Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Pliscin said:

En bil som ligger og lunker i 10-20 under fartsgrensa og skaper massive køer på trafikkert veg på grunn av at det har regnet og bare er 2 plussgrader, og heller ingen telehiv. Kan ikke ta noen sjanser, selv om 99% av alle andre gjør det.

Satser på en karriere innen skjønnlitteratur?

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pliscin skrev (5 timer siden):
Theo343 (takk for meg) skrev (På 24.11.2022 den 7.54):

Var ekstremt glatt i går så jeg tilpasset farten i 80 sone gjennom mørk skog. Likevel ligger en hvit transporter på fangeren hele veien.

En bil som ligger og lunker i 10-20 under fartsgrensa og skaper massive køer på trafikkert veg på grunn av at det har regnet og bare er 2 plussgrader, og heller ingen telehiv. Kan ikke ta noen sjanser, selv om 99% av alle andre gjør det.

Nå tror jeg ikke våt vei er regnet som ekstremt glatt.

Lenke til kommentar
On 11/24/2022 at 7:54 AM, Theo343 (takk for meg) said:

Var ekstremt glatt i går så jeg tilpasset farten i 80 sone gjennom mørk skog. Likevel ligger en hvit transporter på fangeren hele veien.

Ironien her er at personen tilsynelatende ikke tar sjangser, men lar en bil kjøre på fangeren hele veien.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Emsal said:

Ironien her er at personen tilsynelatende ikke tar sjangser, men lar en bil kjøre på fangeren hele veien.

Hvis bilen bak holder for kort avstand må ihvertfall farten ned for å redusere risiko for kollisjon ved, og konsekvensen av en plutselig bråbrems.

At enkelte tror det er noen vits i å holde for kort avstand til forankjørende for på den måten få opp farten er for meg en bisarr opptreden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
25 minutes ago, nebrewfoz said:

Er det ikke vanlig at det er bilen bak som justerer avstanden mellom bilene?

Bilen bak tar sjangser, bilen foran er lovlydig og kjøre forsiktig, noe han ikke gjør ved å la en annen bil kjøre på fangeren?

Endret av Emsal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, sverreb said:

Hvis bilen bak holder for kort avstand må ihvertfall farten ned for å redusere risiko for kollisjon ved, og konsekvensen av en plutselig bråbrems.

At enkelte tror det er noen vits i å holde for kort avstand til forankjørende for på den måten få opp farten er for meg en bisarr opptreden.

Vet at bilen bak som presser på ikke kjører forsvarlig, men hvis poenget for bilen foran var å ikke skape trafikkfarlige situasjoner ved å kjøre sakte, så fungerer det jo mot sin hensikt at en idiot bak kjører opp intill fangeren. Det mest logiske her hadde jo vært å kjøre til siden og slippe personen forbi.

Igjen, prøver ikke å få frem hvem som er skyldig eller ikke hvis ulykken skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emsal skrev (1 minutt siden):

Vet at bilen bak som presser på ikke kjører forsvarlig, men hvis poenget for bilen foran var å ikke skape trafikkfarlige situasjoner ved å kjøre sakte, så fungerer det jo mot sin hensikt at en idiot bak kjører opp intill fangeren.

Den fornuftige sjåføren har jo egentlig ikke noe annet valg enn å senke farten ytterligere, for å selv ikke bli hardt skadet om noe skulle skje å man blir tvunget til nødbrems, så får idioten bare kjøre forbi der det passer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Emsal said:

Vet at bilen bak som presser på ikke kjører forsvarlig, men hvis poenget for bilen foran var å ikke skape trafikkfarlige situasjoner ved å kjøre sakte, så fungerer det jo mot sin hensikt at en idiot bak kjører opp intill fangeren. Det mest logiske her hadde jo vært å kjøre til siden og slippe personen forbi.

Igjen, prøver ikke å få frem hvem som er skyldig eller ikke hvis ulykken skjer.

Når situasjonen nå engang er der så har jo ikke den forankjørende noe valg etter vaitrafikklovens plikt til å hindre at farlige situasjoner oppstår. Når man så har anledning så slipper man naturligvis halhenget forbi, men man kan ikke anta at det alltid er mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sitat

 

 Plutselig begynte bilen min å skli bakover. Jeg prøvde både å bremse og gasse for å få friksjon og feste. Men det fungerte ikke.

Dermed dundret Peugeoten hans – skodd med piggdekk – inn i et søppelskur og deretter inn i hjørnet på en garasje.

 

Trodde piggdekk var best på isføre..

Sitat

Heldigvis klarte jeg å stoppe, slik at bilen ble stående på tvers av veien, sier, og legger til at hun ikke har piggdekk.

 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
On 11/29/2022 at 2:32 PM, sverreb said:

Hvis bilen bak holder for kort avstand må ihvertfall farten ned for å redusere risiko for kollisjon ved, og konsekvensen av en plutselig bråbrems.

At enkelte tror det er noen vits i å holde for kort avstand til forankjørende for på den måten få opp farten er for meg en bisarr opptreden.

Jeg opplever at mange er på "søndags" tur, kjører 50 i 70 sona. Våkner ikke opp før jeg kommer opp i rompa på dem, da kjører dem som regel på og holder fartsgrensen. Bortsett fra Olga på tur da. Men "presse" over tid har ingen hensikt bortsett fra irritasjon. 

Lenke til kommentar
DirekteDemokrati skrev (24 minutter siden):

Jeg opplever at mange er på "søndags" tur, kjører 50 i 70 sona. Våkner ikke opp før jeg kommer opp i rompa på dem, da kjører dem som regel på og holder fartsgrensen. Bortsett fra Olga på tur da. Men "presse" over tid har ingen hensikt bortsett fra irritasjon. 

Er ingen tilhenger av at folk kjører langt under fartsgrensen, men det ikke lurt(eller lov) å legge seg for nærme. Da er det heller bedre å kjøre forbi, eller ta en 5 minutters pause slik at distansen mellom dere har økt.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Musefella said:

Er ingen tilhenger av at folk kjører langt under fartsgrensen, men det ikke lurt(eller lov) å legge seg for nærme. Da er det heller bedre å kjøre forbi, eller ta en 5 minutters pause slik at distansen mellom dere har økt.

Jeg personlig ligger nok 5-6 sekunder bak til vanlig, er først når det går tregt jeg går til 3 sekunders regelen. 

Innstillingen er som regel "Better safe than sorry" 

Ikke alltid forbi kjøring er gunstig eller mulig. Kaste bort 5 minutter er ikke noe man alltid har tid til. 

Gamle dager hadde jeg en 55hks Opel Corsa, da måtte forbikjøringer planlegges nøye. Måtte ta mye fart bakfra etc ettersom bilen hadde nada aks. Byttet til Audi Etron, skal si forbikjøringer kan gjøres ganske trygt. Kjører varebilen også mye, den er ikke akkurat kjapp av seg. Så ikke alltid moro å kjøre forbi med. Alt etter forhold/utstyr. 

Lenke til kommentar

99% av klovneriet er lastebilsjåføren som MÅ forbi. Men jeg ser det er veldig vanlig blant trafikanter her og andre plasser å skylde på andre for sine egne handlinger.

Sitat

– Sjåføren min prøvde å komme forbi bilen framfor i ein halv time.

Hvorfor det? Det er flere biler foran det igjen. Hva skulle det hjelpe å kjøre forbi denne ene personen som allerede holder følge med trafikken foran?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...