Gå til innhold

LCD eller CRT skjerm for Gaming?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, ang. raske spill, min Eizo FlexScan L550 LCD Skjerm, som foresten oppdaterer 125bilder i sekundet( halvparten svarte, halvparten hvite), legger ikke merke tli noe ghosting, kontraster er bra, og det er 17" som tilsvarer 19" CTR, bildet er kjempe skarpt

16ms Responstid, kan sterkt anbefalles til skytespill,

Jeg spiller hovedsaklig UT2004, og er kjempe fornøyd med skjermen,

banker min tideligere Hansol CTR:)

---

uhh, ble rotete det der, men er trøtt:)

Ikke for rakke ned på noen, men du kan umulig være en agressiv gamer hvis du ikke legger merke til etterslep på den skjermen. Har prøvd den og jeg sier ikke du ser det godt men du ser det iallefall.

Lenke til kommentar
sporer du etterslep på l550 er du overmenneske. Det er forskjell på ghosting og hakking pga lav fps....

Mulig, (ikke at jeg er overmeneske asså) ;)

Men flyten var ikke like bra som på crtén min. Faktisk ganske merkbar.

Lenke til kommentar

Hehe, sånn går det når man er trøtt, uff

Mye surr, men hør på oivind folkens,

Han er *the* guru på LCD skjermer, snill var han også anbefalte Eizo LCD til meg :)

Men som sagt av Oivind også, det viktigeste er at du ikke legger merke til det,

og jeg legger ikke merke til en ting:)

Dessuten er det veldig behaglig til surfing, Maya :)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

har egentlig aldri skjønt argumentet at en skjerm er stor og tung (side 1 av tråden)

Er ikke akkurat som at man sitter og holder skjermen oppe mens man spiller.

Greit nok at når man skal på LAN og sånn, men vanlig vis er jo det ikke mange metrene man skal gå...

Lenke til kommentar

8-Ball: sist gang jeg tok Øyne sjekk så jeg "Bedre en gjennomsnitt",

Riktignok for 5 år siden, men kan ikke si jeg ser noe dårligere i dag:)

Har nok også spilt mer en de fleste på forumet her, eller hvertfall på gamer.no,

brukte utrolig mye tid på spilling før, dabbet av iløpet av de par siste åra,

men UT2003/UT2004 har det alltid vært rom for:)

Driver med Maya & Photoshop nå for det meste..

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
har egentlig aldri skjønt argumentet at en skjerm er stor og tung (side 1 av tråden)

Er ikke akkurat som at man sitter og holder skjermen oppe mens man spiller.

Greit nok at når man skal på LAN og sånn, men vanlig vis er jo det ikke mange metrene man skal gå...

Hehe, skal love deg, når du får en LCD er det som en åpenbaring, endelig slipper du den store varme gigantiske klossen på skrivebordet som virker som en farlig trusel for de stakkars bena under pulten din:)

Den er liten, praktisk, som du sa, til f.eks. LAN, men er også kjekk når du skal vaske etc, + du får utrolig mye mer plass på pulten ,og kan ha skjermen litt lengere fra øya:)

Lenke til kommentar

Hehe, er det noen her som har prøvd en Apple 17 tomms Studio Display (LCD) til spilling i disse spillene (UT 2004, Far Cry, CS, BF 1942 - DC)???.

Jeg synes alle spillene jeg har inne på maskinen min går meget bra på denne skjermen. Jeg har også prøvd Trackmania demoen som det blir anbefalt å prøve, for å se om man finner Ghosting / etterslep på LCD-skjermer. Og jeg har ikke sett noe til det som heter ghosting / etterslep på min skjerm.

Jeg må bare høre om det er noen andre som har erfaring om denne skjermen.

:dribble: Hilsen Tom-Helge :dribble:

Lenke til kommentar

Spiller for det meste Mmorpgs på internett, og de krever ikke så veldig mye fps, det er diggere at fargene kommer skikkelig ut.

Har du råd til å kjøpe en litt dyr LCD skjerm, så gjør det. Har du bare en tusenlapp eller to, gå for en CRT.

Lenke til kommentar

Kjøp en IIYAMA HM903DT A 19", den har utrolig bra bildekvalitet og kan kjøre utrolige hertzer, den kan kjøre 200hz i 800x640 :)

Skjermen koster ca 3900 på databutikken.no

:p

Edit: skifleleivf

Endret av Grobo
Lenke til kommentar
Yes, siden den bare skal brukes til Gaming så blir det vel billigst og mest gunstig å gå for samsung'n :)

Takk for hjelpen :yes:

Smart valg :yes:

Du kommer garantert ikke til å angre, dem skjermen er vanvittig bra til de 2500,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...