Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 11/19/2022 at 6:15 PM, Retroman said:

…Skjønner at lastebilsjåføren gjør som han gjør, men det er livsfarlig og han burde straffes for det. Dersom det er en rød «X» over veibanen skal den ikke benyttes.

 

On 11/19/2022 at 5:21 PM, FrihetensRegn said:

Jeg mener at lastebilsjåføren burde miste lappen i noen måneder… 

Livsfarlig? Miste lappen?

Har dere ikke sett klippet? Dette er en helt fullstendig ufarlig situasjon.

Lastebilsjåføren handler i frustrasjon og det gjør også de to bilene som presser seg frem. Tre idioter, som ikke utgjør noen som helst fare. De kunne fått en god prat med onkel blå om å puste med magen og oppføre seg.

Kjøre i 90 i 80 sonene er langt farligere enn det som skjer her, og ingen mener at det kvalifiserer til å miste lappen…

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (1 minutt siden):

 

Livsfarlig? Miste lappen?

Har dere ikke sett klippet? Dette er en helt fullstendig ufarlig situasjon.

Lastebilsjåføren handler i frustrasjon og det gjør også de to bilene som presser seg frem. Tre idioter, som ikke utgjør noen som helst fare. De kunne fått en god prat med onkel blå om å puste med magen og oppføre seg.

Kjøre i 90 i 80 sonene er langt farligere enn det som skjer her, og ingen mener at det kvalifiserer til å miste lappen…

 

 

For noe tull, selvfølgelig er det livsfarlig oppførsel for en lastebil å presse små personbiler inn i betongbarriæren. Slik oppførsel burde gi et par måneder med ubetinget fengsel. Hadde bilen truffet betongen, burde han siktes for drapsforsøk.

Du er alt for opptatt av fart. Fart har ingenting å si. Jeg følte meg mye tryggere da jeg kjørte i 280 km/t på tysk autobahn enn da jeg kjører i 80 km/t på smale norske landeveier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, FrihetensRegn said:

For noe tull, selvfølgelig er det livsfarlig oppførsel for en lastebil å presse små personbiler inn i betongbarriæren. Slik oppførsel burde gi et par måneder med ubetinget fengsel. Hadde bilen truffet betongen, burde han siktes for drapsforsøk.

Sprøyt. Det er overhode ikke en livsfarlig situasjon. Selv om lastebilen ikke hadde stoppet, og dermed presset bilen inn i betongen ville det foregått helt uten fare for å skade noen personer. 

Situasjonen var at alle holdt lav fart, alle hadde fullstendig kontroll og alle oppførte seg som barnslige idioter.

De som ville tvinge seg forbi skulle spare ett minutt.. han som la seg ut for å hindre ville ikke tape ett minutt.. idioti fra alle parter, men helt ufarlig.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (7 minutter siden):
FrihetensRegn skrev (49 minutter siden):

 

Sprøyt. Det er overhode ikke en livsfarlig situasjon. Selv om lastebilen ikke hadde stoppet, og dermed presset bilen inn i betongen ville det foregått helt uten fare for å skade noen personer. 

Det vet du ikke. Bilen kunne havnet under lastebilen eller veltet over barrieren der det kommer biler imot. Det er et enormt skadepotensiale når lastebiler krasjer med biler.

WiiBoy skrev (9 minutter siden):

 

Situasjonen var at alle holdt lav fart, alle hadde fullstendig kontroll og alle oppførte seg som barnslige idioter.

Mange dødsulykker der biler har kollidert med lastebiler har vært i lav fart. Det skal ikke mye til for at det skjer enorme skader.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (9 minutter siden):

Jeg kan ikke fordra disse klimaapekattene og deres måte å protestere på. Men her har politiet ikke noe god juridisk grunn til å ta fra han førerkortet. Og de krever også at han legge frem helseattest for å beholde førerkortet? Er det ikke motsatt, at det er politiet som har bevisbyrden, ikke han? Og om alle deprimerte mennesker i Norge skal miste førerretten, så bør jo en million av alle førerkort levers inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svært sjeldent grensen er lavere enn 40 forbi skoler, så hvorfor er den 30 ved et kryss?
Jo, fordi der skal bussen svinge, og krysse kjørebanen.  Før og etter krysset er fartsgrensen 50.

Mange plasser er fartsgrensen satt ned til 60.
Hvorfor kan mange spørre seg.. helt til de ser en bussholdeplass like etter 60 skiltet.
Så er det en holdeplass til før en kommer til 60 sone opphevet.

Jeg har kjørt på mange veier som ser helt like ut, men kjører det buss der så er det stor sjanse for at fartsgrensen er lavere enn andre veier. 

 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Dubious said:

Mange plasser er fartsgrensen satt ned til 60.
Hvorfor kan mange spørre seg.. helt til de ser en bussholdeplass like etter 60 skiltet.
Så er det en holdeplass til før en kommer til 60 sone opphevet.

Jeg har kjørt på mange veier som ser helt like ut, men kjører det buss der så er det stor sjanse for at fartsgrensen er lavere enn andre veier. 

 

Er ikke det helt naturlig og veldig fornuftig da?

Busser skal bremse ned og akselerere opp, noe som utgjør en langt større fare når øvrig trafikk holder 80. Vikepliktsreglene endrer seg også når man passerer 60, noe som gjør det mindre fremkommelig for busser.
Det viktigste er dog at ved holdeplasser, så er det mennesker i umiddelbar nærhet til veibanen. Mange mister fullstendig hode når de er sent ute til bussen og kan finne på  å løpe over veien/ta unødvendige sjanser. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (På 24.11.2022 den 7.54):

Var ekstremt glatt i går så jeg tilpasset farten i 80 sone gjennom mørk skog. Likevel ligger en hvit transporter på fangeren hele veien.

En bil som ligger og lunker i 10-20 under fartsgrensa og skaper massive køer på trafikkert veg på grunn av at det har regnet og bare er 2 plussgrader, og heller ingen telehiv. Kan ikke ta noen sjanser, selv om 99% av alle andre gjør det.

Lenke til kommentar
On 11/27/2022 at 1:47 PM, Dubious said:

En av de er NAF.
Svært få rundkjøringer hvor en skal ligge i venstre felt for å kjøre rett fram.
Det er ingen lov som sier at en skal blinke før en kjører inn i rundkjøringen.

Eksemplet som ble gitt er en rundkjøring uten avkjørsler til venstre. Hadde dette vært et kryss (I.e. T-kryss med avkjøring til høyre) ville du vel vært enig i at det naturlige er for biler som skal rett frem ligger til venstre i kjørefeltet og kun de som skal kjøre av til høyre legger seg til høyre. 

Hva tegngiving angår så sier lovteksten [Trafikkreglene paragraf 14, 2. punkt]: Ved svinging eller annen vesentlig endring av kjøretøyets plassering i sideretning skal det til veiledning for annen trafikant gis tegn.

Det er dermed ikke urimelig å forvente tegngiving også før rundkjøringen om det kan være veilendende. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pliscin skrev (4 timer siden):

En bil som ligger og lunker i 10-20 under fartsgrensa og skaper massive køer på trafikkert veg på grunn av at det har regnet og bare er 2 plussgrader, og heller ingen telehiv. Kan ikke ta noen sjanser, selv om 99% av alle andre gjør det.

Hvorfor tror du automatisk at det var en massiv kø fordi noen tilpasset farten på ekstremt glatt føre? Sier du at det ikke er greit å kjøre etter forholdene og at man må holde fartsgrensa uansett? Fordi det er det det høres ut som her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...