Crack Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 det kan jeg tenke meg. Trailerne har sett dritfete ut. Hvordan var det med frysnignfaktioren når alle skipene kom? (på traileren ser man masse skip komme mot stranden) fikk så frysning til de grader Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Traileren... frysninger? Jaja. Tviler på denne faller i smak, men jeg skal ikke si noe før jeg har sett den. Skal prøve å ta Troja på kino om ikke så alt for lenge... *Vente på Astrid i BT igjen* Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 På Sone2 fikk den en STERK 5, mens andre plasser har den fått dårlig. Veldig sprikende meninger om den, tror uansett jeg må se den Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Var så heldig å få se Troja på førpremiere på Colosseum i dag. Utslitt etter 3 timer med slossing fra 3 rad men må si jeg er veldig fornøyd. Synes filmen fikk unøvdvendig dårlig kritkk fra de fleste, en treer burte minst vært en femmer etter min mening. Dårlig skuespillerprestasjoner var det ikke, Brad Pitt spilte faktisk veldig bra. Anbefaler alle å se Troja!!!! Kommer rett fra premieren på Troja her i Bergen... Og som vanlig tar film-kritikerne heeelt feil... Skjønner ikke hva de tenker med. Stort sett alle filmer jeg har likt, som jeg også har lest anmeldelsene til, har fått elendig kritikk. Fatter ikke hvordan aviser o.l. kan ansette sånne folk. Troy var en bra film. Eric Bana spilte bra, Brad Pitt spilte bra, Orlando Bloom spilte bra, men ikke helt på høyde med de to andre... Fortjente langt fra en 3'er... Til alle som ikke har planer om å se den: SE DEN! Den er verdt det... Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 I mine øyne, var filmen veldig god. Jeg elsker historien (den Homer skrev) og det er meg en fornøyelse å se den episke fortellingen komme på lerretet. Gode krigsscener, spesielt da Paris og Kongen av Sparta kjempet (elsker at de fjernet all musikken, og satte full fokus på lydene de to lagde) og kampen mellom Achilles og Hector. Og til dere som synes Paris var feig; hva hadde dere vært i den samme situasjon? Hadde dere gått kjempet videre, og -visst- at dere ville dø? Er ære verdt å dø for? Riktignok er han litt "feig" i forhold til tapre Hector og modige Achilles, men i forhold til oss andre - er han da feig? Uansett, en ting jeg var litt skuffet over, var at Achilles døde så fort. Han fikk pilen gjennom akillesen med èn gang. Vi fikk ikke vite ordentlig av filmen at han var usårbar ellers i kroppen. Det jeg hadde ønsket var at han først ville fått en god del piler på seg (foruten akillesen, da), og bare tatt de ut, uten å overhode ta skade av det. Og når en pil endelig traff akillesen, fikk han nådestøtet og tatt død ned. Men ellers var jeg stort sett fornøyd. Likte at Odysseus ble tatt med. Det neste jeg håper, er at de filmatiserer Odysseus Reiser. Terningkast: 5 Lenke til kommentar
insider Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Troja er en kjempefilm som har det meste ! Enbefaeles på det meste ! gir den en 5er ! Lenke til kommentar
t0bben Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Troja er en kjempefilm som har det meste !Enbefaeles på det meste ! gir den en 5er ! Må si meg helt enig Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 I mine øyne, var filmen veldig god. Jeg elsker historien (den Homer skrev) og det er meg en fornøyelse å se den episke fortellingen komme på lerretet. Du mener sånn bortsett fra at det var en annen historie som ble filmatisert ? Gode krigsscener, spesielt da Paris og Kongen av Sparta kjempet (elsker at de fjernet all musikken, og satte full fokus på lydene de to lagde) og kampen mellom Achilles og Hector. Da Paris og Menelaos kjempet endte kampen på en annen måte; Menelaos vant men Paris ble reddet av gudene. Menelaos døde ikke. Og til dere som synes Paris var feig; hva hadde dere vært i den samme situasjon? Hadde dere gått kjempet videre, og -visst- at dere ville dø? Er ære verdt å dø for? Riktignok er han litt "feig" i forhold til tapre Hector og modige Achilles, men i forhold til oss andre - er han da feig? Oss andre ? Når ble noen av oss antikke helter ? Uansett, en ting jeg var litt skuffet over, var at Achilles døde så fort. Han fikk pilen gjennom akillesen med èn gang. Vi fikk ikke vite ordentlig av filmen at han var usårbar ellers i kroppen. Det jeg hadde ønsket var at han først ville fått en god del piler på seg (foruten akillesen, da), og bare tatt de ut, uten å overhode ta skade av det. Og når en pil endelig traff akillesen, fikk han nådestøtet og tatt død ned. Kunne vært litt vanskelig ettersom filmskaperne systematisk la en en sekulær vinkling og unngikk alle antydninger til guder og overnaturlige evner. Men ellers var jeg stort sett fornøyd. Likte at Odysseus ble tatt med. Det neste jeg håper, er at de filmatiserer Odysseus Reiser. Terningkast: 5 Odyssevs bør jo være med, det skulle bare mangle. Jeg håper de ikke lager Odyseen, det er nok at de har laget en forvridd liksom-versjon av Iliaden. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg er mener det samme som kritikerne, jeg syntes troja var en dårlig film. Grunnen skal jeg sette opp i punkter. (Merk, dette er min mening, og det er ikke sett fra noe "profosjonelt" syn) -Det første filmen minnet meg om var BBC bibel dokumentar. Grunnen til dette var kostymene og antageligvis filmingen -Det må ha vært ettellerannet galt med klippingen eller filmingen. Sloss kampene ble rett og slett kjedelige. Alt virket veldig uproffosjonelt. -Og for effekt friker, så syntes jeg at effektene var elendige. Når båtene kommer inn mot land kunne jo vært tatt fra et middelmådig dataspill. Disse grunnene endte i at jeg ikke orket å se mer av filmen når det var 45min igjen. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Drit bra film. Selvom hesten ikke var så mye med.. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 -Det første filmen minnet meg om var BBC bibel dokumentar. Grunnen til dette var kostymene og antageligvis filmingen Jeg har vondt for å se hvordan de kunne ha brukt andre kostymer... hva vil du fram til egentlig? Hadde filmen vært bedre om de hadde hatt kostymer som ikke minnet deg om en "BBC bibeldokumentar"? Bare lurer... Forøvrig må jeg si filmen overgikk forventningene (ikke verst, med tanke på at jeg gledet meg stort), Brad Pitt var ikke så verst i rollen, og Eric Bana var bare genial. Jeg har hatt Iliaden i bokhylla i et halvt år uten å få meg til å lese den, men jeg får vel se å begynne snart. Kanskje jeg rekker å lese Odysseen før filmen kommer med Sean Bean i hovedrollen. I motsetning til visse andre tror jeg dette kan bli en veldig bra film. (Om den kommer da...) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Syntes selv det var en helt flott film. Ikke det fnugg spesiell og ikke noe å se tilbake på - men allikevel en bra underholdningsfilm som jeg mener var verdt de 80 kronene. Mye action, OK skuespill, bra animasjoner og ellers bare mye stilig (Som jeg da har glemt helt ut alt ) Gir den en sterk 4er. Fikset opp litt på skuespillet (Tenker da hovedsakelig på Brad Pitts "looking cool"-uttrykk som han brukte i begynnelsen av filmen. Når han stod på båten og så fremover og en liten periode før der) så ville jeg gitt den 5. Aldri et håp om å nå 6eren tho Lenke til kommentar
insider Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Bra at den spiller på en sann historie også ! Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Bra at den spiller på en sann historie også ! Sann og sann fru blom... det finnes skralt med historiske bevis for annet enn at det har ligget en stor by der Troja skal ha vært. Hvis du tenker på i forhold til Iliaden så er historien tuklet ganske mye med der... det med hesten stammer forøvrig fra en annen historie om Trojas fall, som jeg ikke husker navnet på i farten. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Likte filmen utrolig godt, jeg, men jeg jeg syntes at den manglet noe. Vet ikke hva, men noe. Var uansett en kjempebra film etter min mening! Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Bra at den spiller på en sann historie også ! Sann og sann fru blom... det finnes skralt med historiske bevis for annet enn at det har ligget en stor by der Troja skal ha vært. Hvis du tenker på i forhold til Iliaden så er historien tuklet ganske mye med der... det med hesten stammer forøvrig fra en annen historie om Trojas fall, som jeg ikke husker navnet på i farten. Noen som kan si konkret hva som ble "tuklet" med ? -Og for effekt friker, så syntes jeg at effektene var elendige. Når båtene kommer inn mot land kunne jo vært tatt fra et middelmådig dataspill Optiker søker Det Dvergiske Kaffebord for nærmere kontakt, mulighet for synstest Fikset opp litt på skuespillet (Tenker da hovedsakelig på Brad Pitts "looking cool"-uttrykk som han brukte i begynnelsen av filmen. Når han stod på båten og så fremover og en liten periode før der) så ville jeg gitt den 5 Jeg har ikke peil på Iliaden og den slags men inntrykket jeg fikk av Akilles var at han var arrogant, skikkelig arrogant. Derav "looking cool"-uttrykk (noe jeg ikke likte på filmen eg heller) men da har jo Brad Pitt gjort oppgaven sin til de grader. Brad Pitt og Eric Bana fikk bestått, state of the art Orlando Blom sin rolletolkning falt jeg aldri helt for...men men BRA film Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Noen som kan si konkret hva som ble "tuklet" med ? Det viktigste av tukling: Menelaos døde ikke, men fikk Helena tilbake (hun reddet livet ved å foføre ham i sterk nok grad til å tilgi henne). Akilles er fremstilt med den litt arrogante og furtne oppførselen som han skal ha hatt. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) -Det første filmen minnet meg om var BBC bibel dokumentar. Grunnen til dette var kostymene og antageligvis filmingen Jeg har vondt for å se hvordan de kunne ha brukt andre kostymer... hva vil du fram til egentlig? Hadde filmen vært bedre om de hadde hatt kostymer som ikke minnet deg om en "BBC bibeldokumentar"? Bare lurer... Ok, det var kanskje litt dumt å nevne kostymene, men det er etteller annet jeg ikke klarer å forklare som minnet meg om en dårlig lavbudskjett film. Tror det må ha vært noe med fargene eller filmingen eller noe. men for all del ikke gå nærmere inn på dette. Optiker søker Det Dvergiske Kaffebord for nærmere kontakt, mulighet for synstest Tja, kan hende det. Burde kanskje se de tengang til. Hvis jeg gidder å avse 5min på denne filmen. Jeg ble iallefall ikke overbevist. Endret 24. mai 2004 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 I mine øyne, var filmen veldig god. Jeg elsker historien (den Homer skrev) og det er meg en fornøyelse å se den episke fortellingen komme på lerretet. Gode krigsscener, spesielt da Paris og Kongen av Sparta kjempet (elsker at de fjernet all musikken, og satte full fokus på lydene de to lagde) og kampen mellom Achilles og Hector. Og til dere som synes Paris var feig; hva hadde dere vært i den samme situasjon? Hadde dere gått kjempet videre, og -visst- at dere ville dø? Er ære verdt å dø for? Riktignok er han litt "feig" i forhold til tapre Hector og modige Achilles, men i forhold til oss andre - er han da feig? Uansett, en ting jeg var litt skuffet over, var at Achilles døde så fort. Han fikk pilen gjennom akillesen med èn gang. Vi fikk ikke vite ordentlig av filmen at han var usårbar ellers i kroppen. Det jeg hadde ønsket var at han først ville fått en god del piler på seg (foruten akillesen, da), og bare tatt de ut, uten å overhode ta skade av det. Og når en pil endelig traff akillesen, fikk han nådestøtet og tatt død ned. Men ellers var jeg stort sett fornøyd. Likte at Odysseus ble tatt med. Det neste jeg håper, er at de filmatiserer Odysseus Reiser. Terningkast: 5 Synes også filmen var konge bra. Angående Oddysseus, så se her http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?SCREEN=item&item=5633 Synes faktisk ikke den var så galen, ihvertfall ikke når man tar i betraktning at det er en TV serie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå