a_m_e_s Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei, Tidligere i dag virket alt på pc'en fint. Nå derimot kommer det en merkelig feilmelding når jeg åpner quicktime/en quicktime-fil. Jeg får følgende feilmelding: "Det er ingen diskett i stasjonen. Sett inn en diskett i stasjon \Device\Harddisk2\DR5" Jeg har prøvd å gå tilbake til et tidligere gjenopprettingspunkt og jeg har re-innstallert Quicktime, uten at dette har hjulpet. Jeg har ikke gjort noe "lurium" med pc'en etter at QT filene virket tidligere i dag. Jeg hadde riktignok en episode hvor alt hang seg, og jeg måtte tvinge pc'n til en omstart med ctrl-alt-del. Noen tips? (Windows XP SP1) a_m_e_s Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Gå inn i disk management og se på diskene som kommer opp der og partisjonene som kommer opp på hver disk. Ser du noe "muffens"?? Lenke til kommentar
a_m_e_s Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har løst problemet, men jeg hadde aldri gjettet løsningen! Gjorde som du sa "jhsveli". Gikk inn på disk management og så at harddiskene het "disk0" og "disk1", men det var også "disk2" og "disk3" der. De to var kortleseren. Feilmeldingen sa som sagt "Sett inn en diskett i stasjon \Device\Harddisk2\DR5" Legg merke til: \Harddisk2\. Jeg koblet derfor fra "disk2" (kortleseren) og - VOILA! Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor den skulle innvirke på quicktime! (Nei, jeg skulle ikke spille av en QT fil fra minnekortet e.l.! ) Så hvis noen opplever liknende merkelig problem med QT, kobl fra kortleseren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå