Gå til innhold

Windows - Delayed Write Failed


Anbefalte innlegg

Fikk plutselig et problem her. plutselig har jeg begynt å få en skummel feilmelding, dette skjer når jeg hører musikk (mp3 via Winamp), og kommer helt uten videre, og ikke på bestemte sanger, filer osv.

 

Eksakt feilmelding: Windows was unable to save all data for file: J:\MP3\A\Accept\Accept - 1997 - Predator. The data has been lost. This error may be caused by a failure of your hardware or network connection. Please try and save this file elswhere.

:hmm:

Ikke alltid det er den adressen som kommer, men har alltid med mp3 disken å gjøre, hender det står f.eks: J:\$Mft

 

Etter at feilmeldingen har vært der, klarer den ikke å finne noen av sangene lenger, og hvis jeg går inn på disken, så er alt borte. De fleste mappene er der, men filene mangler. Restarter jeg er alt bra igjen.... for en stund....

 

Disken er en Western Digital 160 GB, som kun inneholder mp3, ca 140GB.......

 

Mens jeg skreiv dette prøvde jeg å kopiere all musikk over på en annen disk, men da kom samme melding etter 3% fullført. Denne gangen med: J:\$Mft.

 

Noen som kan hjelpe?? hva skal jeg gjøre?? Jeg mister vel ikke all musikken min???? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mft zone filene som har vokst seg for store .

Disse vokser etter hvor mange filer du lagrer på en partisjon .

Men de krymper ikke igjen av seg selv .

Kun 3'de parts defragmenter kan ta tilbake ubrukt space i mft sonen.

Last ned prøveversjonen av perfectdisk6 fra raxco.com

Så kjører du offline defrag med denne med instillinger på

offline properties til optimize mft/metadata&system files .

 

 

Les om problemet med expanded mft her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;315688

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg hadde lignende problemer, men da var det stort sett bare $MFT som var klein. Det jeg fant ut via Google var at MFT står for Master File Table. Den kunne komme opp 20 ganger før jeg overhodet kom inn i windows.

 

Det kokte ned til at skjermdriveren min og hovedkortdrivern ikke likte trynet på hverandre overhodet (spør ikke meg hvorfor), for når jeg avinstallerte en av de (Catalyst og VIA Hyperion) funka alt perfekt. Med en gang jeg la inn en av driverne mens den andre var aktiv, kom "Delayed write failure" hoppende frem som vårkåte kaniner.

 

Men etterhvert kunne jeg installere begge driverne, kanskje fordi det var andre versjoner, fant aldri ut av hva som egentlig skjedde..kan nok være noe med defragginga som han over snakker om.

Lenke til kommentar
Det er mft zone filene som har vokst seg for store .

Disse vokser etter hvor mange filer du lagrer på en partisjon .

Men de krymper ikke igjen av seg selv .

Kun 3'de parts defragmenter kan ta tilbake ubrukt space i mft sonen.

Last ned prøveversjonen av perfectdisk6 fra raxco.com

Så kjører du offline defrag med denne med instillinger på

offline properties til optimize mft/metadata&system files .

 

 

Les om problemet med expanded mft her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;315688

Har nå kjørt alle mulige defragment greier med det programmet (perfect Disk) og den sier at nå skal alt være så mye bedre, men det er det ikke.

Jeg har også prøvd å avinnstalere drivere osv, som en over her sa, og forrandre alle tenkelige innstillinger......

Ender vel opp med at jeg må formatere den, det har jeg jo ikke prøvd enda. Men jeg vill jo ikke miste all data som ligger på den, Noen tips til hvordan jeg kan ta vare på den? Eller er det ikke mulig?

Lenke til kommentar

Kjørte du offline defrag .?

-Høyreklikk på disken.

-Velg properties

-Åpne offline defrag settings taben.

-Sett hake på system files (mft metadata ..)

-OK

-Høyre klikk disk og velg offline defrag.

Hvis perfect disk ikke klarer å locke disken .

Blir defragen gjort ved reboot .

 

 

...

Lenke til kommentar
Kjørte du offline defrag .?

-Høyreklikk på disken.

-Velg properties

-Åpne offline defrag settings taben.

-Sett hake på system files (mft metadata ..)

-OK

-Høyre klikk disk og velg offline defrag.

Hvis perfect disk ikke klarer å locke disken .

Blir defragen gjort ved reboot .

 

 

...

Det gjorde jeg.... Gjorde det igjen akkurat nå for å være sikker. Men når jeg så prøver å kopiere filer fra disken, spille av filer, kopiere filer til disken osv så får jeg samme feilmeding, og disken blir borte, til jeg restarter igjen.......

Lenke til kommentar

har kjørt chkdsk J: /f ja...... finner ingen feil, som den sier fra om iallfall...... Og har også satt ned fsb til 166 (orginalt) igjen. Men ser ikke ut til å utgjøre noen forskjell........ :no:

 

Står også J:\$BitMap. På meldingen akkurat nå... vet ikke om det har noe å si!?!

Endret av The President
Lenke til kommentar

Sjekk eventviewer å se hva slags feil og feilkode du får .

 

To ting som kan lage/fixe delayed write fails:

=====================================

1)

 

I think your OS is Windows XP. I work for me when i have the same problem with my ATI VGA Card. ok!

 

1. goto SYSTEM in Control Panel (or right click on My Computer and select Properties)

2. select Advanced Tab , then click Settings in a Performance frame

3. select Advanced Tab and look at the "Memory Usage" frame , be sure that select "Programs" not "System cache"

=====================================

 

2)

Yup, my OS is XP Pro. I found the solution to my problem .

The problem was located to the VIA 4-in-1 drivers. The latest Hyperion drivers v4.51 has resolve the Delayed Write Failed error. It is stated in the version history.

http://www.viaarena.com/?PageID=403

Lenke til kommentar

Er nok fiksen i de senere Hyperion driverne som hjalp meg da. For nå kan jeg installere begge oppå hverandre uten problemer.

Jeg prøvde også å formattere den gangen jeg hadde dette, men det tok bare ei lita stund inne i Windows (m/ nyformattert disk) før samme driten poppa frem igjen. Like før jeg bytta ut hele harddisken da. Så jeg avinstallerte Hyperion og kjørte i flere uker uten hovedkort-drivere overhodet. Da virka maskinen i det minste, selv om ytelsen gikk endel ned.

Lenke til kommentar

Fikk denne feilem med en Seagate Barracuda disk. Feilen dukket ganske sjeldent opp og forsvant ganske fort igjen. Inntil en dag, mindre enn et år etter at jeg hadde kjøpt disken, hvor den kom tilbake for fullt. Hele disken gikk til helvete mens jeg desperat satt og prøvde å få alle dataene over på en annen disk. Fikk omtrent halvparten over før disken sa takk for seg for godt. :angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...