Gå til innhold

Kjøleribben falt av PowerColor 9800 pro

Anbefalte innlegg

Spørsmål:

Noen som vet om et radon 9800 pro kan ta skade av å bli kjørt noen sekunder uten kjøleribbe?

Komplett data mener dette ikke skal skje. Andre sier at kortet KAN ta skade.

Tror ikke det gikk mange sek fra jeg hørte noe "bråk" i maskinen til jeg fikk skrudd av. Har sendt en mail til komplett i håp om at de kunne sende meg en

vifte til PowerColor kortet, uten at jeg måtte sende hele kortet i retur. Hørt mye om forsinkelse o.l. på retur hos komplett.

Men den servicen kunne ikke komplett gi :no:

Fikk først kjøpt en kjøleribbe som ble montert, deretter "en ice cooler".

Siden jeg nå har montert den er det ikke noen garanti på kortet lenger.

Og kortet er ustabilt i mange spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han kan jo si at han vasket av den goopen\termiske tapen for å skjekke om brikka hadde brent seg etter at kjøleribba datt av :thumbup:

da har garanti røket

Men er det ikke producents feil at vifta falt av da?

OG Skulle ikke dette være fikset på de nye powercolor korta??

Lenke til kommentar

Fikk også en Powercolor 9800 pro fra komplett for fire uker siden, denne kom med de sorte plastfestene på vifta. Denne skal vistnok, ut fra tidligere diskusjoner på formuet, være den typen vifte som var dårlig og ble byttet ut (min lagde uregelmessig støy). Ser i såfall ut til at de fremdeles er på markedet.

PS: har bytta min med en artic vga cooler og fant da ut at kjernen var en R360, noe som kan indikere at PC fortsatte å bruke de dårlige kjølerfestene, siden disse vpu'ene antakelig ikke ble montert i 9800 kortene før på nyåret.

Lenke til kommentar

Å sende tilbake kortet tror jeg ikke jeg vil. Jeg spurte komplett pent om å få tilsendt en ertatnings vifte til kortet. Fikk svar om at de ikke hadde vifter til kortet.

Da jeg valgte å kjøpe en annen vifte og deretter en annen kjøler viste jeg at garantien ble brutt. Så å forøke å svindle de vil jeg ikke.

Men, dersom jeg kan få bekreftet fra andre at kortet KAN ta skade av en liten stund uten vifte/kjøleribbe så har komplett gitt meg feil info. Da sender jeg det tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...