bidz Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Skal bygge en "Shuttle PC", som skal erstatte min store hjemme-pc (Chieftec bigtower sak som jeg absolutt ikke trenger!). Valget står mellom Shuttle SB75G2 eller Shuttle SN85G4 Dvs. Intel i875 chipset vs. Nforce 3 150. Tenkte og kjøpe P4 3.0GHz 512kb (Northwood) om jeg går for Intel varianten, eller en Athlon 64 XP3000+ om jeg går for A64 varianten. Lurer på hva som lønner seg og velge her, egentlig? har harddisker (2stk, trenger ikke floppy), CD-brenner (som skal erstattes med DVD/CD brenner kombo, den nye Plextor 12x'en, etterhvert). Skal også kjøpe 2x512MB TwinMOS TWiSTER CL2 PC3200 minne. Har et Radeon 9800 Pro som holder for meg for en stund. Lurer på hva som er best og satse på her, av de to barebonene.. Endret 13. mai 2004 av bidz Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Siden du skal lage en HTPC, så er vel støy ganske relevant? A64 med Cool'n'Quiet og lavere varmeutvikling er kanskje lettere å holde støysvak, enn en P4 3,0Ghz ? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hva slags andre komponenter skal du koble den opp til? -bildeenhet -forsterker, høyttalere osv. DrE Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Beklager. Skrev HTPC, men mente ikke det. Dette skal være en normal PC, som skal erstatte den store gamle boksen min. Normal PC som skal brukes til spilling, surfing, programmering, musikk, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå