Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har lest endel om de databasene dere har lagd, men dere er somregel mitt inni den så jeg forstår ikke så altfor mye av det som skjer, så jeg lurte på om noen gadd vise meg hvordan jeg kan lage en database der jeg lagrer alle film titlene mine.

Hadde gjort alt mye enklere....

Hvis det ikke er så altfor mye arbeid så lurte jeg på om det var muligt å starte filmen hvis jeg bobbel klikka på file name inne i databasen.

Søk funksjon kan jeg sikkert få til å lage selv(så et innlegg her om det)

Hold detsom enkelt som muligt plz.

på forhånd takk

aM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan bryrje med å lage til ein datakontroll, den finn du i toolboxen.

deretter må du ha ein database å kobla denne opp mot, f.eks access.

når du har gjort dette er kommandoane for å bla, neste, legge til ol. svært enkle,

data1.recordset.move blahblah, hugsar ikkje heilt ka som akkurat står.

Prøv deg litt fram, du lærer mykje av det.

Lenke til kommentar

Selv om det er nyttig å prøve seg fram, kan det være ganske vanskelig i begynnelsen. Derfor har jeg satt sammen en liten film database-program som kan hentes her.

Programmet viser det helt grunnleggende, som blant annet å liste opp og lese inn data fra en database. Å søke kan du, og å endre på databasen kan gjøres ved noe lignende dette:

tblData.Edit
tblData!Genre = "Fantasy"
tblData.Update

Håper dette hjalp.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Driver selv med å lage en filmdatabase ved hjelp av access og VB, neimen ikke lett men det kommer seg. Driver akkurat nå for tiden på med sorteringsdelen som kan sortere DVDer, DivX, VHS .... og kategorier (noe begrenset) og selvsagt Aldersgruppe.

Men det er neimen ikke lett, dessuten er det vel kanskje forskjellig fra person til person hva slags funsjoner en slik skal ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...