Gå til innhold

AMD socket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

socket 940 er bare opteron, ikke at disse er dårlige, men du får bedre CPU'er for mindre penger...

Socket 939 blir nok det mest fremtidsrettet ja

der kommer tydeligvis fremtidige Athlon 64, og Athlon FX CPU'er...

Socket 754 kommer til å fortsette det også, men som low end, noe Athlon64 og disse nye CPU'ene som kommer som er bygget på K8 kjerne, men som har 64bit delen deaktivert. (les: den nye "duronen")

vent på Socket 939, det er mitt råd..

Lenke til kommentar

25 mai?? Altså veldig snart? :yes:

Hehe, men er det noen har peiling på hvilken pris klasse de vil ligge på?

Og når kan jeg forvente socket 939 hovedkort (og amd socket 939 også for den saks skyld) her i norge?

EDIT: Leser litt her at det vil gå ut på nyåret 2005 før den gjennomsnittlige bruker vil ha råd til en socket 939 CPU

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Og når kan jeg forvente socket 939 hovedkort (og amd socket 939 også for den saks skyld) her i norge?

EDIT: Leser litt her at det vil gå ut på nyåret 2005 før den gjennomsnittlige bruker vil ha råd til en socket 939 CPU

Jeg regner med at et godt Asus Socket 939 vil koste 1000 -+.

De vil bruke samme ram som i dag, så det finner man priser på der (PC3200 DDR RAM).

Når det gjelder prosessorene vil nok de ligge på samme pris som socket 754 +-.

Et eksempel:

En Athlon 64 3200+ socket 754 koster nå: 2150,-

Et matchende hovedkort fra asus: 1000,-

+ RAM

For socket 939 kan du vente deg toppen +500,-

Dette er ikke ille tatt i betraktning at jeg ga 2500 kr for min Athlon K7 500 mhz Slot A (men det er vel fåtallet her som husker den....)

Lenke til kommentar

Det er mange rykter ute og går.. noen sier 25. mai, andre sier lanseringen er ca 10 juni. Priser, ankomst til norge og slikt er heller ikke helt spikret. Men det er uansett ikke så veldig lenge å vente før lanseringen kommer og vi kan lese mer om det er noe å satse på med en gang, om det er verd å vente på fallende priser eller om man bør satse på Socket 754 nå og se an hele Socket 939-greia en god stund.

Lenke til kommentar
25 mai?? Altså veldig snart?  :yes:

Jeg regner med at et godt Asus Socket 939 vil koste 1000 -+.

De vil bruke samme ram som i dag, så det finner man priser på der (PC3200 DDR RAM).

Når det gjelder prosessorene vil nok de ligge på samme pris som socket 754 +-.

Et eksempel:

En Athlon 64 3200+ socket 754 koster nå: 2150,-

Et matchende hovedkort fra asus: 1000,-

+ RAM

For socket 939 kan du vente deg toppen +500,-

Dette er ikke ille tatt i betraktning at jeg ga 2500 kr for min Athlon K7 500 mhz Slot A (men det er vel fåtallet her som husker den....)

Men vil det være prisen den kommer på først? eller må vi vente på at den synker?

Lenke til kommentar
(...)

Hey! Min første CPU... :love: Klart jeg husker den!

Til trådstarter:

Socket 754 er et godt valg, og vil ta rollen som plattform for billigprosessorer når socket 939 overtar, og lang tid fremover. Du kan si sokkelen snart vil ta den rollen som socket A for Athlon XP har nå.

Vil du derimot ha muligheten til å oppgradere til argeste Athlon 64 4000+ til jul, bør du vente på socket 939.

Lenke til kommentar
(...)

Hey! Min første CPU... :love: Klart jeg husker den!

Til trådstarter:

Socket 754 er et godt valg, og vil ta rollen som plattform for billigprosessorer når socket 939 overtar, og lang tid fremover. Du kan si sokkelen snart vil ta den rollen som socket A for Athlon XP har nå.

Vil du derimot ha muligheten til å oppgradere til argeste Athlon 64 4000+ til jul, bør du vente på socket 939.

yepp, det er nok planen :)

Lenke til kommentar

Driver forresten å setter opp sånn ca kostnader her.. er dette sånn ca riktig?

Oppsettet som skal bli kjøpt er ca følgende:

ASUS Socket 939 hovedkort (toppklasse seff?)

AMD Socket 939 64bits 3200+ (eller høyere, kommer an på release pris)

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 1024MB PC3200 (ikke helt bestemt enda!)

Mist 550watts PSU

(dette er bare overslag og beregning)

HK = 1200,-

CPU = 2500,-

Minne = 2800,-

PSU = 1000,-

TOTAL = 7500,-

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Jeg tror socket 754 skal ha støtte for det også...ihvertfall til 3700+

tar jeg feil så vær så snill å svar...jeg også skal ha enten socket 754 eller 939....

Lenke til kommentar

ATI´s siste roadmap for socket 754 som jeg vet om har AMD Athlon 64 3700+ 2.4GHz (1MB cache) planlagt lansert i løpet av 2. kvartal 2004, altså snart :-)

Les denne artikkelen for mer info.

Edit:

På socket 939 er Athlon 64 4000+ (512kb cache) planlagt lansert i fjerde kvartal. Kun Athlon 64 FX vil ha 1MB cache. Det er mulig at AMD vil slippe cpuer opptil PR-rating 4000+ for socket 754 også, men da på senere tidspunkt enn for socket 939.

Endret av thoering
Lenke til kommentar
Driver forresten å setter opp sånn ca kostnader her.. er dette sånn ca riktig?

Oppsettet som skal bli kjøpt er ca følgende:

ASUS Socket 939 hovedkort (toppklasse seff?)

AMD Socket 939 64bits 3200+ (eller høyere, kommer an på release pris)

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 1024MB PC3200 (ikke helt bestemt enda!)

Mist 550watts PSU

(dette er bare overslag og beregning)

HK = 1200,-

CPU = 2500,-

Minne = 2800,-

PSU = 1000,-

TOTAL = 7500,-

ikke så ille den beregningen der.

Alt kommer an på hvor lenge du kan vente. Standarderer som er rett rundt hjørnet er PCI-E og FireWire 800.

Jeg tror nok at et godt Asus kort (ikke deluxe) vil koste ca. 1000 kr ved ankomst, mye likt dette her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123632&cks=PRL til 949,-

(alt etter utstyr....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...