Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

En ting er å kjøre etter forholdene, en annen ting er å konstant ligge 20-30 km/t under grensa fordi det er snø ved siden av veien (bar vei, snø i grøfta). Slikt skaper fort mange farlige situasjoner for de som har planlagt en tur på X minutter istedenfor 2*X minutter. Ja du kan si at folk bør planlegge bedre men det får nesten være grenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Da har jeg gått til innkjøp av hurtigkjettinger fra Biltema til 149 spenn, noe som kan være en grei forsikring å ha med når jeg legger ut på langtur igjen i januar. Jeg hadde egentlig trodd kjettinger ville kostet mye mer, men nå skjønner jeg ikke hvorfor ikke flere har slikt liggende klart i bilene sine til situasjoner hvor man kan trenge det.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg sjelden om kø som skapes bak meg, de få gangene det skjer. Jeg kjenner min egen bil best og må jeg ned i 20 for å klare svingen så må jeg ned i 20. Heller 10 sinte sjåfører bak meg enn en tur i grøfta, vente 2 timer på NAF, for så å betale ut av nesa for et par plastdeksler.

Har du virkelig så godt tid burde du stoppe og slippe folk forbi når det blir så mange som ti biler bak deg.

Lenke til kommentar

Jeg blir så lei folk som kjører som om de fremdeles bruker sommerdekk. Herregud, det er grenser for hvor forsiktig man kan være. Særlig med 4WD, som denne siste tufsen hadde. Ikke gidder de å tenke på køen de skaper bak seg heller.

 

Jeg bryr meg sjelden om kø som skapes bak meg, de få gangene det skjer. Jeg kjenner min egen bil best og må jeg ned i 20 for å klare svingen så må jeg ned i 20. Heller 10 sinte sjåfører bak meg enn en tur i grøfta, vente 2 timer på NAF, for så å betale ut av nesa for et par plastdeksler.

 

Usj! Ta deg tid til å slippe andre forbi. Du er et irritasjonsmoment som irriterer grenseløst i trafikken. Har du 10 biler bak deg; ta hintet og slipp dem forbi!

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg sjelden om kø som skapes bak meg, de få gangene det skjer. Jeg kjenner min egen bil best og må jeg ned i 20 for å klare svingen så må jeg ned i 20. Heller 10 sinte sjåfører bak meg enn en tur i grøfta, vente 2 timer på NAF, for så å betale ut av nesa for et par plastdeksler.

Har du virkelig så godt tid burde du stoppe og slippe folk forbi når det blir så mange som ti biler bak deg.

 

Nå overdrev jeg med vilje for å understreke poenget mitt. Jeg anser også det som egoistisk å kreve at andre skal kjøre fortere, selv om forholdene for akkurat den bilen er dårlige. Det er ikke alle som har 4x4 og snøpigger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg sjelden om kø som skapes bak meg, de få gangene det skjer. Jeg kjenner min egen bil best og må jeg ned i 20 for å klare svingen så må jeg ned i 20. Heller 10 sinte sjåfører bak meg enn en tur i grøfta, vente 2 timer på NAF, for så å betale ut av nesa for et par plastdeksler.

Har du virkelig så godt tid burde du stoppe og slippe folk forbi når det blir så mange som ti biler bak deg.

 

Nå overdrev jeg med vilje for å understreke poenget mitt. Jeg anser også det som egoistisk å kreve at andre skal kjøre fortere, selv om forholdene for akkurat den bilen er dårlige. Det er ikke alle som har 4x4 og snøpigger.

 

Hvorfor skal du sperre for folk som har sikrere biler enn deg? Har du tid til å ha en usikker bil på veien som ikke klarer svinger på vinterføre, har du tid til å slippe de med biler tilpasset føret forbi.

 

 

1-3 biler bak deg, ok. Men begynner det å samle seg opp 5-6++ biler bak deg, så ta hintet!

 

 

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg sjelden om kø som skapes bak meg, de få gangene det skjer. Jeg kjenner min egen bil best og må jeg ned i 20 for å klare svingen så må jeg ned i 20. Heller 10 sinte sjåfører bak meg enn en tur i grøfta, vente 2 timer på NAF, for så å betale ut av nesa for et par plastdeksler.

Har du virkelig så godt tid burde du stoppe og slippe folk forbi når det blir så mange som ti biler bak deg.

 

Nå overdrev jeg med vilje for å understreke poenget mitt. Jeg anser også det som egoistisk å kreve at andre skal kjøre fortere, selv om forholdene for akkurat den bilen er dårlige. Det er ikke alle som har 4x4 og snøpigger.

 

Hvorfor skal du sperre for folk som har sikrere biler enn deg? Har du tid til å ha en usikker bil på veien som ikke klarer svinger på vinterføre, har du tid til å slippe de med biler tilpasset føret forbi.

 

 

1-3 biler bak deg, ok. Men begynner det å samle seg opp 5-6++ biler bak deg, så ta hintet!

 

Nå er jeg relativt sjelden i en situasjon hvor jeg sperrer noen, da jeg rett som det er drar fra de fleste. Men i enkelte situasjoner hvor det er ekstra glatt er det noen ganger en stor ulempe å ha bakhjulstrekk. Som bla i krappe svinger og rundkjøringer. Jeg snakker ikke om rettstrekker og motorvei her, da det sjelden er så glatt der (det er også et kunststykke å klare å miste grepet på en rettstrekke).

 

I slike situasjoner tar jeg det rolig, fordi jeg VET at om jeg stresser igjennom så slipper rumpa med en gang. Og jeg snakker om føre der du har polert svartis på veien.

Lenke til kommentar

Dette var et pent knippe ego parkeringer, det skal være sikkert.

Men med parkeingsplasser på 2,3 meter gjør det vanskelig å parkere en litt bredere bil og fortsatt ha muligheter til å komme ut av bilen.

Dersom man har en bil på 2 meters bredde og man parkerer i senter av lommen gir det den astronomiske størrelse 30cm mellom bilene.

Om nå en bil har bomma med hele 10 cm er nå plassen 20 cm til å åpne bildøre og komme seg ut.

Jeg har prøvd parkeringskjeller med Chevroletten min 1 gang og da måtte jeg krype ut pasasjerdøra samtidig som parkeringa foregikk med skosjei for å lirke bilen inn.

 

Når det er sagt forsvarer ikke dette egoparkeringene på bildet men gjør de en anelse lettere å forstå.

En stor dose selvhøytidelighet og 2 ledige plasser som atpåtil er gratis gjør at det blir slik.

Lenke til kommentar

Jeg har lite til overs for unormalt store biler og synes ikke de bør være bestemmende for størrelsen på parkeringsplasser. Har man stor bil så får man ta konsekvensen av det og få mindre plass til å komme seg ut, evt. dobbeltparkere, betale for to parkeringsplasser i automaten, og ha begge lappene i ruta. Har man dobbeltparkert og ikke har to lapper i ruta bør man selvsagt bøtelegges på vanlig måte, slik som andre som ikke har betalt for plassen de benytter.

 

Dobbeltparkeringen behøver ikke være som på bildet for at den kan kalles dobbeltparkering. Det er nok at bilen har parkert sånn at det ikke er plass til noen normal bil i luka ved siden av. F.eks at sidespeilet stikker 20 cm inn på naboplassen slik at det er umulig å parkere og samtidig komme ut av bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at noen har bredere biler en "standard", så hvorfor du mener det er lettere å forstå slike parkeringer lurer jeg på gitt.

 

Jeg vet ikke om det er så mye lettere å forstå, men det er lovlig trangt i mange parkeringshus, irriterende trangt vil jeg si, selv med en moderat, eller tilogmed liten bil. Noen parkerer kanskej slik for å komme ut og inn av bilen komfortabelt, eller slippe risikoen for skraping (som er vesentlig større når det er så trangt)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vært ute å kjørt en tur igjen jeg da... Lurer litt på hvilken agenda noen sjåfører har. Lå bak en Mercedes på vei hjem, og han lå helt inne i anusroten til Toyotaen foran (Toyotaen holdt forresten 10 km/t over fartsgrenen på 70.). Mercesjåføren hadde tydeligvis litt høyere fart enn Toyotaen så han drev å bremset som en helt i sikkert 5-6 km for å ikke rævpule han foran.

 

KAN DU IKKE BARE SLIPPE DEG NED NOEN METER?!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at noen har bredere biler en "standard", så hvorfor du mener det er lettere å forstå slike parkeringer lurer jeg på gitt.

 

Jeg vet ikke om det er så mye lettere å forstå, men det er lovlig trangt i mange parkeringshus, irriterende trangt vil jeg si, selv med en moderat, eller tilogmed liten bil. Noen parkerer kanskej slik for å komme ut og inn av bilen komfortabelt, eller slippe risikoen for skraping (som er vesentlig større når det er så trangt)

 

AtW

Enig, mange parkeringshus har i overkant god utnyttelse av plassen. Det har hendt at jeg har valgt å dobbeltparkere for å slippe skader på bilen, spesielt i ett særlig trangt parkeringhus. Jeg synes ikke det er spesielt hyggelig gjort av meg, men jeg orker ikke komme tilbake til bilen med en kjedelig parkeringsbulk heller. Det er jo ikke akkurat som om folk tar ansvar og legger igjen lapp med navn og nummer...

 

Uansett betaler jeg for to plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...