Gå til innhold

Oppgradering til A64 system, inputs?

Anbefalte innlegg

Heisann skal ta å oppgradere systemet mitt til et A64 system nå ved slutten av måneden. Håper å få noen inputs på dette. Så deet er hva jeg hadde tenkt meg.

Krav. nFORCE3 250 brikkesett, S-ATA disker min 120 (2stk), Et veldig godt skjermkort (øvre grense 4200), 1024MB minne.

EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,Lyd

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, OEM

Thermaltake Venus 12 CPU-Vifte A1744 Socket 754/940-AMD Opteron/AMD 64

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Sapphire Radeon X800PRO Atlantis 256MB D AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out, Full-Retail

Western Digital Caviar 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM (2stk)

Ser dette greit ut, eller er det noen som har neon bedre forslag.

Øvre grense på 12000.

Dette er 11.584 + frakt

Endret av Term
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ups sorry for litt sent svar...ble en hektisk helg :blush:

Anyways så kjøper jeg ikke MSI pga dårlige erfaringer tidligere da. Håpet egentlig på et ASUS 250 kort...men har ikke settt noe til det i det hele tatt.

Lydkortet på nFORCE 3 250 er vel godt nok er det ikke det...? Nå er ikke jeg helt extremt kresen...men trenger bare noe som støtter EAX og gir en rimelig god lyd.

Om Corsair...så koster det litt mer enn jeg har lyst å kaste inn i ram. Greit nok at det er stabilt, men i forhold til hvor mye det koster så burde det være det også.

Med et slikt oppsett nå så er vel ikke helt første tanken min å klokke. Kanskje senere, men tror det holder med standard de første månedene for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Lydkortet på nFORCE 3 250 er vel godt nok er det ikke det...? Nå er ikke jeg helt extremt kresen...men trenger bare noe som støtter EAX og gir en rimelig god lyd.

Om Corsair...så koster det litt mer enn jeg har lyst å kaste inn i ram. Greit nok at det er stabilt, men i forhold til hvor mye det koster så burde det være det også.

Til ditt bruk så er nok den integrerte lyden mer enn god nok. Det skader iallefall ikke å prøve den før man blåser tusenvis av kroner på et lydkort fra Creative med elendige drivere....

Når det gjelder minne så er det noe av det viktigste i systemet med tanke på stabilitiet, og det kan være rimelig dumt å spare penger på dette. Alt av Corsair-minne fungerer glimrende på Athlon 64, nesten uansett hovedkort og brikkesett. F.eks. Corsair sin Value Select 3200 serie koster ikke så mye mer enn andre minnebrikker heller

Lenke til kommentar

Fra netshop AMD Athlon 64 3000+ BOXED kr 2 050,00

Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB kr 2 495,00

Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 kr 1 795,00

Seagate 160GB S-ATA 7200RPMx2 kr 2 250,00

kr 8 590,00

Fra PCutstyr.no

Sapphire Radeon X800 Pro Atlantis 256 MB kr 3645,00

Tilsammen for alt kr 12245.

Ble litt dyrer enn ditt oppsett, men jeg vil heller ambefale deg å gå for dette.

Lenke til kommentar

Til ditt bruk så er nok den integrerte lyden mer enn god nok. Det skader iallefall ikke å prøve den før man blåser tusenvis av kroner på et lydkort fra Creative med elendige drivere...

tror ikke han tenkte på et lydkort i "flere-tusen-kroners-klassen" hehe

Endret av LgitechDInovo
Lenke til kommentar

Hadde kommet til å kjøpt audigy 2 om det hadde vært aktuelt da. Skal ta å kjøpe alt fra PCutstyr.no siden det lønner seg. Kjøper Epox hovedkortet og corsair rammen, og da kommer alt rett under 12000. thanx :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...