Fragletrollet Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jepp. trenger et nytt lydkort, da jeg sitter med Soundstorm. Driver å lager endel musikk, men har stramt budsjett. Trenger en del tilkoblingsmuligheter osv. Anbefalinger? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Jepp. trenger et nytt lydkort, da jeg sitter med Soundstorm. Driver å lager endel musikk, men har stramt budsjett. Trenger en del tilkoblingsmuligheter osv. Anbefalinger? Hvilke tilkoblingsmuligheter ? Personlig bruker jeg M-Audio Audiophile 24/96 til musikk produksjon (1615,- hos Procom.no). Glimrende lydkort, men så bruker jeg 20 kanals mixer i tillegg. Tenker du MIDI eller audio porter? Endret 13. mai 2004 av lavizh Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Vel, jeg bruker først og fremst Acid 4.0 og Cool Edit Pro 2.1. Jeg trenger endel jack innganer (keyboard, mikrofoner). Har en 6 kanals mixer også, som jeg gjerne vil bruke. Får å være ærlig, så har jeg begrenset med peiling på lydkort. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Hva mener du med komposisjon? Driver du med MIDI? Audio? Innspilling? Redigering? Bruker du softsynter? Hvilke innganger og utganger trenger du? Det er lettere hvis du sier mer spesifikt hva du skal bruke kortet til. Det første lydkortet jeg tenker på er denne. Men jeg vet ikke hva du trenger av inn og utganger. Midiman er kjent for å gi god lyd og kraft på et lydkort til en rimelig penge, ved at de ikke har så my dilldall på kortet. EDIT: Det virker som om du bruker mest audio. Da er Midiman et godt valg. Det har lav latency. Endret 13. mai 2004 av Lex-Icon Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Midi er en stor fordel ja. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Vel, jeg driver å lager musikk, og spiller også inn opptak. Jeg bruker hovedsakelg audio inngangene (line), men Midi er kjekt å ha. Endret 13. mai 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Da vil jeg anbefalle TerraTec Phase28 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118909&cks=PRL Utrolig god lyd, laget for recording, inganger nok og er et bra kort, Ellers om du kan spe på litt mere penger, sant du sa 2500, men TerraTec Phase88 er verd de ekstra 600kronene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122774&cks=PRL Du får besteme selv:) Lyden er *krystal klar* (på opptak that is) Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det kortet lavizh anbefalte er godt og mididelen er også god (de heter faktisk MIDIman). Om du trenger flere tilkoblinger kan du gå for dyrere versjoner slik som den jeg anbefalte. Ta en titt på www.procom.no, der finner du mye forskjellig. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Hmm. Kan vel kanskje strekke meg opptil TerraTec Phase88, men er det verdt de ekstra pengene i forhold til de andre kortene nevnt i tråden? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det kortet lavizh anbefalte er godt og mididelen er også god (de heter faktisk MIDIman). Om du trenger flere tilkoblinger kan du gå for dyrere versjoner slik som den jeg anbefalte. Ta en titt på www.procom.no, der finner du mye forskjellig. De heter M-Audio, de bytta fra MidiMan for leeenge siden. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) M-Audio's Delta 1010LT fra Procom.no er et kjempe ålreit kort til innspillinger, til en veldig ålreit pris (man få VELDIG mye for pengene med det kortet der). bruker det selv til innspillinger, og er veldig fornøyd med det. edit: fikset link Endret 13. mai 2004 av rasgar Lenke til kommentar
thingul Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hvordan er slike kort å bruke i spill ? Er litt lei av soundstorm jeg også Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Har et delta 44og firewire audiophile, begge fra M-audio. Er fornøyd med begge løsningene. Fordelen med firewire kortet er at det er mobilt (bruker det på laptopen) og at det har innebygget midiport. Har ikke så mange inn og ut porter men det trenger jeg ikke selv. Deltakortet har litt mer inn og ut porter men det mangler midi. M-audio har generelt gode drivere og er forholdsvis rimelige uten at det går ut over lydkvalitet. Hvis du ikke trenger så mange inn/ut porter og tenker på pris ville jeg nok også vurdert audiophile 2496. Vel å merke hvis det er et pci kort du ser etter Endret 14. mai 2004 av scrutinizer Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 M-Audio's Delta 1010LT fra Procom.no Støttes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå