Belzbub Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Noen som vet om et IDE Kontroller kort med "HOT SWAP" funksjon så jeg kan sette i HD med strømmen på?? Står ikke noe om det på noen av webshoppene som har IDE kort. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ide disker har aldri hatt hot swap og vil ikke få det heller . Vent en stund til SATAII kontrollere kommer på markedet . Da vil du få kontroller med både interne og eksterne sata porter og kan hot swappe sata disker . SATAI supporterer forresten også hot swapping . Du kan også ha montert 5,25" disk racks i pc'n for dette, noe ala' dette: http://www.performance-pcs.com/catalog/pro...roducts_id=1017 Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Det var noe slik jeg hadde tenkt det til ja, har et Cheiftec HD kabinett 5,25" som jeg tenkte skulle montere en 250G i. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 hmm jeg kan hot swap'e mine s-ata disker... har bare prøvd på det ekstra pci s-ata kortet da. standard billigste kontroller på komplett.. om dette er usunt for hdd'en veit jeg ikke... men det funker bare å plugge i hdd'en i windows xp så finner den den like bra som en usb enhet. systemet fryser i 1 sek. så voila! der var en ekstra 120gb.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Eneste bakdelen med dette er at man må gjøre som med usb . Optimize for quick removal . Dvs write cache disables , dårligere ytelse . Eller write cache på og stoppe de via systray slik som med usb disk før de koples ut . Dette for å forhindre datakorrupsjon tilfelle bakgrunns skriving skjer . Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Det finnes ikke noe IDE eller SATA kontroller kort som du kan velge å slå av disken med da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Det finnes ikke noe IDE eller SATA kontroller kort som du kan velge å slå av disken med da? Skal visst komme i sataII kontrollere . For da skal eksterne sata disker støttes . SataI har ikke det som de definerer som fullstendig hot plugging støtte . .. Endret 14. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 da quad.no har vanskelig for å la meg få ut en link får jeg paste det som står Compucase Disk Array for 3 x IDE, Hot-Swap IDE, passer til S-406 og S-460 (4U) Jeg kjører en sånn på et raid 5 oppsett og der har du ide hotswap... bare synd at det skal være så dyrt med slike cager. for å finne slike gå på www.quad.no -> rack -> disk kabinett. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Ja . Når du vrir om nøkkelen for å låse opp for å ta ut disken så skrus stømmen av til disken . RAID kan jeg forstå er jo greit for arrayet er der fremdeles selv om en mirrored disk tas ut . Men en basic win 2000 eller xp disk vil vel miste volum mountingen og det vil ikke funke uten restart . Endret 14. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ja . Når du vrir om nøkkelen for å låse opp for å ta ut disken såskrus stømmen av til disken . De cagene som quad.no selger har ikke nøkkel. De fungerer helt likt scsi. Vi testa det i raid 5 og bytta ut en 80 gig med en 200 gig...funka helt perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå