dan1el Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har en PC med et hovedkort av ukjent merke. Den er over et halvannet år gammel og har en AMD prosessor på 1500mhz. Da lurer jeg på om et nytt 9800 PRO-kort vil "fungere ordentlig" på den maskinen. Er det noen systemkrav for å ha et slikt skjermkort? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det finnes ikke noe spesifikt karv til maskinvare ang grafikkkort. Men tror jeg heller ville satset på en oppgraeding av div annet utstyr før jeg kjøpte det kortet. Du vil ha så mange flaskehalser i PCen din at rett og slett ikke kommer til sin rett. Men det vil selvfølgelig bli mye bedre enn Voodoo3 elsn Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 spørs busshastigheten på hovedkortet og hvor rask rammen er. Spørs også hvilket spill det er snakk om. Mest sansynlig har du SD ram på 133MHz. Og litt for lite ram og. Da blir det en vesentlig flaskehals for et 9800 kort. Da kommer pcen til å hakke på spill som krever mye prosessort kraft. Typisk spill som Batllefield med mange spillere. Andre spill klarer seg godt uten masse prosessorkraft, og greier seg med et bra skjermkort. MVH Øyvind Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Og hovedkortet ditt bør støtte AGP 8x EDIT: Noe det høyst sannsynlig ikke gjør... Endret 13. mai 2004 av XzysteRr Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Det vil fungere, ja. Men det spørs jo om du vil klare å utnytte kortet helt. En kamerat av meg kjøpte for et år siden et ATI Radeon 9700 Pro til en dual PIII. Det gikk ikke bra, for å si det sånn. Da hadde jeg et GF4 Ti4600. Det endte med at vi byttet skjermkort (jeg betalte selvfølgelig et mellomlegg). Men jeg vil tro at det skal gå greit med et Radeon 9800 Pro på din AMD. Du har en Athlon-CPU, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå