. Hvem taper på det er mitt spørsmål til deg, og sjekk gjerne et annet sted enn i hodet ditt før du svarer. Kollektivtrafikken har samme punktlighet som før forbudet, mye fordi det er langt større belastning på veiene rundt hvor bussen ikke har et eget felt. Hvilken egoisme ligger til grunn for at jeg ønsker at andre skal benytte kollektivfeltet? Jeg kjører alene og benytter hovedfeltene. Det handler om effektivitet, miljø og sikkerhet. Det er noe som vil bedre situasjonen for alle som reiser på E18 vestfra inn mot Oslo. Å legge opp til samkjøring med 2-3 i bilen som krav øker antall mennesker som veien takler betraktelig. Kan det gjerne Q-verdien, hvor mange reisende kan veien håndtere. Velg den løsningen med høyeste Q-verdi. Den reelle og miljøvennlige samkjøringen ligger vel i å benytte kollektivtrafikk i seg selv ville jeg tro. Eller? Skulle samkjøring med et par stykker i en el-bil bli svært omfattende så skjønner ikke jeg at man trenger kalkulator eller uttalelser fra Ruter til å fatte dette. Den uttalelsen bærer preg av julebord og fyllesyke slik jeg ser det. Ikke har Ruter dypere innsikt i drift av buss logistikken hos selskapene heller. Busselskaper har år etter år sørget for å få minimert innreguleringstid for bussene. Dette gjøres for å kunne spare utgifter selvsagt. Men ved å få nyttegjøre seg av en bedre fremkommelighet så vil også publikum få kortere reisetid. Tror ikke selskapene tar bølgen av at kollektivfeltet blir fylt opp av annet.. Uansett hva Ruter, du og Q-tips mener.. Dette med flere felt er et annet spørsmål, men da ville vi i virkeligheten sett en betydelig bedre flyt. Men det ser ikke ut til å være den største prioritering her til lands. Forskjellen om en el-bil kjører eller står fast i kø der og da endrer jo ikke særlig på en evt miljøgevinst.. 1 Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet i går, 13:58 Del Skrevet i går, 13:58 Skrotleif skrev (På 16.10.2024 den 5:34 AM): E6 skulle hatt seks felt helt fra Jessheim. Har opplevd at køa har starta enda tidligere også, altså før E16 fra Gardermoen kommer utpå. Det er ofte alt annet enn "den strakaste vegen" når man skal gjennom Oslo og videre. Når kjører du? Evt. hva definerer du som kø? Jeg kommer utpå E6 på Kløfta for å være på Alnabru helst før 8, så er sjeldent utpå E6 før 7. Riktgnok går det gjerne litt under fartsgrensen, men vil ikke kalle det kø før rundt Grankrysset/Frogner/Skedsmokorset. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå