FX5950 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Kjøpte et CNet Technology CNAP 711(D) - trådløst tilgangspunkt hos komplett.no på demo varer. Noen som vet om de i det hele tatt sjekker disse varene før de sender de ut? Da jeg åpnet pakken så jeg med en gang at denne måtte ha vært brukt svært lenge for å si det mildt. Boksen hadde noe som enten er blod, eller evnt syltetøy på seg. Strømadapteret var av feil type. 12 v, den skulle vært 5v. Og pluggen passet heller ikke. Og, etter å fått tak i rett adapter, så viste det seg at den heller ikke virket. Er det bare jeg som er uheldig med demo varene, eller har de null kontroll på hva de sender ut? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ta kontakt med komplett.no, så ordner det seg sikkert. Med tanke på hvor mange forsendelser de foretar, så er det nødt til å bli en viss feilprosent. Du har nok vært uheldig. Jeg har nå kjørt et demo-hovedkort fra Datakjeden (tilknyttet komplett.no) i lengre tid, og her er alt bare fryd og gammen (utenom windows, da, som klikker i ny og ne. Men det er en helt annen historie, og et helt annet topic ) Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det begynner å bli en del av disse komplett-historiene..... Du får sikkert ordnet opp, men jeg synest det er spekulativt av komplett (evt dårlige tjenere) å sende ut varer som ikke holder mål! Det er flere som har advart spesielt mot demovarene til komplett --> bare søk i forumet!! Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Vel, jeg kjøpte et Abit IS-7 hovedkort som demoversjon (etter tips her i forumet), og det fungerer fremdeles strålende Av de gangene jeg har handlet hos Komplett.no, har jeg måttet returnere et produkt 1 eller 2 ganger. Den ene gangen var det fordi jeg hadde mottatt feil produkt. Fikk et Komplett kaffekrus som takk. Første jeg gjorde omtrent var å putte det i mikroen for å varme kaffemelken.. (ikke lurt, med gulldekor..). haha Aanyways... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hele greia med "demovarer" på komplett er spekulativt. Dette skal etter min mening være varer de enten har hatt i butikk for å vise kunder, prøvd selv eller varer lånt til f.eks hw.no eller andre testere. Enkelte HK har de haugevis av; noe som tyder mer på reste/retur/lagersalg enn demosalg. De bør etter min mening være ærlige med hva de selger som demovarer, da dette er varer som ikke bare skal ha vært brukt av andre, men også fungere nettopp fordi man har brukt det til demo. Dvs dersom de vil selge rester eller returvarer bør de opprette egne kategorier for dette, men da BØR de jo også sjekke at det faktisk funker(og tørke av dritt/blod ) før de putter det for salg igjen. Bare håpe at de bøyer seg i støvet og fikser det for deg, men dette er uansett ikke en måte å behandle kunder på, selv om man har flere tusen av dem. Lenke til kommentar
FX5950 Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Sender i alle fall det trådløst tilgangspunktet tilbake i dag. Men det er en ting som irriterer. Skal jeg ha pengene tilbake, og det vil jeg siden jeg har skaffet meg et nytt hos Datakjeden i Bergen så må jeg sende det som angrefrist. Dvs at jeg må betale returporto. Synest ikke dette er rett. Satt å tenkte på en ting når jeg mailet med en hos komplett. Hvorfor legger de ikke litt mer arbeid i demo varene på forhånd med å legge ut et bilde av den varen de selger som demo. Da vil den eller de som f.eks kjøper et hovedkort se om i/o plater, kabler o.l. følger med. Jeg ville sett at det jeg kjøpte ikke akkurat så ut som en "demo" vare, men en meget godt brukt vare. Mulig komplett ville sagt at det var mer arbeid, men jeg tror det ville spart de for arbeid i ettertid. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg kjøpte en CDRW hos komplett, som gikk i stykker rimelig fort - og som erstatning fikk jeg en ny CDRW... det er demovarer, du kan ha flaks eller du kan ha uflaks (eller ekstrem uflaks som i ditt tilfelle ). Tror neppe komplett kommer til å legge mer arbeid i demovarer enn det som er nødvendig, de lever jo av å selge nytt og ikke gammelt Dessuten står det som oftest hva som er av mangler på demovaren.. Men en ting: om du sendte tilbake demovaren du fikk hos dem mot en erstatning, er sjansen stor for at du hadde fått en ny en - og selger du denne hadde du nok kunne dekket det sure postoppkravet.. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Til Dere som kjøper demovarer, så må dere jo være klar over at det alltid er en viss risiko ved slike kjøp...Nå er det jo slik at i de fleste tillfeller får man jo byttet varen hvis den er defekt.... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Synes det er bra at komplett.no selger demovarer. Man kan finne mye bra der til en god pris. Selv fant jeg en Seagate Cheetah 15K.3 SCSI-disk til en sterkt redusert pris. Den fungerer helt ypperlig. Og jeg bruker også et Asus P4P800 hovedkort, også demovare, men fra Datakjeden (akkurat samme sak som fra komplett.no). Også kjøpt for en billig penge. Ikke noe galt der heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå