Gå til innhold

Jeg skal kjøpe AMD Athlon64


fraber

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe den nye amd 64 bit cpuen og lurer på hvilket hovedkort jeg skal velge. Er veldig fornøyd med den jeg har AMD Athlon 2500+ men hovedkortet mitt sluttet og virke så jeg tenkte jeg kunne fleske til med noe nytt.

 

Noen forslag om hvilket HK som er bra uten at jeg går helt bankerått.

Er det mye forskjell på de cpuene med 512kb internt og de med 1mb. ser det er 1000kr i forskjell.

Jeg er en moderat bruker og spiller ikke spill som trenger allverden cpu kraft men jeg liker at oppstarten går fort og greit samtidig som når jeg trykker på et ikon så skjer det noe med en gang :D

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.) Caps = fy

2.) Caps i topic = fyfy

3.) En 2,2Ghz A64 med 512kB cache (A64 3200+) yter så og si likt med en A64 2,0Ghz og 1024MB cache (A64 3200+)... Det er en grunn til at de heter A64 3200+ begge to ;)

 

4.) Forresten, caps i topic = fyfy

 

[EDIT] : du må se på PR-ratinga til CPUene... A64 3200+(512kB) koster like mye som en A64 3200+ (1024kB). Du ser sikkert på en 3200+ 512kB mot en 3400+ 1024kB ?

 

Klart at en 3400+ er raskere (og dermed dyrere) enn en 3200+... noe annet ville vært for dumt.

Endret av ufo
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle kjøpe den nye amd 64 bit cpuen og lurer på hvilket hovedkort jeg skal velge. Er veldig fornøyd med den jeg har AMD Athlon 2500+ men hovedkortet mitt sluttet og virke så jeg tenkte jeg kunne fleske til med noe nytt.

 

epox har veldig gode kort.. kjøp Epox nForce 3 250gb eller du kan kjøpe eit gigabyte kort.. dei er også gode.. men du bør ha nForce 3 250gb.. :yes:

Lenke til kommentar
En ting jeg legger merke til i dette forumet er at brukere er mer opptatt i å henge seg opp i "store bokstaver" feilpostede poster, forkortelser, etc etc-

 

Er det så utrolig irriterende så la vær å svar!

Detm er vel meg du sikter på ?

1.) Det kan være greit å gjøre folk oppmerksomme på ting som de kan/bør endre på, slik disse kan få/gi hjelp eller være med i diskusjoner på en god måte. Å tie dem ihjel, uten å si hvorfor er vel en verre løsning?

 

2.) Poster som ikke har noe relevans til tråden, bidrar vel etter midt syn enda mindre enn en kommentar eller to om caps. Min post inneholdt i hvert fall en del relevant informasjon til trådstarter...

 

On topic:

Husk at en del A64-hovedkort er kresne på hvilken type rambrikker de vil godta. Jeg anbefaler å se på den posten som handler om A64 og minnebrikker øverst her, så kan du unngå en del problemer og grå hår :)

Lenke til kommentar
Har selv bestilt Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 hos Netshop.no .

PS. ytelsesforskjellen mellom en A64 3200 og en 3400 er skuffende liten.

Det skal jo heller ikke være rare forskjellen. En 3400+ skal i snitt bare være :

(3400 - 3200) / 3200 * 100% = 6,25% raskere enn en 3200+ da. Jeg vil ikke si at det er verdt den ekstra tusenlappen eller så den koster mer.

Lenke til kommentar
En ting jeg legger merke til i dette forumet er at brukere er mer opptatt i å henge seg opp i "store bokstaver" feilpostede poster, forkortelser, etc etc-

 

Er det så utrolig irriterende så la vær å svar!

Detm er vel meg du sikter på ?

1.) Det kan være greit å gjøre folk oppmerksomme på ting som de kan/bør endre på, slik disse kan få/gi hjelp eller være med i diskusjoner på en god måte. Å tie dem ihjel, uten å si hvorfor er vel en verre løsning?

 

2.) Poster som ikke har noe relevans til tråden, bidrar vel etter midt syn enda mindre enn en kommentar eller to om caps. Min post inneholdt i hvert fall en del relevant informasjon til trådstarter...

 

On topic:

Husk at en del A64-hovedkort er kresne på hvilken type rambrikker de vil godta. Jeg anbefaler å se på den posten som handler om A64 og minnebrikker øverst her, så kan du unngå en del problemer og grå hår :)

Var ikke for å henge ut deg spesiellt.

Du sa ifra på en vesentlig bedre måte enn mange andre her.

 

Følte bare at nå ville jeg si meninga mi! ;)

 

Virker bare som mange her er blitt noe hva man kaller en firkant.

 

On Topic.

 

Et nforce 3 250 kort er nok et godt valg. Det er vesentlig snillere med minne typer og stabiliteten er nok generellt bedre enn VIA sitt alternativ

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Har selv bestilt Gigabyte K8NSNXP  nForce3  250 hos Netshop.no .

PS. ytelsesforskjellen mellom en A64 3200 og en 3400 er skuffende liten.

Det skal jo heller ikke være rare forskjellen. En 3400+ skal i snitt bare være :

(3400 - 3200) / 3200 * 100% = 6,25% raskere enn en 3200+ da. Jeg vil ikke si at det er verdt den ekstra tusenlappen eller så den koster mer.

kjører ikke 3200 på 2200MHZ og 3400 på 2400 MHz, ellers helt like? Ville tro at ytelsen skaleres likt med MHz. Altså (2400-2200)/2000=0.091=9.1%

 

Om det blir så veldig mye bedre kjøp har jeg ikke sagt. Skal finne en kilde senere, så lenge jeg ikke tar feil :p

Lenke til kommentar

kjører ikke 3200 på 2200MHZ og 3400 på 2400 MHz, ellers helt like? Ville tro at ytelsen skaleres likt med MHz. Altså (2400-2200)/2000=0.091=9.1%

 

Om det blir så veldig mye bedre kjøp har jeg ikke sagt. Skal finne en kilde senere, så lenge jeg ikke tar feil :p

nei, ikke på A64-serien.

 

3000+ =1.8GHz

3200+ =2.0GHz

3500+ =2.2GHz

 

det vil si at de har tatt ytelsesøkningen med i beregningen på cpu-ratingen

Lenke til kommentar
Beklager hvis jeg har tråkket noen på tærne, men det caps-locken var på med en feiltagelse, skal ikke skje igjen.

 

Hyggelig at ikke alle lar seg irritere over små feil

Så bruk "edit"-knappen i det første innlegget, da.

 

Har fikset tittelen nå, men ikke la det gjenta seg.

Så fint at det enda finnes hyggelige moderatorer. Trodde disse var utdød..... :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...