pun Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) tenkte jeg sku ha meg ny maskin til spilling og må jo derfor handle bla. minne nå har det seg sånn at jeg er temlig utdatert på dette området et par spm : gir dualchannel ddr mye høyere ytelse i spill (fps). Eller lønner det seg å holde seg til singlechannel og heller investere i et bedre grafikk kort ? er det stor forskjell på pc3600 og pc4000 ? hva er forskjell på TWINX og XMS minne fra corsair ? hva er spesielt med minnet dersom det er "unbuffered", "ECC" og\eller "Low-Profile" ? er ddr2 noe tøft ? og hva bør jeg isåfall handle ? skal ikke være noe lavbudsjett skal ha meg en prescott og asus i875 hk til dette tenkte jeg, men åpen for forslag Endret 13. mai 2004 av pun Lenke til kommentar
Purify Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Gå for disse. Edit: Hvis du skal ha Prescott, vent på Socket T, av den gode grunnen at Prescott blir forferdelig varm på Socket 478. Du sier at du skal spille mye, og i så fall er AMD 64 det rette valget. Dette siden disse prosessorene yter bedre enn Intel i spill med 10-15% i de fleste tester. Angående DDR2, det er ikke attraktivt. Det er alt for dyrt, og yter dårligere enn DDR(1). Dual channel gir merkbar forskjell i forhold til single channel ja. For guds skyld, kjøp et X800 grafikkort uansett hvilken RAM du velger. Endret 13. mai 2004 av Purify Lenke til kommentar
pun Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 hvilket minne bør jeg isåfall ha til en Athlon 64 3200+ ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå