kefirgut Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Har til nå listet ut nyheter, under hverandre. Slik: -Nyhet1 -Nyhet2 -Nyhet3 -osv. Ønsker nå å liste bare ingress og bilde på fremsiden, det er forsåvidt ikke noe problem, men jeg ønsker å liste nyhetene, slik at to og to kommer side ved side, Slik: nyhet1 - nyhet2 nyhet3 - nyhet4 Jeg har løst det noenlunde ved å inlemme hvert element i denne klassen: .nyhet_ingress { float:left; margin-bottom:1em; width:300px; height:230px; } Dilemmeaet med denne løsningen er at teksten ikke kan være for lang, og det kan bli mye "tom" plass om ingressen er liten. Samt at om jeg øker tekst størrelsen (i IE), kommer ikke nyhetene ut slik jeg ønsker. HER kan du se hvordan jeg har løst det nå. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan forbedre eller løse dette på en annen måte? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Du lager vel bare en div som heter nyheter, som strekker seg over alle nyhetene, og inni den lager du en div for hver nyhet med klasse nyhet, og de lager du omtrent halvparten så lang som bredden på #nyheter, og med float: left; Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Ja, det er da det jeg allerede har gjort. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Ja, det er da det jeg allerede har gjort. Er det noe gale, hvis du allerede har gjort det slik? Lenke til kommentar
phanti Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Kom med problemet ditt da. Syns det så ut som det fungerte ganske så fint jeg da men.. Var med opera jeg sjekka sida di med. Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Kom med problemet ditt da. Syns det så ut som det fungerte ganske så fint jeg da men.. Var med opera jeg sjekka sida di med. Skrev det tidligere au: Dilemmeaet med denne løsningen er at teksten ikke kan være for lang, og det kan bli mye "tom" plass om ingressen er liten. Samt at om jeg øker tekst størrelsen (i IE), kommer ikke nyhetene ut slik jeg ønsker. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Hvordan blir det mye tom, plass, og når? Teksten kan aldri være for lang, nei. Det er derfor du må bryte den med width: NNpx Edit: Ingenting blir slik man ønsker i IE... Endret 14. mai 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2004 Var kanskje litt uklar der. Når jeg mener at teksten ikke kan være for lang. Kan den ikke gå over de 230px jeg har satt som høyde for hvert "nyhets element". Måtte sette høyde for at utlistingen skulle virke i IE. Dersom ikke, kommer ikke alle nyhetene side ved side. Og når det er en fast høyde på 230px, vil det bli veldig mye tomt rom når nyhetene er små(liten ingress). Og , prøv å øk tekst størrelsen i browseren din, så ser du at det ikke blir listet ut korekt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Har bare Opera og Mozilla, så er ikke noe gale med zoomingen. Det med at det blir mye tomt rom er nok det du må ha som kompensering for å få alle på lik linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå